Περιοδικό - Test

Fiat Marea
 
Aνετο και οικονομικό
 
Τον Ιούλιο του 1996, η Fiat προέβη σε μια κίνηση αντικατάστασης του γερασμένου για την εποχή Tempra. Ο μοντέρνος σχεδιασμός του Marea, κάνει το μικρομεσαίο μοντέλο να ξεχωρίζει από το "άχρωμο" πρόσωπο ορισμένων ανταγωνιστών του, αποδεικνύοντας ακόμη μια φορά ότι οι Ιταλοί κατασκευαστές ξέρουν να προσελκύουν τα βλέμματα του αγοραστικού κοινού. Το εμπρός τμήμα του μοντέλου διατηρεί τη σχεδιαστική αντίληψη του ομόσταυλού του, Brava, με τη μάσκα να φτάνει χαμηλά στον προφυλακτήρα δημιουργώντας έναν επιθετικό χαρακτήρα. Το υπόλοιπο αμάξωμα καλύπτεται από έντονες καμπύλες γραμμές, ενώ ο τρίτος όγκος ενσωματώνεται επιτυχημένα στο υπόλοιπο μέρος. Το μεγάλο -για τα δεδομένα της κατηγορίας- μήκος του αμαξώματος εξασφαλίζει πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες. Ο σύγχρονος σχεδιασμός του ταμπλό κυριαρχεί στο εσωτερικό του ιταλικού μοντέλου. Τα υλικά κατασκευής που έχουν χρησιμοποιηθεί, είναι γενικά καλής ποιότητας.
Το Marea διατίθεται σε δύο τύπους αμαξωμάτων: σε τετράθυρο και σε στέισον βάγκον με την ονομασία Weekend. Στα μέσα του 1999, η Fiat προέβη σε αισθητική βελτίωση του μοντέλου, η οποία γίνεται εμφανής στο εμπρός μέρος και στην αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών του εσωτερικού.
Το ιταλικό μοντέλο εφοδιαζόταν στην αρχή της εμπορικής του πορείας στην Ελλάδα με τρία μηχανικά σύνολα. Εκείνο των 1,4 λίτρων με απόδοση 80 ίππους, εκείνο των 1.581 κ.εκ. ονομαστικής ισχύος 103 ίππους και τέλος, εκείνο των 1,8 λίτρων απόδοσης 113 ίππων, το οποίο υπήρχε στην παραγωγή μέχρι τα τέλη του 2000. Στα μέσα του 1999, ο 1,4 λίτρων κινητήρας αντικαταστάθηκε από έναν 1.242 κ.εκ. βέλτιστης ισχύος 82 ίππων. Το σχετικά βαρύ αμάξωμα, αλλά και οι μακριές σχέσεις μετάδοσης του κιβωτίου, δε βοηθούν τους πολύ καλούς κατά τ' άλλα κινητήρες να δημιουργήσουν μια απόλυτα θετική εικόνα για τις δυνατότητες τους και τις επιδόσεις που μπορούν να χαρίσουν με τις μεγάλες ονομαστικές τους ιπποδυνάμεις.
Το καλοστημένο σύστημα αναρτήσεων προσφέρει μια ικανοποιητική οδική συμπεριφορά. Στην ευθεία, το αμάξωμα παρουσιάζεται σταθερό, ενώ στις στροφές, εμφανίζονται προοδευτικά υποστροφικές τάσεις, εύκολα ελεγχόμενες.
Το Marea παρουσιάζει έναν καλό δείκτη αξιοπιστίας, γεγονός που αναβαθμίζει γενικότερα την εικόνα της εταιρείας. Σοβαρές βλάβες δεν παρουσιάζονται.
Τα κυριότερα ανταγωνιστικά μοντέλα του Marea είναι το Opel Vectra, το Ford Mondeo και το Nissan Primera (96 - 99).


. Αξίζει για:
1. Τις καλές επιδόσεις που προσφέρει.
2. Τους άνετους και μεγάλους χώρους που διαθέτει.
3. Tον οικονομικό του χαρακτήρα.