Περιοδικό - Test

Fiat Panda:
 
Πιστός σύντροφος
 
Οταν η Fiat παρουσίασε για πρώτη φορά το Panda, στην έκθεση της Γενεύης το 1980, όλος ο κόσμος του αυτοκινήτου είχε ενθουσιαστεί. Πριν από λίγο καιρό, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία σταμάτησε την πορεία του στην αγορά, λόγω του ότι ήταν εμφανή πλέον τα σημάδια της γήρανσής του. Με βασικό πλεονέκτημα την τιμή του, που το κατατάσσει στα φθηνότερα αυτοκίνητα, συνεχίζει να αποτελεί ως μεταχειρισμένο μια λογική πρόταση.
Ο εν δυνάμει αγοραστής ενός μεταχειρισμένου Panda μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε δύο εκδόσεις. Αυτή με τη χαμηλότερη τιμή διαθέτει κινητήρα χωρητικότητας 899 κ.εκ. και αποδίδει 40 ίππους. Η ροπή των 65 Nm εμφανίζεται στις 3.000 σ.α.λ. και βοηθάει το Panda να επιταχύνει ομαλά από τις χαμηλές στροφές. Αρχικά, ο κινητήρας δείχνει πρόθυμος, όταν όμως οι στροφές ανεβαίνουν, γίνεται θορυβώδης, ενώ και οι επιδόσεις που δίνει στο αυτοκίνητο είναι μέτριες. Η δεύτερη έκδοση του Panda διαθέτει τετρακίνηση και μηχανικό σύνολο 1.108 κ.εκ., το οποίο αποδίδει 51 ονομαστικούς ίππους.
Ευέλικτο στην πόλη, δεν πρόκειται να απογοητεύσει τους αγοραστές που θα το χρησιμοποιήσουν για ένα μικρό ταξίδι (πάντα σε λογικούς ρυθμούς). Στην εθνική οδό είναι σταθερό, αλλά επηρεάζεται από τους πλάγιους ανέμους, ενώ στις στροφές των επαρχιακών δρόμων, το αμάξωμα παίρνει μεγάλες κλίσεις που θα ξαφνιάσουν αρχικά τον οδηγό, χωρίς όμως να τον τρομοκρατήσουν.
Οι συνηθέστερες βλάβες που εμφανίζει το Panda στα μηχανικά του μέρη είναι διαρροές από τον κινητήρα και ανομοιομορφία στα φρένα. Μπορεί επίσης να εμφανιστούν προβλήματα στο ηλεκτρικό κύκλωμα. Ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να προσέξει για την ύπαρξη σκουριάς στο αμάξωμα και για υπερβολικούς τριγμούς στο εσωτερικό.
Τα κυριότερα ανταγωνιστικά μοντέλα του Fiat Panda στην αγορά του μεταχειρισμένου είναι το Citroen AX, το 205 της Peugeot και το Suzuki Swift.


. Αξίζει για:
1. Τη χαμηλή τιμή του.
2. Το μικρό κόστος χρήσης.
3. Τις ικανοποιητικές επιδόσεις του