Με έως και 140 ίππους στο λίτρο, ο 1,0 Ecoboost της Ford είναι ο ισχυρότερος 1.000άρης βενζινοκινητήρας.
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Με έως και 140 ίππους στο λίτρο, ο 1,0 Ecoboost της Ford είναι ο ισχυρότερος 1.000άρης βενζινοκινητήρας.

Ford 1,0 Ecoboost (100, 125, 140 PS): Ο ισχυρότερος στα 1.000 κυβικά

27.121 Επισκέψεις στο άρθρο (30/1/2015)

info
Με τουρμπίνα που περιστρέφεται σε διπλάσιες στροφές σε σχέση με τα μονοθέσια της F1

Ο 3κύλινδρος 1.000άρης Ecoboost βενζινοκινητήρας της Ford έχει ανακηρυχθεί για τρεις συνεχόμενες χρονιές ως ο καλύτερος κινητήρας της χρονιάς (2012, 2013 & 2014), και μάλλον όχι άδικα, αφού πρόκειται για ένα τεχνολογικό διαμάντι που συνδυάζει τις εξαιρετικές επιδόσεις με την οικονομία καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές CO2. 

Ενδεικτικά, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό και για τους δύο εκκεντροφόρους, ειδικά σχεδιασμένη τουρμπίνα που περιστρέφεται μέχρι και με 240.000 στροφές το λεπτό για μηδενικό turbo lag (σχεδόν διπλάσιες στροφές συγκριτικά με τα κινητήρια σύνολα των αγωνιστικών της F1), overboost για ακόμα πιο γρήγορα προσπεράσματα, ελαχιστοποιημένες εσωτερικές τριβές, υψηλής πίεσης και μεγάλης ακρίβειας σύστημα ψεκασμού, ενώ μιλώντας με νούμερα, στην έκδοση των 140 PS έχει μάλιστα την μεγαλύτερη ειδική ισχύ (PS/Lt) στην κατηγορία του όντας ταυτόχρονα και ο ισχυρότερος 1.000άρης.
Ο εν λόγω κινητήρας κοσμεί τα περισσότερα μοντέλα της Ford (Fiesta, Focus, B-MAX, C-MAX και Mondeo) και στο καθένα χαρίζει κάτι το ξεχωριστό. 

Για παράδειγμα, στην περίπτωση του Fiesta οι εξαιρετικές επιδόσεις συνδυάζονται με τα μηδενικά τέλη καθώς οι εκπομπές CO2 είναι 99 γρ./χλμ, τόσο στην έκδοση των 100, όσο και των 125 ίππων. Πιο συγκεκριμένα, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,6 και 9,6 δλ. αντίστοιχα, ενώ οι ρεπρίζ 60-100 και 80-100 χλμ./ώρα με 4η και 5η ολοκληρώνονται σε 9,8/8,2 και 15,8/13,9 δλ. αντίστοιχα, τιμές δηλαδή που είναι πολύ καλές για την κατηγορία. 
Στην περίπτωση του Mondeo, από την άλλη, στην άλλη άκρη δηλαδή, ο 1,0 Ecoboost του χαρίζει τον τίτλο του μοναδικού μεσαίου με 1.000άρη κινητήρα με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε τεκμήρια, ασφάλιστρα, τέλη κυκλοφορίας αλλά και έξοδα χρήσης, μιας και η μέση κατανάλωση είναι 5,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 119 γρ./χλμ. Αντίστοιχες τιμές έχει και το C-MAX των 125 ίππων, το οποίο επίσης είναι το μοναδικό της κατηγορίας σε αυτά τα κυβικά, ενώ τέλος το B-MAX στους 100 και 125 PS συνδυάζει την οικονομία καύσιμου με τις καλές επιδόσεις.

Ωστόσο, εκεί που πρέπει να σταθούμε, πέρα από τα νούμερα απόδοσης και κατανάλωσης στο κάθε μοντέλο είναι στο τρόπο λειτουργίας αυτού του κινητήρα. Και εδώ ο 1,0 Ecoboost είναι εντυπωσιακός, αφού  έχει απίστευτα αποθέματα ροπής από χαμηλά, δύναμη και γραμμική απόδοση μέχρι τον κόφτη. Επίσης, οι κραδασμοί είναι σχεδόν ανύπαρκτοι. Για την ακρίβεια, κάποιος που δεν ξέρει, θα τον περάσει εύκολα για τετρακύλινδρο…

Τα high-lights του 1,0 Ecoboost
- 999 κ.εκ., turbo, μεταβλητός χρονισμός, άμεσος ψεκασμός, 6 ταχύτητες
- 125 PS, 200 Nm από τις 1.400 σ.α.λ.
- 4,3 λτ./100 χλμ., 1.200 + χλμ. αυτονομία
- από 99 γρ. CO2/χλμ. 
- με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας 
- ελεύθερη πρόσβαση στον πράσινο δακτύλιο
- 4.000 ευρώ ετήσιο τεκμήριο


O 3κύλινδρος Ecoboost συναντάται σχεδόν σε όλη την γκάμα των μοντέλων της Ford. Από το μικρό Fiesta, έως και το μεσαίο Mondeo, χαρίζοντάς μάλιστα και τον τίτλο του μοναδικού μεσαίου με 1.000 κυβικά.

O 3κύλινδρος Ecoboost συναντάται σχεδόν σε όλη την γκάμα των μοντέλων της Ford. Από το μικρό Fiesta, έως και το μεσαίο Mondeo, χαρίζοντάς μάλιστα και τον τίτλο του μοναδικού μεσαίου με 1.000 κυβικά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

AUTOFIT PASXA
vw