Πως επιλέγουμε ελαστικά για το αυτοκίνητό μας;

Τα κατάλληλα ελαστικά

42309 Επισκέψεις στο άρθρο

Η επιλογή ελαστικού δεν είναι παίξε-γέλασε μιας και μιλάμε για αναλώσιμα που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την ασφάλεια. Ποιο όμως είναι το κατάλληλο ελαστικό;

 
Τα ελαστικά πρέπει να βρίσκονται πάντα σε άριστη κατάσταση και με σωστή πίεση αέρα για να αποδίδουν τα μέγιστα και να κρατάνε το αυτοκίνητο στο δρόμο. Σε περιόδους οικονομικής ανέχειας τα ελαστικά του αυτοκινήτου είναι τα πρώτα θύματα. Δυστυχώς. Ακόμα και το χειρότερης ποιότητας καινούργιο ελαστικό είναι σίγουρα καλύτερο από ένα φθαρμένο, σκισμένο ή «καμένο» από τον ήλιο ελαστικό, που έχει κάνει πάνω από 50.000 χιλιόμετρα ή είναι φορεμένο για 6, 7, 8 χρόνια.

Η αγορά είναι μεγάλη και η προσφορά τεράστια. Υπάρχουν φτηνά ελαστικά και μάρκες, αλλά υπάρχουν και επώνυμα λάστιχα με λιγότερο ή περισσότερο premium χαρακτήρα και απόδοση. Υπάρχουν φυσικά και ελαστικά για κάθε χρήση. Σε κάθε περίπτωση η βιομηχανία των ελαστικών έχει προχωρήσει μπροστά και ο ανταγωνισμός ωφελεί τον καταναλωτή. Αυτό που χρειάζεται είναι ψάξιμο και όχι τυχαία επιλογή. Επίσης η τιμή δεν είναι ο μόνος παράγοντας. Μπορεί ένα σετ ελαστικών, από μια low budget εταιρεία, να κοστίζει 100 ευρώ φθηνότερα από ένα άλλο μια γνωστής εταιρείας. Και αν χρειαστεί να αλλάξετε δεύτερη φορά λόγω πρόωρης φθοράς και μειωμένης απόδοσης; Αν τα χαμηλότερα χαρακτηριστικά του φτηνού ελαστικού δεν βοηθήσουν σε μια δύσκολη στιγμή και γίνει ατύχημα, που ίσως να είχε αποφευχθεί με ένα ακριβότερο, κατά 100-200 ευρώ, σετ ελαστικών;

¶ρα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι στα θέματα ασφάλειας δεν μπορούν να γίνονται εκπτώσεις. Αυτό δε σημαίνει πως το ακριβό λάστιχο είναι και το καλύτερο.

Πώς μπορεί όμως να διαλέξει κανείς λάστιχα χωρίς να συμβιβαστεί στην ασφάλεια αλλά και χωρίς να τινάξει την μπάνκα στον αέρα;
Το πρόβλημα φυσικά πηγάζει από την ελάχιστη πληροφόρηση για το τι ζητάμε από ένα λάστιχο αυτοκινήτου. Η συνήθης πηγή συμβουλής είναι ο έμπορος, που ξέρει μεν, δεν παύει όμως να θέλει να μεγιστοποιήσει και το κέρδος του. Φυσικό είναι λοιπόν να κατευθύνει τους πελάτες στο πιο ακριβό λάστιχο που είναι έτοιμοι να πληρώσουν.

Το τι λάστιχο χρειάζεται ο καθένας στο αυτοκίνητό του, είναι μια ερώτηση που δεν απαντιέται εύκολα. Σίγουρα η απάντηση δεν είναι «το ακριβότερο».

