Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/2/2007
TEST
Jeep Compass 2,4 CVT
Δεν χάνεται…
Διαβάστηκε από 8467 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/2/2007
Νεανικό και δυναμικό είναι το Jeep Compass 2,4 CVT.
Το Compass (πυξίδα στα αγγλικά) τόσο από τεχνικής όσο και από σχεδιαστικής άποψης δείχνει ότι είναι σωστά προσανατολισμένο στην καρδιά της κλάσης των συμπαγών SUV όπου η Jeep κάνει την πρώτη της εμφάνιση.
Μπορεί να έχει δώσει εντελώς άτυπα το όνομά της σε μια ολόκληρη κατηγορία οχημάτων όμως η Jeep δεν είχε εκπρόσωπο στην κλάση των πεντάθυρων εκτός δρόμου οχημάτων εκεί κοντά στο επίπεδο του Toyota RAV4. Αυτό αλλάζει με το Compass.
Σχεδίαση: Jeep
Μία όχι και τόσο γνώριμη (για Jeep) φόρμα συνδυάζεται με κλασσικά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας όπως είναι η μάσκα και τα εμπρός φωτιστικά σώματα. Η επιτυχία είναι προφανής καθώς το Compass είναι ιδιαίτερα νεανικό και δυναμικό από πλευράς εμφάνισης με φουσκωμένα φτερά και αρκετά συμπαγές αμάξωμα χωρίς ωστόσο να χάνει την επιβλητικότητα που πάντα φέρνει στο νου το όνομα Jeep. Στο δρόμο ο οδηγός εκτιμά την ακαμψία του αυτοφερόμενου πλαισίου αλλά και την αξιόλογα καλή αίσθηση του τιμονιού. Πρακτικά η παρουσία της τετρακίνησης συνεπάγεται σχεδόν ουδέτερη συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες. Να σημειωθεί ότι η τετρακίνηση έχει και δυνατότητα κλειδώματος σε αναλογία 40:60. H τιμή της βασικής (Sport) έκδοσης είναι 28.500 ευρώ.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι νέα σε ό,τι αφορά την διαμόρφωση του ταμπλό (παραμένει γνώριμη πάντως σε όσους έχουν γνωρίσει από κοντά το Dodge Caliber) ενώ οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων καθώς και άλλες μικρολεπτομέρειες στο εσωτερικό διατηρούν πολλούς δεσμούς με άλλα μοντέλα της Jeep. H ποιότητα θα μπορούσε να είναι καλύτερη σε ό,τι αφορά τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν. Από πλευράς χώρων η καμπίνα είναι σχετικά στενή όμως οι επιβάτες αποζημιώνονται από τον "αέρα" κυρίως για τα κεφάλια τους.
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας των 2,4 λίτρων με τον οποίο διατίθεται το Compass άφησε πολύ καλές επιδόσεις κυρίως με την δύναμη του και λιγότερο με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του αφού αποδείχτηκε σχετικά θορυβώδης. Ειδική μνεία χρειάζεται στο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής (στάνταρ είναι ένα 5άρι manual) και το οποίο εξασφαλίζει πολύ καλές και ομαλές επιταχύνσεις ως αυτόματο αλλά και αξιοσημείωτα θετική λειτουργία ως σειριακό όπου έχει έξι προκαθορισμένες σχέσεις (μάλιστα σε αυτό το mode είναι εφικτό και πολύ θετικό το "φρενάρισμα με τον κινητήρα").