• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Γιατί τα 3θυρα μοντέλα είναι ολοένα και λιγότερα;

3θυρα μοντέλα: Είδος υπό εξαφάνιση;

Διαβάστηκε από 5054 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/2/2017

Πόσες πόρτες έχουν τα μικρά σήμερα; Πέντε; Τρεις; Ρίξτε μια ματιά γύρω και θα δείτε πως με λίγες εξαιρέσεις το τρίθυρο μικρό πεθαίνει. Δεν το θέλουν ούτε οι αγοραστές ούτε οι κατασκευαστές. Γιατί;

 
Τι είδος οδηγού πρέπει να είσαι για να αγοράσεις τρίθυρο μικρό; Μόνος, χωρίς οικογένεια, νέος, χωρίς σκοπό να κάνεις σύντομα οικογένεια, και ελαφρώς εγωιστής αφού εκτός από το πόσο εύκολα μπαίνεις εσύ στο αυτοκίνητό σου, λίγο σε ενδιαφέρει πως θα μπουν οι πίσω. Αν ποτέ έχεις κόσμο πίσω.

Ο τρίθυρος αγοραστής είναι πλέον μειοψηφία. Πάντα ήταν, αλλά τα νούμερα πλέον πλησιάζουν μονοψήφιο ποσοστό, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να ρωτούν αν αξίζει τον κόπο να παράγουν δύο αμαξώματα για ένα μικρό αυτοκίνητο.
Ήδη αρκετές μάρκες έχουν κόψει τις τρίθυρες εκδόσεις, ενώ κάποιες δεν είχαν ποτέ. Σαφώς οι μεγάλοι κατασκευαστές προσφέρουν δύο αμαξώματα, οι πιο συνειδητοποιμένοι όμως μένουν σταθεροί στο ένα. Πεντάθυρο.

Φυσικό είναι με πεσμένη τη ζήτηση και με το κόστος που υπάρχει για την εξέλιξη και παραγωγή δεύτερου αμαξώματος οι αυτοκινητοβιομηχανίες να τρίβουν τα χέρια τους. Με μόνο πεντάθυρη έκδοση, το κόστος παραγωγής θα είναι μικρότερο οπότε τα κέρδη περισσότερα. Έτσι;

Όχι ακριβώς. Τα μικρά αυτοκίνητα έχουν πολύ μικρό περιθώριο κέρδους. Τα εργοστάσια δουλεύουν την κατηγορία με κέρδη που δεν ξεπερνούν το 5%, οπότε οποιαδήποτε οικονομία θα βοηθούσε. Όμως με τόσο μικρά περιθώρια κέρδους υπάρχει ακόμη μία πίεση που η κατηγορία δεν την αντέχει, και έχει ανάγκη από οικονομία αλλού. Τα μικρά θέλουν τεχνολογία και η τεχνολογία κοστίζει.

Βλέπεις ο αγοραστής μικρού δεν είναι μόνο ότι θέλει πεντάθυρο. Θέλει πλήρες αυτοκίνητο. Θέλει ένα αυτοκίνητο σαν το μικρομεσαίο αλλά λίγο πιο μικρό. Θέλει πλήρη εξοπλισμό, πλήρη άνεση και πλήρη πολυτέλεια. Δεν είναι μίνι που το να κόβεις λίγο δρόμο συγχωρείται. Τα μικρά είναι η βασική κατηγορία στην Ευρώπη, πρέπει να έχουν απΆόλα.

Πως όμως μπορεί ένας κατασκευαστής να εξοπλίσει ένα μικρό, όχι μόνο με τη βασική τεχνολογία ασφαλείας, αλλά και με τα καλούδια άνεσης και ψυχαγωγίας που σήμερα θεωρούνται δεδομένα. Πως θα βάλει τις πολύχρωμες οθόνες, πως θα εκσυγχρονίσει τα καντράν με ψηφιακά, πως θα βάλει συστήματα συμβατά με Android και iOS να συνδέονται τα τηλέφωνα; Όλα αυτά που κάποτε ήταν λιγότερο ουσιώδη, που κάποτε ήταν για τις ακριβές μάρκες ή τα μεγαλύτερα μοντέλα, τώρα τα περιμένει ο άλλος σε μικρό.