Σε κάθε περίπτωση, η χρήση είναι αυτή που θα πρέπει να καθορίζει την επιλογή ελαστικού. Αν δηλαδή το αυτοκίνητο πηγαινοέρχεται δουλειά, σούπερμάρκετ, σχολείο και κάνει και ένα ταξίδι το χρόνο στο χωριό, μάλλον δεν έχει ανάγκη να φοράει λάστιχα εξελιγμένα για τη Ferrari. Μπορεί να του ταιριάξει ένα οικονομικό στην αγορά και τη χρήση λάστιχο, εντός φυσικά των προδιαγραφών του κατασκευαστή σε διαστάσεις και δείκτες φορτίων και ταχύτητας. 

Πάντα φυσικά ο οδηγός θα πρέπει να έχει στο νου όλα τα παραπάνω όταν χρειαστεί να ζητήσει το κάτι παραπάνω σε μια δύσκολη στιγμή. Και αντίστροφα, το σούπερ ελαστικό πως θα αντιδράσει σε ένα νορμάλ αυτοκίνητο, που δεν μπορεί να το «ζεστάνει»; Το ίδιο ισχύει για τα ελαστικά χιονιού ή για εκτός δρόμου χρήση. Τι να το κάνεις το εντελώς χωμάτινο ελαστικό αν δεν πας στο χώμα ή πώς να πας στο χώμα όταν έχεις ασφάλτινα ελαστικά;

Τελικά μήπως όλα είναι θέμα χρήσης; Εσείς πως το βλέπετε; Διαλέγετε με βάση την καλύτερη δυνατή απόδοση ή με βάση τη χρήση; Και πόσο συμβιβάζετε την ασφάλεια σε σχέση την τιμή και την ποιότητα των ελαστικών; Με ποιο κριτήριο επιλέγετε; 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • Mazdakias

    Προ κρίσης έβαζα μόνο την premium γαλλική Michelin (Νο1 εταιρεία κατασκευής ελαστικών στον κόσμο) διότι πάντα η διαφορά με άλλες μάρκες ήταν περισσότερο από εμφανής. Είναι όμως και η ακριβότερη. Τώρα με την κρίση παίζω πάλι με premium αλλά πιο φθηνές και επιλέγω τις αμερικάνικες Dunlop/Goodyear. Τις βάζω μαζί γιατί η Goodyear έχει αγοράσει την Dunlop η οποία Dunlop είναι και η εταιρεία που κατασκεύασε το πρώτο ελαστικό στον κόσμο! Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, μεγάλος δείκτης φθοράς, αθόρυβα σε όλη τη διάρκεια ζωής του ελαστικού, εξαιρετικά στη βροχή και πολύ καλές τιμές! Τα ιταλικά Pirelli, Bridgestone και Yokohama είναι πολύ σκληρά,θορυβώδη και ακριβά. Η Continental αν και είναι καλή δεν την επιλέγω λόγω του ότι είναι γερμανική. Παρακολουθώ επίσης την κορεάτικη Hankook η οποία ανεβαίνει τα τελευταία χρόνια. Με πολύ φθηνές μάρκες δεν έχω παίξει ποτέ και ούτε πρόκειται. Για φθηνά λάστιχα και καλά υπάρχουν και οι θυγατρικές των παραπάνω εταιρειών όπως: οι BF Goodrich, Kleber και Uniroyal της Michelin, η Firestone της Bridgestone, και η γερμανική Fulda της Goodyear.

      41
  • nikos

    Στο τωρινο μου αμαξι εχω αλλαξει τρεις φορες ελαστικα.τα πρωτα ηταν bridgestone turanza καλα ελαστικα σκληρα και αργουσαν να ζεσταθουν ώστε να αποδοσουν στο μεγιστο.στη βροχη ειχαν κρατημα αλλα όχι όπως τα continental.στα 48000 k 4 χρονια βγηκαν off.μετα εβαλα τα uniroyal τα ημιβροχινα μαλακο λαστιχο με καλο κρατημα μονο που τις επιδοσεις του στη βροχη τις περιμενα καλυτερες λογω ότι 2 φορες μου ψιλογλιστρισαν ας είναι καλα το esp.τωρα εχω τα continental conti Premium 5 εχω κανει 32000 και τα χω 2 χρονια.τα καλυτερα ελαστικα που εχω βαλει μεχρι στιγμης.ειναι αθόρυβα εχουν καλο κρατηγμα και στο στεγνο αλλα και στο βρεγμενο ακομα καλυτερο να μπαινω σε στροφιλικια με απαγορευτικη ταχυτητα και το αμαξι τρενο.μεταξυ bridgestone uniroyal continental τα τελευταια κερδιζουν με υπεροχη.

