Διαβάστηκε από 91763αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:1/2/2011
Υψηλότερες επιδόσεις το Megane και χαμηλότερη κατανάλωση το Astra
Το υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο TCe των 1,4 λτ. που κινεί το Megane, πραγματικής απόδοσης 141 ίππων (έναντι 130 ονομαστικών), προσφέρει συνολικά πολύ καλές επιδόσεις από στάση και εν κινήσει. Ο 1,4 TCe διακρίνεται για την ιδιαίτερα γραμμική του λειτουργία, σε σημείο που να θυμίζει μεγαλύτερου κυβισμού ατμοσφαιρικό μοτέρ, καθώς και για το πολύ καλό τράβηγμα και την ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές. Από τα ταχύτερα αυτοκίνητα του συγκριτικού είναι επίσης το Leon και το Golf, με τον 1,4 TSI κινητήρα που έχει αρκετή ροπή από χαμηλά έτσι ώστε να μην χρειάζεται ο οδηγός να καταφεύγει συχνά στον καλής αίσθησης επιλογέα ταχυτήτων, ανεβάζει με προθυμία στροφές και είναι πολιτισμένος σε λειτουργία. Επίσης, χάρη στη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου, σε ένα ταξίδι, οι στροφές του κινητήρα διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα (π.χ. 140 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ. με 6η) με ανάλογα οφέλη σε κατανάλωση και θόρυβο. Γρήγορες επιταχύνσεις προσφέρει και το T-Jet μηχανικό σύνολο των 1,4 λτ. με τους 120 ονομαστικούς ίππους του Bravo που εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις 2.000 σ.α.λ. περίπου, αν και στις πιο χαμηλές ο κινητήρας είναι σχετικά απρόθυμος στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Παράλληλα, είναι σχετικά τραχύς και ο επιλογέας των ταχυτήτων έχει μέτρια αίσθηση και ακρίβεια. Ο turbo κινητήρας των 140 ονομαστικών ίππων του Astra κινεί με άνεση το αυτοκίνητο, αλλά συγκριτικά με των υπολοίπων turbo δεν έχει την ίδια ζωντάνια, γεγονός που αποδεικνύεται και στις μέτριες -συγκριτικά- ρεπρίζ, λόγω της πολύ μακριάς διάταξης των σχέσεων. Όμως από την άλλη πλευρά, εμφανίζει τη χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2, με ανάλογο κέδρος στα τέλη κυκλοφορίας.
Από τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες διακρίνεται για τις γρήγορες επιδόσεις του ο 1,8 λτ. του Civic που έχει επιτύχει τον χαμηλότερο χρόνο (και από τους turbo του συγκριτικού) στα 0-100 χλμ./ώρα. Επιπρόσθετα, και οι ρεπρίζ είναι οι ταχύτερες έναντι των υπολοίπων μικρομεσαίων με ατμοσφαιρικά μοτέρ.
Αρκετά αποδοτικό και δυνατό είναι το μηχανικό σύνολο των 1,6 λτ. του C4, με την θετική απόκριση από τις χαμηλές στροφές και τις σβέλτες επιταχύνσεις, το οποίο, μαζί με το επίσης ικανό μοτέρ των 1,6 λτ. του Auris παρουσιάζουν το λιγότερο θόρυβο στο εσωτερικό.
Γρήγορα είναι επίσης σε θέση να κινηθεί το 1.600άρι 308 που εντούτοις εμφανίζει υψηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2. Πιο δυνατός και πρόθυμος είναι ο κινητήρας του Cee´d από του Focus, το οποίο βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με το σβέλτο 1.400άρι i30. Τέλος, τις πιο αργές ρεπρίζ και αισθητά περισσότερο θόρυβο παρουσιάζει παράλληλα, το Lancer Sportback 1,5.
Θόρυβος (db)
Μάρκα/Μοντέλο
4η ταχ. 100
χλμ./ ώρα
5η ταχ. 100
χλμ./ ώρα
5η ταχ. 120
χλμ./ ώρα
5η ταχ. 140
χλμ./ ώρα
Ρελαντί
χλμ./ ώρα
Μέσος όρος
χλμ./ ώρα
Toyota Auris 5d 1,6
68,5*
67,9**
71,1**
73,1**
45,3
65,18
Citroen C4 1,6 VTi 120 PS
69,1
68,0
71,5
73,2
45,4
65,44
Honda Civic 5d 1,8
69,2*
68,0**
71,2**
73,0**
46,9
65,66
VW Golf 5d 1,4 TSI
69,3*
68,8**
72,2**
73,9**
45,2
65,88
Opel Astra 5d 1,4 Turbo 140 PS
68,5
67,9
72,1
73,6
47,6
65,94
Fiat Bravo 1,4 Turbo 120hp
69,8*
68,9**
71,5**
74,2**
46,5
66,18
Renault Megane 5d 1,4 TCe
69,9*
68,8**
72,1**
73,9**
46,5
66,24
Hyundai i30 1,4
70,3
68,5
72,5
74,6
45,5
66,28
Seat Leon 1,4 TSI
69,8*
68,7**
72,5**
74,1**
46,5
66,32
Peugeot 308 5d 1,6
70,0
68,9
72,3
75,3
46,3
66,56
Ford Focus 5d 1,6 Ti-VCT
70,3
69,2
72,5
74,4
47,2
66,72
Mitsubishi Lancer Sportback 1,5
72,9
71,4
74,9
76,1
48,1
68,68
*Με 5η ταχ,. Με 6η ταχ.
Το νέο Citroen C4 1,6 VTi 120 PS απέναντι σε 12 ανταγωνιστές