Ο ανανεωμένος κινητήρας της δίλιτρης Α45 AMG πλέον αποδίδει 380 ίππους

2λιτρα με 300+ άλογα;

4.492 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/7/2015

Μπορεί το downsizing να είναι της μόδας, υπάρχει όμως μια νέα τάση σε ότι αφορά στους νέους και σύγχρονους κινητήρες που παράγουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Να βγάζουν πολλά άλογα (άνω των 300), σε μοτέρ με χωρητικότητα 2.000 κ.εκ

 
Είναι γεγονός πλέον, πως η τεχνολογία έχει φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα, σε όλους τους τομείς του αυτοκινήτου (επιδόσεις, ασφάλεια, άνεση). Όλα, πλέον, ο οδηγός τα απολαμβάνει στον υπερθετικό βαθμό. 

Το στοιχείο, όμως, που θα σταθούμε σε αυτό το non paper, είναι στο πώς αποδίδουν πλέον οι σύγχρονοι κινητήρες, οι οποίοι από 2 λίτρα διαθέτουν ιπποδυνάμεις που κάποτε φάνταζαν όνειρο ή τους απέδιδαν μεγαλύτεροι σε κυβισμό κινητήρες. 

Η τεχνολογία, η οποία έχει δώσει φτερά στους σύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης, είναι η υπερτροφοδότηση ή ελληνιστί turbo. 

Πλέον, στους υπετροφοδοτούμενους κινητήρες έχουν εξαλειφθεί οι παιδικές ασθένειες του παρελθόντος και έτσι φτάσαμε στο σήμερα όπου το turbo είναι το «απαραίτητο συστατικό» για να πετύχουν οι κατασκευαστές υψηλή απόδοση, χαμηλή κατανάλωση, μειωμένους ρύπους κ.τ.λ. Ακόμα και εταιρείες που ήταν πιστές στην ατμόσφαιρά, βλέπε Honda, στρέφονται στα turbo.

Επίσης, η χρήση υπερτροφοδότη δίνει τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να «παίζουν» όπως θέλουν με την απόδοση. Ειδικά για την κατηγορία των 2.000 κυβικών εκατοστών, η ιπποδύναμη των μοτέρ…δείχνει να έχει ξεφύγει.

Για παράδειγμα η Honda επέλεξε να συνδυάσει το turbo με τη VTEC τεχνολογία, με το 2λιτρο κινητήρα της να αποδίδει 310 ίππους, χαρίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις στο ιαπωνικό μοντέλο. Πιο συγκεκριμένα τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 5,7 δλ με την τελική ταχύτητα να σταματάει στα 270 χλμ/ώρα.

Ακόμα όμως ένα τρανό παράδειγμα δυνατού 2λιτρου κινητήρα είναι αυτό που κινεί την σειρά AMG της Mercedes και πιο συγκεκριμένα τα μοντέλα: Α45 AMG, CLA 45 AMG και GLA 45 AMG. Αυτός ο κινητήρας αποδίδει 380 ίππους (+20 από τον προηγούμενο κινητήρα ίδιας χωρητικότητας), αποδεικνύοντας έμπρακτα πως οι σύγχρονοι κινητήρες έχουν μεγάλα περιθώρια εξέλιξης.

Συνεπώς, γυρίζοντας το χρόνο κάποια χρόνια πίσω, οι παραπάνω ιπποδυνάμεις εντοπίζονταν σε αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού ή ακόμη και σε supercars.

Όμως, μέχρι που θα φτάσουν τα 2λιτρα μοτέρ; Λέτε να έρθει εποχή που θα αποδίδουν πάνω από 500 άλογα; Συμφωνείτε με αυτή την εξέλιξη ή πιστεύετε ότι τα πολλά άλογα θέλουν και πολλά κυβικά; 

 
  • Στάθης

    Η Maserati Ghibli II GT ήδη από το 1992, μέχρι το 1997 που έβγαινε, έβγαζε από κινητήρα V6 με 2 turbo και 1996cc, 306 ίππους, με επιτάχυνση 0-100: 5,7 δευτερόλεπτα και τελική 270 kmh. Σήμερα μετά από τόσα χρόνια, θα περίμενε κανείς οι κινητήρες των 2000 cc, να βγάζουν πάνω από 500 ίππους. Στη φωτογραφία η Μaserati που προανέφερα.

      13
  • Billis TS

    Ειναι αληθεια οτι εχουν ξεφυγει..Η διαφορα ομως εινα πως,οτι και να βγαλει η Γερμανια (GROUP VAG ειδικα) δεν θα ειναι ποτε μα ποτε αξιοπιστο!Επειδη μια ζωη ηταν πισω απο επιδοσεις,σημερα τα δινουν ολα για ολα στο <<ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ>> και στο <<ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΤΕ>> φτιαχνοντας αναξιοπιστο,χωρις ουσια προιον.

      5
  • Αρης

    Δεν είναι και άσχημα για ένα μικρό μοτέρ να "βγάζει" τόσα άλογα (εννοείτε και με το ανάλογο στήσιμο). Απλά είναι πιστεύω πιο "παιχνιδιάρικο" και σπιρτόζο το αμάξι σε σχέση με ένα άλλο με περισσότερα κυβικά αλλά που είναι πολύ πιο ξεκούραστο και αθόρυβο στο ταξίδι. Τώρα αν είσαι 25άρης, πώς να το κάνουμε τα νιάτα θέλουν δύναμη,τρέλα αλλά και σύνεση, ενώ αν είσαι 60άρης ένας ροπάτος κινητήρας και αθόρυβος πιστεύω είναι η χρυσή τομή.

      3
  • ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΑΣΤΟΣ

    ΕΓΩ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΕΙΧΑ ΔΕΙ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΤΗ BMW M4 ΚΑΙ ΤΟ LEXUS RC-F ΚΑΙ ΜΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟ ΙΑΠΩΝΙΚΟ LEXUS ΜΕ ΤΑ 5000 ΚΥΒΙΚΑ ΜΕ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΑ 467 ΑΛΟΓΑ ΑΠ ΌΤΙ ΤΟ DOWNSIZING M4. ΚΟΙΤΑΞΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΙ ΤΟ LEXUS ΕΙΧΕ ΔΙΠΛΑΣΙΕΣ ΣΕ ΠΑΧΟΣ ΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΑΠ ΟΤΙ Η BMW. ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΤΟ DOWNSIZING ΚΑΠΟΥ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.

      1
  • ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΑΣΤΟΣ

    ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ. Η Α45 AMG ΑΠΟ 2000 KYBIKA ΚΑΙ 4 ΚΥΛΙΝΔΡΟΥΣ EXEI 381 ΙΠΠΟΥΣ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Η BMW M4 ΑΠΟ 3000 ΚΥΒΙΚΑ ΚΑΙ ΥΠΕΡΤΡΟΦΟΔΟΤΗ ΚΑΙ 6ΚΥΛΙΝΔΡΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΑΠΟΔΙΔΕΙ 431 ΙΠΠΟΥΣ. ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΚΑΠΟΥ ΕΧΕΙ ΧΑΛΑΣΕΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ, ΚΑΠΟΥ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΒΟΗΘΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΣΕ ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.

      1