Τι παίζει με υποστροφή & ηλεκτρονικά συστήματα;

213.013 Επισκέψεις στο άρθρο
Δεν είναι όλα τα πισωκίνητα υπερστροφικά...απεναντίας μάλιστα!
2 Φωτογραφίες »

Δεν είναι όλα τα πισωκίνητα υπερστροφικά...απεναντίας μάλιστα!

1. Η υποστροφή ζει και εδώ!

Δεν είναι σωστό να
2 Φωτογραφίες »

Δεν είναι σωστό να "αφορίζουμε" τα ηλεκτρονικά βοηθήματα στο πισωκίνητό μας...είναι εκεί και μπορούν να αποδειχτούν πολύ χρήσιμα.

Έχουμε συνηθίσει να συνδυάζουμε την έννοια της υποστροφής με τα προσθιοκίνητα οχήματα και αντίστοιχα την πίσω κίνηση με την υπερστροφή. Αυτό απέχει από το να θεωρηθεί ότι ισχύει απόλυτα. Οδηγώντας ένα πισωκίνητο, το μυαλό μας θα πρέπει να είναι από την αρχή στην πρόληψη της υποστροφής πριν ασχοληθούμε με τα γνωστά τερτίπια του πίσω άξονα. Πολλά, ακόμα και παραδοσιακά σπορ πισωκίνητα μοντέλα έχουν την τάση να «ελαφρώνουν» στο μπροστινό τους μέρος ως έμφυτη αντίδραση στο ανασήκωμα που προκαλεί το πάτημα του γκαζιού. Σε κλειστά ορεινά κομμάτια με το τιμόνι να διαγράφει μεγάλα τόξα ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος για υποστροφή, με το όχημα να ανοίγει με το μπροστινό μέρος την τροχιά του. Μικρές γωνίες στριψίματος και ήπιο πάτημα του γκαζιού θα βοηθήσουν ώστε το όχημα να μην αρχίσει να σπρώχνει το πλαίσιο πάνω από τους στριμμένους τροχούς του. 

2. Τα «ηλεκτρονικά» είναι φίλοι μας
Η μαγκιά και η επίδειξη σπάνια έχουν θετικά αποτελέσματα. Ειδικά αν νιώθουμε ότι δεν είμαστε στο επίπεδο οδηγικής εξοικείωσης που απαιτεί το όχημα, η αρχιτεκτονική των βασικών μερών (θέση κινητήρα και κινητήριου άξονα) και η ιπποδύναμή του. Δεν πειράζουμε λοιπόν το ESP, όχι τουλάχιστον πριν δούμε πώς αντιδρά το όχημα στις δοσμένες συνθήκες. Επιπλέον, αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι τα σύγχρονα συστήματα τύπου ESP έχουν γίνει πια τόσο έξυπνα ώστε ακόμα και στη θέση «On» θα εξασφαλίσουν ένα κάποιο επίπεδο διασκέδασης με την ουρά του πισωκίνητου οχήματος. Τα περιθώρια για παιχνίδι είναι πιο μεγάλα με την ενδιάμεση λειτουργία που συχνά έχουν αυτοί οι «φύλακες άγγελοι». Εκεί απενεργοποιείται το αντισπίν (το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης) ενώ συχνά μπορεί να πάει λίγο πιο μακριά και το κατώφλι εμπλοκής του ESP. Tα ηλεκτρονικά είναι φίλοι μας λοιπόν και μπορούν να μας φτιάξουν συνθήκες για διασκέδαση διατηρώντας ένα δίχτυ ασφαλείας. Και πάλι βέβαια η δική μας σύνεση είναι αυτή που θα κρίνει το τελικό αποτέλεσμα. 

Σελίδα 1Οδήγηση πισωκίνητου: Φρένα πριν «μπεις» & γκάζι στην έξοδο
Σελίδα 2Τι παίζει με υποστροφή & ηλεκτρονικά συστήματα;
Σελίδα 3Προσοχή στο φρενάρισμα & «ανάποδο τιμόνι»
Σελίδα 4Αλήθεια, γιατί θεωρείται ελκυστική η πίσω κίνηση;
Toyota
moto