Συνέντευξη με τον Δ. Παπάζογλου

Συνέντευξη με τον Δ. Παπάζογλου

(22/6/2011)

Ο κ. Διαμαντής Παπάζογλου του ΙΚΤΕΟ Ασπροπύργου Autovision απαντάει σε ερωτήσεις σχετικά με τη νέα νομοθεσία που ισχύει στα ΚΤΕΟ και περιγράφει τη διαδικασία να περάσει κανείς ΚΤΕΟ.

Από 10 Ιουνίου θα υπάρξουν αλλαγές στο κόστος του παραβόλου καθυστέρησης, ενώ τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ δεν θα μπορούν να ασφαλιστούν. Θεωρείτε ότι αυτό το μέτρο θα έπρεπε να είχε γίνει από καιρό; Πιστεύετε ότι τα παραπάνω μέτρα θα βοηθήσουν στη γενικότερη κατάσταση, ώστε να βελτιωθούν τα επίπεδα οδικής ασφάλειας;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Σύμφωνα με τον νόμο 3897/10-12-10 για τη σύσταση συμβουλίου οδικής ασφάλειας από τις 10-06-11 όποιος προσκομίζει εκπρόθεσμα σε ΚΤΕΟ το όχημά του για αρχικό ή περιοδικό έλεγχο πέραν του προβλεπόμενου τέλους διενέργειας του ελέγχου, θα υπόκειται και στην καταβολή πρόσθετου ειδικού τέλους που ισούται :
Mε 16 ευρώ όταν το όχημα προσκομίζεται εκπρόθεσμα μέχρι 30 ημέρες.
Με 33 ευρώ όταν το όχημα προσκομίζεται εκπρόθεσμα πέραν των 30 ημερών και μέχρι 6 μηνών.
Με 65 ευρώ όταν το όχημα προσκομίζεται εκπρόθεσμα πέραν των 6 μηνών.
Ο νόμος προβλέπει παράλληλα τη σύνδεση του δελτίου τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ, με την ασφάλιση των οχημάτων προκειμένου να εξαλειφθεί το φαινόμενο του μεγάλου αριθμού οχημάτων που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.
Σαφώς και θα έπρεπε να είχε γίνει αυτό το μέτρο από καιρό, αλλά το βασικότερο πρόβλημα είναι, ότι ενώ το μέτρο έχει ψηφιστεί με νόμο από τις 10/12/10, στην ουσία δεν εφαρμόζεται γιατί σχεδόν καμία ασφαλιστική εταιρεία δεν ζητάει ισχύον δελτίο τεχνικού ελέγχου, προκειμένου να ασφαλίσουν ένα όχημα.
Εάν εφαρμοστούν και τηρηθούν σωστά τα παραπάνω μέτρα σαφώς και θα βοηθήσουν στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας καθώς θα αναγκάσουν πολλούς ιδιοκτήτες οχημάτων να προσέλθουν στα ΚΤΕΟ για τεχνικό έλεγχο και να ελέγξουν την κατάσταση του οχήματος τους.

Διαθέτετε στοιχεία σχετικά με το πόσα αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει έλεγχο ΚΤΕΟ;
Σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών το 35%-40% των κυκλοφορούντων οχημάτων στην ελληνική επικράτεια δεν περνάει καθόλου από τα ΚΤΕΟ. Επίσης το παρατηρητήριο οδικής ασφάλειας του τεχνικού επιμελητηρίου Ελλάδας επισημαίνει ότι περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια οχήματα ΙΧΕ και φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ την τελευταία τριετία.

Τι περιλαμβάνει ένας ολοκληρωμένος τεχνικός έλεγχος και ποια η διάρκεια και το κόστος του;
Ένας ολοκληρωμένος τεχνικός έλεγχος ξεκινάει με ένα πρώτο εξωτερικό οπτικό έλεγχο του αυτοκινήτου, για τυχόν χτυπήματα και διαβρώσεις του αμαξώματος. Ακολουθεί ο έλεγχος των ελαστικών για τυχόν σχισμές ή αν είναι φθαρμένα. Αφού γίνει και η ταυτοποίηση του οχήματος ελέγχοντας τον αριθμό πλαισίου και κινητήρα βάση της άδειας κυκλοφορίας, ξεκινάει ο έλεγχος καυσαερίων.
Έπειτα το όχημα διέρχεται από το συκγλησιόμετρο για να διαπιστωθεί εάν θέλει ευθυγράμμιση. Ακολουθούν οι μετρήσεις των αμορτισέρ, η απόδοση των φρένων και στους δυο άξονες και ελέγχεται η ένταση και κλίση των φώτων στο φωτόμετρο.
Τέλος, το όχημα οδηγείται στο λάκκο κατόπτευσης για να γίνει ο τελικός οπτικός έλεγχος στο κάτω μέρος του αυτ/του όπου με τη βοήθεια του τζογόμετρου και του γρύλλου ανύψωσης ελέγχονται οι ανοχές του συστήματος ανάρτησης και διεύθυνσης του οχήματος.
Η συνολική διάρκεια ενός ολοκληρωμένου τεχνικού ελέγχου κυμαίνεται μεταξύ είκοσι και τριάντα λεπτών.
Το κόστος του αρχικού – περιοδικού τεχνικού ελέγχου όταν είναι εμπρόθεσμος, είναι στα 48 ευρώ για τα επιβατικά και στα 58 ευρώ για τα φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους μεικτού βάρους.

Ποιες άλλες υπηρεσίες προσφέρετε; Για παράδειγμα μπορεί να σας επισκεφτεί κάποιος που θέλει απλά να ελέγξει το αυτοκίνητο μετά από μια επισκευή ή κάποιο μεταχειρισμένο που πρόκειται να αγοράσει
Εκτός από τον υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο υπάρχει η δυνατότητα του πλήρους ή μερικού εκούσιου ελέγχου. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε ανά πάσα στιγμή να ελέγξετε την κατάσταση του οχήματος σας, είτε συνολικά, είτε σε κάποιο επιμέρους σύστημα. Κατά αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζετε την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών και μπορείτε να οδηγείται ήρεμοι. Αυτό μπορεί να σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο πριν από κάποιο ταξίδι ή ύστερα από σοβαρές επισκευές του οχήματος ή και πριν την αγορά μεταχειρισμένου αυτ/του για να ελέγξετε την κατάσταση του.
Επίσης μια άλλη υπηρεσία που προσφέρουμε είναι και ο ειδικός αρχικός έλεγχος εγκατάστασης υγραεριοκίνησης, προκειμένου ο κάτοχος του οχήματος να διαπιστώσει ότι η εγκατάσταση που διενέργησε ο τεχνικός έγινε σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και τους κανόνες της τεχνικής, ώστε να εκδοθεί η νέα άδεια κυκλοφορίας που θα αναφέρει και το υγραέριο σαν δεύτερο εναλλακτικό καύσιμο.
home pro
moto