Συνυπαίτιος σε ατύχημα ακόμη και έχοντας προτεραιότητα

Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/5/2016

Διαβάστε σε ποια περίπτωση μπορεί να θεωρηθείτε συνυπαίτιος ατυχήματος, ακόμη κι αν ο έτερος εμπλεκόμενος έχει περάσει από stop!

 
Σύμφωνα και με σχετική απόφαση, που δημοσιεύθηκε στην Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού Δικαίου, μία σύγκρουση σε διασταύρωση «Τ», είναι πιθανό να έχει συνυπαίτιο σε ενδεχόμενο ατύχημα, τον οδηγό που κινείται σε δρόμο προτεραιότητας.

Συγκεκριμένα, ακόμη και σε κόμβο με σήμανση, η προϋπάρχουσα προ του χρόνου του ατυχήματος πινακίδα Stop δεν ασκεί πάντα, επιρροή, καθώς εξετάζεται και το σημείο του ατυχήματος, σε συνδυασμό με την ταχύτητα του οδηγού με προτεραιότητα.

Αντίστοιχα δεδομένα ισχύουν και σε δρόμο χωρίς σήμανση, όπου προτεραιότητα έχει ο οδηγός εκ δεξιών. Σε σχετικό, πραγματικό παράδειγμα -χωρίς σήμανση- που έφερε στο «φως» η Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού Δικαίου, σημειώνονται τα εξής:

«Υπαίτιος κατά 40%, κρίθηκε ο οδηγός, ο οποίος πλησιάζοντας
σε ισόπεδο οδικό κόμβο χωρίς σήμανση, έχοντας μεν προτεραιότητα, εισήλθε ανεξέλεγκτα στον κόμβο, στρίβοντας αριστερά, με αποτέλεσμα να παρεμβληθεί σε μικρή απόσταση στην πορεία του επί της επαρχιακής οδού κινούμενου αυτοκινήτου του ενάγοντος (παράβαση άρθρου 12 παρ. 1, 19 παρ. 1, 2 και 3 και 26 παρ.1 του ΚΟΚ σε συνδ. με το άρθρο 300 εδάφ. β΄ του ΑΚ).
Υπαιτιότητα 60% του ετέρου εμπλακέντος οδηγού, ο οποίος δεν μείωσε την ταχύτητα του οχήματός του, ώστε να είναι σε θέση να διακόψει έγκαιρα και ακίνδυνα την πορεία του και να παραχωρήσει, όπως όφειλε, προτεραιότητα στο ερχόμενο από δεξιά αυτοκίνητο (παράβαση άρθρων 12 παρ. 1, 19 παρ. 1, 2 και 3, 26 παρ. 1 και 5 του ΚΟΚ σε συνδ. με το άρθρο 300 εδάφ. β΄ του ΑΚ)».