      22
  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΠΤΑΜΕΝΟΣ

    Καλημέρα και από μένα. Έχουμε 3 αυτοκίνητα στην οικογένεια, και έχουμε αλλάξει πολλές φορές ελαστικά. Αυτά που εμένα μέχρι τώρα με έχουν ικανοποιήσει απόλυτα είναι τα Michelin. Έχω δοκιμάσει τα Bridgestone στο getz της γυναίκας μου, πολύ καλό ελαστικό, σκληρό, όχι οικονομικό αλλά καλό για μέσα στην πόλη. Τίμια αγορά για τα χρήματα του. Στο kia pro ceed, που χρησιμοποιώ εγώ καθημερινά για την δουλεία, έχω τα Michelin pilot sport 225-50-17, απλά καταπληκτικά, και σε κράτημα και σε κατανάλωση. Πήγα να τα αλλάξω πριν 2 εβδομάδες, αλλά σε 3 εμπόρους πήρα την απάντηση ότι είναι καλά ακόμα, και δεν χρειάζεται. Έχουν 72.000 χλμ σε 3 χρόνια. Θα βάλω πάλι τα ίδια. Στο BMW 3 έχω από το εργοστάσιο τα Continental Premium Contact,αρκετά καλά, αλλά όχι όπως τα Michelin κράτημα στο στεγνό δρόμο, στο βρεγμένο ίσως το ίδιο καλα…Θα βάλω και σε αυτό Michelin του χρόνου όταν τα αλλάξω. Μια παρατήρηση που θα ήθελα να κάνω: Με την μέχρι τώρα εμπειρία μου σαν οδηγός, και έχοντας αλλάξει αρκετά σετ ελαστικών σε αρκετά και διαφορετικά αυτοκίνητα, πιστεύω ότι καλύτερα να αγοράσεις ένα πραγματικά καλό επώνυμο ελαστικό, παρά μιας δεύτερης ποιότητας λόγο κόστους. Μετά από 50-60.000 χλμ έχεις κάνει απόσβεση λόγο της διαφοράς στην κατανάλωση, και έχεις την καλύτερη δυνατή ασφάλεια. Ότι δεν πληρώνεις σε αγορά ελαστικών, πληρώνεις σε καύσιμο.

      19
  • npapanik

    Εγώ συνήθως διαβάζω τα τεστ από την γερμανική ADAC (https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx?ComponentId=25948&SourcePageId=0) και απο το http://www.tyretest.com/ και αποφασίζω βάση απόδοσης. Πιστεύω ότι να γλυτώσεις 100€ και να πάρεις ένα Β' κατηγορίας ελαστικό με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της οικογένειας σου δεν αξίζει... Όσον αφορά τις μάρκες θεωρώ ότι είναι λάθος να γενικεύουμε γιατί τα μοντέλα των ελαστικών αλλάζουν και κάποια που ήταν καλά πριν μπορεί να είναι χειρότερα από κάποιας άλλης μάρκας τώρα...

      13
  • Γεώργιος Λ.

    Είχα Bridgestone (από "μαμά"): Πολύ σκληρά αλλά κακό κράτημα σε βρεγμένο ή σκονισμένο δρόμο. Έβγαλαν 40.000χλμ σε 4 χρόνια. Επόμενο Continental Premium Contact 2: Καλό κράτημα, κάπως θορυβώδη, αλλαγή στα 30.000χλμ σε 6 χρόνια (η αλλαγή λόγω παλαιότητας όχι λόγω φθοράς). Τελευταίο Goodyear Efficientgrip performance: Μακράν το καλύτερο ελαστικό που έχω φορέσει... αθόρυβο, πολύ καλό κράτημα και πιό οικονομικό από το Continental. Τέλος έχουμε μια τάση να αγοράζουμε λάστιχα το φθινόπωρο-αρχές χειμώνα, το οποίο που κατα τη γνώμη μου είναι λάθος. Λάστιχα αλλάζουμε όταν είναι πρέπει να αλλαχθούν, καθώς το καλοκαίρι οι δρόμοι είναι σκονισμένοι και οι θερμοκρασίες επιδρούν στο φρενάρισμα του αυτοκινήτου. Η μειωμένη μάλιστα ζήτηση άνοιξη-καλοκαίρι έχει αντίκτυπο στην τιμή (20-30%) φθηνότερο για το ίδιο ελαστικό.

