Νιώθετε πως οι κινητήρες ντίζελ σας γυρνάνε δέκα χρόνια πίσω σε ιπποδυνάμεις;

Νιώθετε πως οι κινητήρες ντίζελ σας γυρνάνε δέκα χρόνια πίσω σε ιπποδυνάμεις;

(5/6/2012)

Εκατό άλογα από 1,6 λίτρα είναι λίγα. Δεν είναι; Έτσι δε μάθαμε τα τελευταία 10 χρόνια που με το τούρμπο οι κινητήρες βενζίνης εκτόξευσαν τις ιπποδυνάμεις τους σχεδόν 100%; Και τώρα επιτέλους έχουμε ντίζελ, μόνο που από πλευράς ισχύος πρέπει να γυρίσουμε πίσω στο 1999. Μήπως όμως δεν είναι έτσι;

Τη στιγμή που οι κινητήρες των

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

μικρομεσαίων μοντέλων είχαν αποκτήσει μία διαβάθμιση σε ισχύ που ξεκινούσε απότα 100 άλογα και μετά ανέβαινε μέχρι και τα 180 χωρίς να μετρήσουμε τις«ειδικές» εκδόσεις (GTI), έρχεταιτο ντίζελ και τα «τραβάει» όλα πίσω. Ποιο VW Golf θα αγόραζες με 105 άλογα, όταν έχεις εκδόσεις βενζίνηςπου κινούνται με 50% μεγαλύτερη ιπποδύναμη;

Και δεν είναι μόνο ο όμιλος VW που στερείται άλλου κινητήρα ντίζελ μέχρι τους(απαγορευτικούς φορολογικά για την Ελλάδα) δίλιτρους. Peugeot, Citreon, Ford και Volvo που έχουν μοτέρ κοινής προέλευσης είναι επίσηςκολλημένοι στα 110 άλογα πριν πας στα δύο λίτρα.

Ενδιάμεσα δηλαδή, μεταξύ 100+ και 200ίππων σε κινητήρες ντίζελ δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα. Σχεδόν. Γιατί πριν τα δύολίτρα υπάρχουν τρεις εξαιρέσεις που προσφέρουν πολύ καλύτερα νούμερα.

Πρώτη και σημαντικότερη αυτή τουκινητήρα της Renault και Nissan με 130 ίππους από 1,6 λίτρα. Δεν είναιάσχημα, ειδικά αν σκεφτεί πως είναι λίγοι οι κινητήρες βενζίνης, και μόνο οιτελευταίας τεχνολογίας όπως αυτός του Toyota Auris που πετυχαίνουν τέτοιες αποδόσεις. Και ναι, όντωςσυγκρίνουμε ατμοσφαιρικούς βενζίνης με τούρμπο πετρελαίου γιατί απλά πετρέλαιοχωρίς τούρμπο δε νοείται, είναι δηλαδή το απολύτως δεδομένο.

Ένα κλικ πιο κάτω σε αυτά τα κυβικά βρίσκεται το ιταλικό διαμάντι που για το Fiat Bravo και τη Lancia Delta αποδίδει 120 άλογα. Η Alfa Romeo το ίδιο μοτέρ το διαθέτει σε εκδόσεις 105 ίππων για την Giulietta.

Εκατό μόλις κυβικά πιο πάνω η Opel προσφέρει το δικό της μοτέρ με 130 ίππους από 1.700κ.εκ. Ένα μοτέρ ιαπωνικό (προέρχεται από την Isuzu) που κάνει θραύση στην Ευρώπη. ¶λλο ένα ιαπωνικό ντίζελμοτέρ είναι αυτό της Mitsubishi, προς το παρόν μόνο κάτω από το καπό του ASX, με 1,8 &&&&λίτρα και 140 άλογα. Και φτάνουμε έτσι σε «φυσιολογικές»ιπποδυνάμεις χωρίς να περάσουμε το όριο των 2.0 λίτρων.

Για όσους όμως θέλουν το κάτι παραπάνω,υπάρχει ένα μοτέρ ακόμη, στα 1,9 &&&&λίτρα με 190 άλογα. Ναι, ντίζελ. Το φοράει μόνο η Lancia Delta και με απόδοση 100 ίππων ανά λίτρο χτυπάει στα ίσιακινητήρες βενζίνης και σε αυτόν τον τομέα. Οι Ιταλοί το έχουν κρατήσει για τοπιο εκλεπτυσμένο τους μικρομεσαίο δίνοντας στη Lancia ακόμη ένα σημείο υπεροχής έναντι του ανταγωνισμού.

Αυτές είναι όμως οι εξαιρέσεις. Στηνπράξη μόνο το Astra και η Delta είναι διαθέσιμες για αγορά με αυτά τα μοτέρ, όσοτουλάχιστον το Meganeαναμένεται στην Ελληνική αγορά με τον 130άρη κινητήρα, ενώ τόσο το Qashqai όσο και το ASX παραμένουν πιο ειδικά λόγω ύψους και στυλ.

¶ρα η πλειοψηφία θα διαλέξειμικρομεσαίο ντίζελ ανάμεσα από αυτά με κινητήρες 100-110 ίππους. Και φυσικάεπειδή εδώ ασχοληθήκαμε μόνο με νούμερα, δεν έγινε αναφορά ούτε στη ροπή, ούτεστην λειτουργία αυτών των μοτέρ που στην πράξη είναι περισσότερο από ικανά.Μιλήσαμε για νούμερα, που μάθαμε τόσο καιρό στο θέμα της ιπποδύναμης να είναι«φουσκωμένα».

Εσείς πόσο εύκολα θα πάτε σε ένα ντίζελμε ονομαστική ισχύ τόσο χαμηλότερη απΆότι μάθατε τόσο καιρό στα αυτοκίνηταβενζίνης; Πως σας ακούγονται τα 100 και 110 άλογα για ένα μικρομεσαίο μοντέλοσήμερα; Σας «πέφτουν» λίγα; Ή αντίθετα αντιλαμβάνεστε τα άλλα χαρακτηριστικά,όπως ροπή και κατανάλωση και ακούγονται καλύτερα;

Από την άλλη πόσοι θέλετε κάτι παραπάνωκαι δε βρίσκετε; Σας φτάνουν οι κινητήρες και τα μοντέλα που τους χρησιμοποιούνπου αναφέραμε παραπάνω; Τα γνωρίζατε; Και τελικά πόση σημασία δίνετε στην ισχύ,σα νούμερο, όταν διαλέγετε ντίζελ;  

Mercedes
test center