Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/4/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/4/2002

ΔΟΚΙΜΗ
Ford Focus ST 170
 

Ισορροπημένο σύνολο
 

Στην κορυφαία μέχρι στιγμής έκδοση του Focus, την ST 170, αυτό που κερδίζει τον οδηγό είναι ο αρμονικός τρόπος με τον οποίο συνεργάζονται οι αναρτήσεις με το πλαίσιο και τον κινητήρα. Το ομοιογενές αυτό σύνολο προσδίδει στο Focus ST 170 τον απαραίτητο σπορτίφ χαρακτήρα, με υψηλά επίπεδα ασφάλειας και οδηγικής ευχαρίστησης, διατηρώντας παράλληλα την άνεση σε πολύ καλά επίπεδα.

Η Ford κάνει μία δυναμική επανείσοδο στην κατηγορία των GT αυτοκινήτων ύστερα από απουσία αρκετών ετών (από τα Escort RS και Cosworth) με το Focus ST 170, το οποίο κινείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,0 λίτρων απόδοσης 173 ονομαστικών ίππων. Αυτό θα αποτελεί το κορυφαίο μικρομεσαίο μοντέλο της Ford μέχρι να κάνει την παρουσία του τους προσεχείς μήνες το πλέον κορυφαίο Focus, το RS, με τον 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 220 ίππων. 
Τα στελέχη της Ford, όπως δήλωσαν, δεν προσδοκούν από το Focus ST 170 να προσθέσει σημαντικές ταξινομήσεις στο συνολικό όγκο των πωλήσεων της σειράς Focus, καθώς σύμφωνα με την Ford, το ποσοστό που αντιστοιχεί σε αυτή την κατηγορία είναι μόλις 2%. Στόχος τους, λοιπόν, είναι να αναβιώσουν την παράδοση που έχει η εταιρεία στην κατασκευή σπορτίφ αυτοκινήτων, προσδίδοντας παράλληλα στη σειρά Focus ένα πιο δυναμικό προφίλ. 
Εξωτερικά το Focus ST 170 δε διαφοροποιείται σημαντικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις, καθώς οι αλλαγές που φέρει είναι περιορισμένες. Συγκεκριμένα εντοπίζονται στους διαφορετικούς εμπρόσθιους προβολείς ομίχλης, στα βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος πλαστικά προστατευτικά τμήματα στους προφυλακτήρες και στα πλαϊνά, στις ζάντες ελαφρού κράματος των 17 ιντσών και στη διακριτική ένδειξη ST 170 που είναι τοποθετημένη στην πόρτα του χώρου αποσκευών. 
Διακριτικές είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό του Focus ST 170. Αυτές αφορούν τα τύπου μπάκετ καθίσματα, τις αλουμινένιες πεταλιέρες και το πάνω τμήμα του επιλογέα των ταχυτήτων, καθώς και το ασημί φόντο των οργάνων του αντίστοιχου πίνακα, ο οποίος διαθέτει επιπλέον δύο ενδείξεις για την ποσότητα και τη θερμοκρασία του λαδιού. 
Πιο σημαντικές τροποποιήσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις συναντώνται κάτω από το αμάξωμα του Focus ST 170, τόσο στις αναρτήσεις όσο και στα συστήματα πέδησης και διεύθυνσης. Ο τρόπος που οι μηχανικοί της Ford έχουν συνδυάζει τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου με το πλαίσιο, μπορεί να θεωρηθεί απόλυτα ισορροπημένος, καθώς χωρίς το αυτοκίνητο να "χάνει" σημαντικά σε άνεση, είναι σε θέση να εκπληρώσει τις σπορτίφ "ανησυχίες" του οδηγού, ο οποίος είναι σε θέση να κινηθεί με ταχύς ρυθμούς τόσο σε κλειστές στροφές όσο και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. 
Το πολύ καλό συνολικά Ford Focus ST 170 συμπληρώνεται και από μία ανταγωνιστική τιμή, η οποία στην 3θυρη και 5θυρη έκδοση κοστίζει 25.239 και 25.539 ευρώ αντίστοιχα. Αργότερα θα υπάρξει και στέισον βάγκον έκδοση ST 170, της οποίας το κόστος αγοράς θα είναι κατά πάσα πιθανότητα μεγαλύτερο κατά 600 ευρώ από την 5θυρη έκδοση. Παράλληλα ο εξοπλισμός της σειράς ST 170 είναι πλούσιος, καθώς περιλαμβάνονται 4 αερόσακοι, ABS, Traction Control, αυτόματος κλιματισμός και όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις.
Σπορτίφ "πινελιές" στο εσωτερικό του κορυφαίου Focus

Σχεδιαστικά το ταμπλό του Focus ST 170 είναι ίδιο με αυτό των υπόλοιπων εκδόσεων. Ο πίνακας οργάνων έχει ασημί φόντο, ενώ έχουν προστεθεί δύο επιπλέον ενδείξεις, οι οποίες αφορούν την ποσότητα και την πίεση του λαδιού.




Το πάνω μέρος του επιλογέα της κορυφαίας έκδοσης του Focus "κοσμείται" από αλουμίνιο, ενώ από αντίστοιχο μέταλλο είναι κατασκευασμένα και τα πεντάλ του αυτοκινήτου.


Τα καθίσματα τύπου μπάκετ στηρίζουν πολύ καλά το σώμα και δεν το κουράζουν σε μακρινές αποστάσεις.

 ΔΟΚΙΜΗ Ford Focus ST 170
 
Ισορροπημένο σύνολο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ροπάτος με γραμμική απόδοση ο 2λιτρος κινητήρας
Προβλέψιμο και ομοιογενές