      11
  • Χρήστος

    Εγώ χρησιμοποιώ michelin γιατί είναι και καλά λάστιχα και βγάζουν και χιλιόμετρα, κάνω γύρω στις 20000 χλμ το χρόνο με αρκετό γκάζι . Για έναν που κάνει 10000 χλμ και τα cοntinental και τα bridgestone είναι καλά

      7
  • αποστολης

    Γεια σας....εγω εχω στο αμαξι μου τα Michelin energy saver απο τον Μαιο του 2009...πραγματικα τα καλυτερα ελαστικα...κρατημα και σε στεγνο και σε βρεγμενο, αθορυβα και μεγαλη οικονομια....καλα για αντοχη δεν χρειαζεται να πω κατι παραπανω...ειναι φυσιολογικο μετα απο τοσα χρονια να εχει πεσει η αποδοση τους αλλα κανω που και που καμια ταρζανια να δω αν κρατανε και κρατανε τα ατιμα ακομα....Μπραβο στους Γαλλους!!!

      6
  • npapanik

    Εγώ συνήθως διαβάζω τα τεστ από την γερμανική ADAC (https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx?ComponentId=25948&SourcePageId=0) και απο το http://www.tyretest.com/ και αποφασίζω βάση απόδοσης. Πιστεύω ότι να γλυτώσεις 100€ και να πάρεις ένα Β' κατηγορίας ελαστικό με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της οικογένειας σου δεν αξίζει... Όσον αφορά τις μάρκες θεωρώ ότι είναι λάθος να γενικεύουμε γιατί τα μοντέλα των ελαστικών αλλάζουν και κάποια που ήταν καλά πριν μπορεί να είναι χειρότερα από κάποιας άλλης μάρκας τώρα...

      6
  • Βαγγέλης

    Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από την Bridgestone. Τα χρησιμοποιώ πολλά χρόνια και δεν με έχουν προδώσει ποτέ.

      4
  • Μίρωνας

    vredestein quatrac 3 μιλαμε για πολυ μαπα ελαστικο, μεσα σε 1μιση χρονο εχει καει το εξωτερικο πελμα και με 10000 πανω

      4
  • Γιώργος Μ

    Σωστά επισημαίνετε το θέμα της ηλικίας των ελαστικών, γιατί οι περισσότεροι οδηγοί μπορούν να κρίνουν ένα φθαρμένο λάστιχο, λιγότεροι όμως μπορούν να εντοπίσουν τη χρονολογία κατασκευής στο πλάϊ του, καθώς η ηλικία του μετράει από τότε και όχι από την τοποθέτηση. Οι μεγάλες εταιρείες κατασκευής ελαστικών είναι μια σίγουρη επιλογή αλλά όχι πάντα η φθηνότερη, και εδώ μετράει η ενημέρωση από τα τεστ και η εμπιστοσύνη στον πωλητή. Πάντως πάντα θεωρούσα ότι αντί για το πρόσθετο κόστος των αλουμινένιων ζαντών, θα ήταν πολύ καλύτερη επένδυση η τοποθέτηση των χρημάτων αυτών σε μια ή και δύο νωρίτερες αλλαγές ελαστικών.

      4
  • lemouz75

    Φιλε noname θα ηθελα το σχολιο σου σχετικα με τα Goodyear EfficientGrip Performance που φορας .....Γνωμη μου οτι τα ελαστικα εχουν να κανουν με την οδηγηση του καθενος και αν ταιριαζουν στο αυτοκινητο(χρηση αυτ/του).Δεν ξερω αν δινεται σημασια στα ειδικα σηματα βροχης, καταναλωσης και db...Aπο τα καλυτερα που εχω βαλει σε θεμα βροχης και φρεναρισματος ειναι τα Uniroyal πολυ καλα επισης αυτα που φοραω τα Continental EcoContact 5 (ειναι τα μαμα του).Δεν θα εβαζα ποτε μικρες οπως avon barum firestone klebber maxxis κ.τ.λ γιατι τα θεωρω κατωτερης ποιοτητας....

      4
  • noname

    αγαπητέ #Mazdakias με κάλυψες με την απάντηση σου και εγώ στον ίδιο δρόμο ακόλουθο. συμφωνώ 95% με ότι λες. Αλλά να κάνω 1-2 προσθήκες. 1.H BF Goodrich νομίζω έχει σταματήσει της δραστηριοτητες της στα επιβατικά ελαστικά. 2.Η Fulda λειτουργεί ακόμα σαν ανεξάρτητη της Goodyear (δεν νομιζω όμως για πολύ ακόμα). Αν ψάχνει κάποιος για φτηνή θυγατρική της Goodyear ας δει την SAVA. 3. Επίσης μια όχι ακριβός θυγατρική της Bridgestone ειναι η Nokian. Λειτουργεί αυτόνομα σε βαθμό που δεν ειναι θυγατρική. απλά η Bridgestone εκτίμησε την δουλειά που γίνετε εκεί και "ψώνισε" πολλες μετοχές με αποτέλεσμα να ειναι μεγαλομέτοχος. Αλλά δεν επεμβαίνουν στην δουλειά τους. Και εχουν ανέβει πολύ τελευταια.. ειδικά τα νέα ελαστικά με Aramid sidewall (Video: https://www.youtube.com/watch?v=N5LvBke-UqY) πάνε πολύ καλά σε πωλήσεις. και γενικά ειναι στα πάνω τους. 4. Θυγατρική της continental ειναι η barum 5. Στην κατηγορία "παρακολουθώ" που έβαλες την Hankook να προσθέσω και της: Toyo, Nexen, Kumho φυσικά υπάρχουν και άλλες που θα μπορούσαν να μπουν σε αυτή την λίστα ,,. αλλά για εμένα αυτές ειναι η βασικές στην λίστα "παρακολουθώ" υ.γ Τώρα έχω 10 μήνες με τα Goodyear EfficientGrip Performance και μάλλον τα επόμενα θα ειναι Nokian Line SUV.

      4
  • noname

    #lemouz75 τα goodyear με έχουν ικανοποιήσει από θέμα καταναλώσεις. σε ταξίδι 440km η διάφορα ειναι αισθητή σε σχέση με τα παλιά μου (Dunlop FastResponse) αλλά σε θέμα κρατήματος τα dunlop ήταν ένα σκαλοπάτι καλυτερα. Οπότε έχω καταλήξει ότι η ασφάλεια προέχει για έμενα σε σχέση με την οικονομία και "στα ειδικά σήματα" πρωτεύων ειναι η πρόσφυση στην βροχή, Γενικά νομιζω ότι στα Goodyear κυνήγησαν πολύ την κατανάλωση αλλά έχασαν αυτό το ένα σκαλοπάτι στο κράτημα. Βεβαία ίσως ειναι λίγο άδικο να τα σιγκρινο με ένα ελαστικό που πλέων δεν κυκλοφορεί (Dunlop FastResponse) και που για εμένα ήταν το κορυφαίο ανάμεσα σε αρκετά ελαστικά που έχω δοκιμάσει. - Συμφωνώ οτι κάθε οδηγός και ανάλογα το όχημα έχει και αλλα ελαστικά να του ταιριαζουν.. αλλά αυτά τα Dunlop FastResponse θα μου μείνουν αξέχαστα!

      3

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΛΑΣΤΙΚΑ