Το diesel κυριαρχεί σήμερα στις πωλήσεις
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το diesel κυριαρχεί σήμερα στις πωλήσεις

3 χρόνια diesel

15.392 Επισκέψεις στο άρθρο (24/12/2014)

Τον περασμένο Νοέμβριο η αγορά έκλεισε 3 χρόνια από την απελευθέρωση του diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε αυτή την περίοδο, οι πωλήσεις των diesel μοντέλων εκτοξεύτηκαν από το 4% το 2010, σε πάνω από το 60% φέτος. Αυτό, αν μη τι άλλο, δείχνει ότι ζούμε για τα αυτοκίνητα, την diesel επ-ανάσταση!

Μέχρι το Νοέμβριο του 2011, η Ελλάδα είχε μια ακόμη πρωτιά στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Ήταν η μοναδική χώρα που απαγόρευε την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Ουσιαστικά, αυτό από μόνο του το γεγονός καθιστούσε την αγορά ενός diesel αυτοκινήτου απαγορευτική στη χώρα μας, αφού και να το αποκτούσε κάποιος, δεν μπορούσε να το κυκλοφορήσει εντός των τειχών των δύο αυτών πόλων. 
Από το 1981 η απαγόρευση του diesel
Η πρώτη νομοθεσία για το diesel, που μάλιστα απαγόρευε τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων μοντέλων σε όλη την Ελλάδα, περιλαμβανόταν στο 1ο άρθρο του περίφημου νόμου 1108 του 1981. 10 χρόνια αργότερα και σε μια πράξη «καλής θέλησης», το άρθρο 26 του νόμου 1959/1991 επέτρεψε μεν την κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων στην επαρχία, όχι όμως και στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Έπρεπε να φθάσουμε στο Νοέμβρη του 2011, 30 χρόνια δηλαδή μετά την πρώτη απαγόρευση, ώστε οι νομοθέτες της χώρας να άρουν αυτή την αναχρονιστική απαγόρευση και να «απελευθερωθεί» τελικά το diesel, στη μοναδική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είχε τέτοιου είδους απαγόρευση…
Το diesel κυριαρχεί σήμερα στις πωλήσεις
Η άρση της απαγόρευσης του diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (για μοντέλα προτύπου ρύπων Euro5 και πάνω), σχεδόν άμεσα άλλαξε το σκηνικό των πωλήσεων στα καινούργια αυτοκίνητα της χώρας μας. Όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό μας γράφημα, ενώ μέχρι και το 2010 το diesel κατείχε μόλις το 4% των πωλήσεων στην Ελλάδα (μόνο επαρχία), σταδιακά και μέχρι το 2014 το diesel έφθασε όχι μόνο να ξεπεράσει τη βενζίνη, αλλά μάλιστα να φθάσει σε ένα σχεδόν συντριπτικό μερίδιο πωλήσεων, σηματοδοτώντας σήμερα το 62,2% των πωληθέντων μοντέλων. Οι λόγοι για αυτό τον καλπασμό του diesel είναι πολλοί και κυρίως οικονομικοί (χαμηλότερη κατανάλωση από βενζίνη, φθηνότερο καύσιμο σε συνδυασμό και με περισσότερη ροπή κ.ο.κ.), ωστόσο το γεγονός είναι ότι τα τελευταία 3 χρόνια η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας «ζει» τη diesel εποχή της, ύστερα από 30 χρόνια αποχής του καυσίμου αυτού στην Ελλάδα.
Η εξέλιξη ανά κατηγορία
Μίνι: Μόνο εδώ η βενζίνη είναι πρώτη
Στη μικρότερη κατηγορία αυτοκινήτων, οι επιλογές με diesel κινητήρα είναι πολύ λίγες (μόλις 2 αυτή τη στιγμή, το Fiat Panda και το Fiat 500). Ως εκ τούτου, το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων παραμένει χαμηλά και βρίσκεται σήμερα στο 13,8% έναντι 83,7% της βενζίνης. Ένας άλλος πολύ σημαντικός λόγος για αυτή τη διαφορά, έχει να κάνει και με την τιμή, αφού το φθηνότερο μίνι βενζίνης σήμερα κοστίζει 6.990 ευρώ (Chevrolet Spark), ενώ το φθηνότερο μίνι diesel κοστίζει 11.150 ευρώ, μια διαφορά χαώδης που ξεπερνά τα 4.000 ευρώ.
Μικρά:Το diesel στο 66%
Στην πιο δημοφιλή κατηγορία αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς, αυτή των μικρών, το diesel από την πρώτη πλήρη χρονιά που επιτράπηκε (2012), κυριάρχησε έναντι της βενζίνης. Ειδικότερα, το 2012 τα diesel μικρά της αγοράς αντιπροσώπευσαν το 51,0% της κατηγορίας έναντι της βενζίνης, στο 2013 το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 65,8% (βενζίνη 33,3%), για να φθάσουμε τελικά φέτος στο 66,3% (βενζίνη 32,8%). Σίγουρα, η οικονομική κρίση της εποχής έπαιξε το ρόλο της σε αυτή την diesel επέλαση των μικρών, με το κοινό να στρέφεται προς αυτή τη λύση επιλέγοντας ένα diesel μικρό που μπορεί να προσφέρει καθημερινή οικονομία και παράλληλα, να έχει επαρκείς χώρους ώστε να αποτελέσει ακόμη και το πρώτο μοντέλο μιας οικογένειας. Σε ό,τι αφορά στα top μοντέλα στις πωλήσεις, το Opel Corsa diesel, με 2.697 ταξινομήσεις μέσα στο 2014 είναι το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της αγοράς. Το ακολουθεί το Toyota Yaris diesel, με 2.502 πωλήσεις.
Μικρομεσαία: Συντριπτικά diesel
Η κατηγορία των μικρομεσαίων είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής κατέχοντας το 26,0% των πωλήσεων. Το diesel είναι μακράν το πλέον δημοφιλές καύσιμο, αφού με μερίδιο 81,1% στους πρώτους 10 μήνες του 2014, τα πετρελαιοκίνητα μικρομεσαία κυριαρχούν των βενζινοκίνητων. Εδώ, οι λόγοι είναι για μια ακόμη φορά οικονομικοί, αφού οι πλούσιοι σε ροπή diesel κινητήρες μειώνουν την κατανάλωση στο ταξίδι και παράλληλα, εξασφαλίζουν σε πολλές περιπτώσεις μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Κατά συνέπεια, είναι λογικό η πρώτη τριάδα των πωλήσεων να αποτελείται μόνο από diesel επιλογές, με πρώτο σε πωλήσεις το Toyota Auris diesel (1.115 αυτοκίνητα), δεύτερο το VW Golf diesel (1.097 πωλήσεις) και τρίτο το Opel Astra diesel (963 αυτοκίνητα).
Crossover & SUV: Diesel και στα «εκτός»!
To πετρέλαιο είναι ο πρωταγωνιστής και στην κατηγορία των crossover και «εκτός δρόμου» μοντέλων. Συνολικά, φέτος οι πωλήσεις των diesel στην κατηγορία βρίσκονται στο 63,0% και είναι οι υψηλότερες που υπήρξαν ποτέ. Μάλιστα, όσο παρουσιάζονται νέα μοντέλα του είδους με κινητήρες diesel μικρού κυβισμού (κάτω από 2,0 λίτρα), τόσο τα νούμερα των πετρελαιοκίνητων μοντέλων ανεβαίνουν. Χαρακτηριστικό άλλωστε της πρωτοκαθεδρίας του πετρελαίου, αποτελεί το γεγονός ότι το Nissan Qashqai diesel, που είναι το πρώτο σε πωλήσεις crossover, διατηρεί ένα υψηλότατο νούμερο ταξινομήσεων φέτος (1.527 αυτοκίνητα), που το κατατάσσει στην 6η θέση των πωλήσεων ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Μεσαία & MPV    
Οι πλέον οικογενειακές κατηγορίες, τα μεσαία και τα MPV, μπορεί να έχουν μικρό μερίδιο αγοράς φέτος (5,3 και 4,4% αντίστοιχα), όμως και εδώ οι diesel επιλογές έχουν το μερίδιο του λέοντος (59,2% και 73,4% αντίστοιχα). Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Skoda Octavia diesel, που άρχεται στα μεσαία με 880 πωλήσεις, αλλά και αυτή του Nissan Note diesel, που είναι το πρώτο MPV της αγοράς με 498 ταξινομήσεις.
Συμπέρασμα
Το diesel είναι το καύσιμο της εποχής. Η ελληνική αγορά, ύστερα από 30 χρόνια «στέρησης», όχι μόνο το υποδέχτηκε όπως οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες έχουν κάνει εδώ και δεκαετίες, αλλά με μερίδιο 62,2% φέτος, το diesel απολαμβάνει στη χώρα μας από τις υψηλότερες προτιμήσεις στη Γηραιά Ήπειρο. Σημείο των καιρών μπορεί να πει κανείς και αν μη τι άλλο, σε μια χώρα όπως η Ελλάδα σήμερα, η οικονομία που προσφέρει το πετρέλαιο παραμένει ίσως ο ισχυρότερος παράγοντας επιλογής ενός καινούργιου αυτοκινήτου.

Μέχρι και το Νοέμβριο του 2011 η αγορά, με πρόσχημα τους ρύπους, απαγόρευε τα diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Μέχρι και το Νοέμβριο του 2011 η αγορά, με πρόσχημα τους ρύπους, απαγόρευε τα diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto