Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  31/7/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/7/2001

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Audi A4 εναντίον BMW Σειράς 3
 

3άρες ή... ντόρτια;
 

Δύο ομοεθνείς φίρμες υψηλού κύρους "κοντράρονται" στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική μεσαία κατηγορία με εκπροσώπους που μόνο ως πρότυπα μπορούν να λειτουργήσουν σε αυτή. Στην καθοριστική "παρτίδα" της απόφασης ποιά... ζαριά χρειάζεται ο υποψήφιος αγοραστής;
 

Οι εταιρείες BMW και Audi αποτελούν δύο καθιερωμένες φίρμες στο χώρο της αυτοκίνησης, με προϊόντα που διακρίνονται σε παγκόσμιο επίπεδο για την πολυτέλεια, το πρεστίζ και την κορυφαία ποιότητα και τεχνολογία τους. 
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της εδραιωμένης από το 1998 σειράς 3 της BMW αμφισβητείται φέτος από το νέο Audi A4. Ενα μοντέλο που χάρη στη δυναμική του σχεδίαση δείχνει και είναι πιο σύγχρονο από τον ομοεθνή αντίπαλό του, χωρίς αυτό να σημαίνει πως η αισθητική της σειράς 3 μπορεί να θεωρηθεί ξεπερασμένη. Μάλλον ως περισσότερο κλασικές χαρακτηρίζονται οι γραμμές της. Μια ματιά στις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου του 2001 αρκεί για να δει κανείς την "πίεση" που αρχίζει να νιώθει το μοντέλο της BMW. H σειρά 3 λοιπόν βρίσκεται στην 3η θέση των πωλήσεων της μεσαίας κατηγορίας με 2.043 μονάδες και μειούμενες τάσεις μεριδίου, ενώ το Α4 στην 6η θέση με 1.757 μονάδες και αυξητικές τάσεις μεριδίου σε σχέση με πέρυσι. 
Ανέκαθεν ο εκπρόσωπος της ΒΜW διέθετε σπορτίφ προσανατολισμούς τόσο σε επίπεδο αισθητικής όσο και στον τρόπο που κινείται στο δρόμο ανεξαρτήτως τύπου αμαξώματος και κινητήρα. Προς την ίδια κατεύθυνση αλλά με... λιγότερο πάθος κινείται το Audi A4 προβάλλοντας πιο έντονα το στοιχείο της άνεσης που (πρέπει να) απολαμβάνουν οι επιβάτες από την ανάρτηση. 
Σε επίπεδο πληρότητας εκδόσεων υπερέχει η σειρά 3 περιλαμβάνοντας στην γκάμα της κουπέ, κάμπριο και στέισον βάγκον εκδόσεις οι οποίες συνδυάζονται με πέντε συνολικά κινητήρες βενζίνης. Το Α4, πέρα από το σεντάν αμάξωμα δε διαθέτει κάτι άλλο στην ελληνική αγορά, ωστόσο η έκδοση Avant (στέισον βάγκον) αναμένεται να λανσαριστεί προς το τέλος της χρονιάς. Η τελευταία θα παρουσιαστεί στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.


Το Σεπτέμβριο, στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, θα παρουσιαστεί η στέισον βάγκον έκδοση του Α4. Η μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με το σεντάν αμάξωμα εντοπίζεται στον πίσω όγκο, όπου "κρύβεται" χώρος αποσκευών χωρητικότητας 440 λίτρων. Οι κινητήρες ξεκινούν από τα 1,6 λίτρα, θα υπάρξουν εκδόσεις με τετρακίνηση ενώ ορισμένοι κινητήρες θα συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο Multitronic.


Οι στέισον βάγκον εκδόσεις της 3άρας φέρουν την ονομασία Touring. Εφοδιάζονται με κινητήρες 1,9 (318i), 2,0 (320i) και 2,5 (325i) λίτρων, ενώ με το μεγαλύτερο κινητήρα διατίθεται και έκδοση με μόνιμη τετρακίνηση. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 435 λίτρων και το πίσω παρμπρίζ είναι ανακλινόμενο.
15άρες ζάντες αλουμινίου εφοδιάζουν τις περισσότερες εκδόσεις του Audi.
Αισθητικά άρτια είναι η εμπρόσθια όψη του Audi A4. Σε αυτό συμβάλλουν τα φωτιστικά σώματα με τους δύο προβολείς, το δείκτη πορείας και το ενιαίο κρύσταλλο.
Περισσότερο "γωνιώδη" είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα του Audi A4 σε σχέση με αυτά της BMW, καθιστώντας το αμάξωμα επιβλητικό.
Ο σχεδιασμός των ζαντών αλουμινίου στις εκδόσεις της 3άρας BMW αναδεικνύει τις δυναμικές γραμμές του αμαξώματος.
Η κομψή αισθητική των εμπρός φωτιστικών σωμάτων είναι το κύριο χαρακτηριστικό της όψης της 3άρας BMW.
Τα τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα της BMW είναι εναρμονισμένα με τις κλασικές -και λιγότερο δυναμικές από του Α4- σχεδιαστικές γραμμές του σεντάν αμαξώματος.

 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Audi A4 εναντίον BMW Σειράς 3
 
3άρες ή... ντόρτια;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οι... εκδοχές της 3άρας
Ποιοτικές κατασκευές - Εργονομία 3άρα, χώροι Α4
Υψηλή η ενεργητική ασφάλεια - "Απόλυτη" η BMW
Πληθώρα κινητήρων
Τα πάντα για την ασφάλεια των επιβατών