Γι αυτό το τρίθυρο πεθαίνει. Ήδη η VW έχει αφήσει να διαρεύσει ότι Polo τρίθυρο δεν θα υπάρξει στην επόμενη γενιά. Και το ίδιο θα κάνουν κι άλλοι. Αν θες τρίθυρο μικρό θα πρέπει να πας σε κάτι πιο ειδικό, με πιο ειδική τιμή, που θα μπορεί να τα πληρώσει όλα. Και το διαφορετικό αμάξωμα, και την τεχνολογία.

Εσείς πόσο λογική βλέπετε αυτή την παραχώρηση; Είστε από αυτούς που θέλουν τρίθυρο μικρό; Ή θυσιάζετε την διαφορετικότητα στο αμάξωμα για πλήρη τεχνολογία στην καμπίνα; Τι λέτε;
 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • jimeta

    Επειδή παλιά είχα τρίπορτο και ήταν μπελάς βγές να βγεί ο από πίσω κτλ,πλέον τα 5θύρα είναι πιο πρακτικά.Εκτός αν είναι κάποιο coupe που γουστάρεις πολύ.

      15
  • stelios t.

    Μια ματιά γύρω μας αρκεί για να διαπιστώσουμε ότι στα περισσότερα κινούμενα οχήματα υπάρχει μόνο ο οδηγός ίσως και συνοδηγός.Στατιστικά η εικόνα οχήματος με περισσότερα των δύο ατόμων είναι σπάνια.Τι σημαίνει αυτό; Δεν είναι αποτέλεσμα εγωισμού το δίπορτο όχημα ειδικά εάν έχει και μειωμένο μήκος.Πλεονεκτήματα;Ανετότατο μπές-βγές καθημερινά γιά οδηγό και συνοδηγό,πιό δεμμένο σασσί,σπορτίβ αίσθηση, κατά τι φθηνότερη αγορά,ασφαλέστερα τα παιδιά. Μειονεκτήματα; Δυσκολότερο πιάσιμο της ζώνης,η μεγαλύτερη πόρτα έχει μεγαλύτερη αδράνεια,και όταν προκύψει και 3ο η 4ο άτομο δυσκολότερη πρόσβαση πίσω. Πριν κάποια χρόνια υψηλό στέλεχος της PORSCHE δήλωσε σε δημοσιογράφους..." Πόσοι θα αγόραζαν τετράπορτη CAYENNE εάν βγάζαμε δίπορτη; ". Εδώ εστιάζεται το ζήτημα. Στα κέρδη των εταιρειών. Αυτός είναι ο λόγος πού καταργούνται τα δίπορτα και μόνον αυτός.Τις ανάγκες η τις επιθυμίες του "κοινού" όταν δεν έχουν οικονομικό αντίκτυπο στις εταιρείες τις παραβλέπουν.Φιλικά, Στέλιος Τ.

      6
  • nikolas

    Πολυ κακως το κανουν αυτο οι κατασκευαστες. Θα επρεπε να δινεται η δυνατοτητα ειδικα στα μικρα και μικρομεσαια να υπαρχει και η επιλογη 3θυρου αυτοκινητου οπως και παλιοτερα. Ενας που θελει το sport και δυναμικο να επιλεγει το 3θυρο, ενω ο αλλος που λατερυει την πρακτικοτητα και τους αυξημενους χωρους το 5θυρο. Δεν πιστευω οτι τους στοιχιζει πια τοσο ωστε να σταματησουν τα 3θυρα. Αναγκαζουν με αυτον τον τροπο λοιπον οποιον επιθυμει 3θυρο αυτοκινητο να στραφει σε αμιγως σπορ και εξωτικες κατασκευες δηλαδη supercars και αλλα συναφη.

     
  • loukia

    Προσωπικά είμαι υπερ στα 3-θυρα, όπως και στα coupe, που βλέπω πλέον δεν παράγωνται μαζικά για να υπάρχουν πολλές επιλογές σε όλους μας... ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ.-