Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/9/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/9/2003
Test mtx
Fiat Punto Sporting FL
Ακόμα πιο Sporting
Η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζει σπορτίφ χαρακτηριστικά
Με την τοποθέτηση του νέου κινητήρα των 1,4 λίτρων κάτω από το εμπρόσθιο καπό, την έντονα δυναμική εμφάνιση του αμαξώματος στα πρότυπα του “μεγάλου” HGT και, τέλος, τον σπορτίφ προσανατολισμό του, το ανανεωμένο Fiat Punto φέρει επάξια το λογότυπο Sporting.
Η έως πρότινος έκδοση Sporting του Fiat Punto εφοδιαζόταν με τον 16βάλβιδο 1,2 λίτρων κινητήρα του ομίλου που απέδιδε 86 δυναμομετρημένους ίππους. Παρά την “αναιμική” ιπποδύναμη για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, η έκδοση Sporting έγινε η δημοφιλέστερη της σειράς του Punto. Η ανανεωμένη έκδοση Sporting είναι κατά 10 άλογα ισχυρότερη, εφοδιάζεται και αυτή με 6άρι σφιχτής κλιμάκωσης κιβώτιο ταχυτήτων και φέρει και εκείνη ουσιαστικές τροποποιήσεις ούτως ώστε να αναδείξει τη διαφορετικότητά της από την υπόλοιπη σειρά. Σχεδιαστικά, το ανανεωμένο Punto Sporting φέρει τις κύριες αλλαγές του facelift του Punto που εστιάζονται στα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα με τα ξεχωριστά κάτοπτρα σε ενιαίο καθαρό κρύσταλλο και στην τοποθέτηση μάσκας στο εμπρόσθιο μέρος ενώ στο πίσω η κύρια διαφορά αφορά την τοποθέτηση ανακλαστήρων δίπλα από τα φωτιστικά σώματα του πίσω μέρους -χαρακτηριστικό των τρίθυρων εκδόσεων του Punto. Από κει και πέρα, η συγκεκριμένη έκδοση διαφέρει στη σχεδίαση των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω που διαθέτουν μεγαλύτερες εισαγωγές για την απαιτούμενη ενίσχυση της σπορτίφ υπόστασης. Το εσωτερικό του Sporting δε διαφέρει από αυτό των υπόλοιπων εκδόσεων του Punto όσον αφορά τη σχεδίαση, ωστόσο κάποιες σπορτίφ πινελιές όπως η επένδυση απομίμησης αλουμινίου στην κεντρική κονσόλα, οι αεραγωγοί του συστήματος εξαερισμού εκατέρωθεν του ταμπλό (παραπέμπουν σε αυτοκίνητο της Alfa Romeo), τα ημιμπάκετ καθίσματα, το λευκό φόντο του πίνακα οργάνων και οι διαφορετικές επενδύσεις κρίνονται επαρκείς για την οπτική ευχαρίστηση του ανήσυχου οδηγού. Η ποιότητα κατασκευής δεν απέχει από το απελθόν μοντέλο, ωστόσο η βελτίωση είναι αισθητή ιδιαίτερα όσον αφορά το φινίρισμα. Οι χώροι και σε αυτή την έκδοση του Punto είναι επαρκείς για τη φιλοξενία τεσσάρων ή με μικρές παραχωρήσεις και πέντε επιβατών, έχοντας διατιθέμενο χώρο για τις αποσκευές τους 264 λίτρων. Η ουσιαστική διαφορά αυτής της έκδοσης του Punto από τις υπόλοιπες είναι εκείνη που έχει να κάνει με τη συμπεριφορά που επιδεικνύει στο δρόμο. Η ανάρτηση διαθέτει την ίδια δομή, όμως η ρύθμισή της είναι πιο σκληρή, εξασφαλίζοντας σπορτίφ οδηγικά χαρακτηριστικά. Πιο συγκεκριμένα, το Fiat Punto Sporting εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες και μικρές κλίσεις σε δρόμο με στροφές. Η άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες και που απορρέει από τη ρύθμιση της ανάρτησης έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα, αφού ούτως ή άλλως δεν είναι αυτό το ζητούμενο της συγκεκριμένης έκδοσης. Αντ’ αυτού έχουμε ένα μικρό αυτοκίνητο ασφαλές ακόμα και στο όριο, κάτι για το οποίο φροντίζει το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (ASR) και της δυναμικής συμπεριφοράς που το εφοδιάζει (VDC). Τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης είναι αντάξια του χαρακτήρα του μοντέλου όντας αποτελεσματικά και με σωστή αίσθηση. Εν κατακλείδι, το νέο Sporting είναι ένα αυτοκίνητο που καλύπτει με το παραπάνω τις σπορτίφ ανησυχίες των νέων -κυρίως- ατόμων, οι οποίοι καλούνται να δώσουν το ποσό των 12.810 ευρώ για την αγορά του. Η τιμή αυτή, δεδομένου του έντονα σπορ χαρακτήρα του αλλά και του εξοπλισμού του που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 2 αερόσακους, ABS, αιρ-κοντίσιον, αρκετές ηλεκτρικές ευκολίες, σύστημα ελέγχου του σπιναρίσματος των τροχών κατά την επιλογή μικρότερης σχέσης και, τέλος, σύστημα Hill Holder, είναι ικανή να διαμορφώσει εκ νέου τον τίτλο της δημοφιλέστερης έκδοσης του Punto.
Τεχνικά χαρακτηριστικά

Δύναμη και ελαστικότητα
Ο κινητήρας του Fiat Punto Sporting είναι χωρητικότητας 1.368 κ.εκ. και ανήκει στην οικογένεια κινητήρων Fire της Fiat. Το εν λόγο μηχανικό σύνολο διαθέτει 4 κυλίνδρους καύσης και 16 βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής και αποδίδει 99 δυναμομετρημένους ίππους. Η λειτουργία του παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και καλή ελαστικότητα όσο αυτές ανεβαίνουν. Η χροιά του -στις υψηλές στροφές λειτουργίας- είναι ευχάριστη και εντείνει τον σπορτίφ προσανατολισμό του μοντέλου. Οι επιδόσεις που προσδίδει στο βάρους 1.020 κιλών αμάξωμα είναι πολύ καλές ενώ οφείλoνται και στο “σφιχτά” κλιμακούμενο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.