Στις κατωφέρειες είναι λάθος η επιλογή νεκράς στο κιβώτιο. Η εμπλοκή της σωστής σχέσης μειώνει τη φθορά στα φρένα, αλλά ευνοεί και την κατανάλωση.

4. Γλίτωσε λεφτά φρενάροντας με το κιβώτιο

285.107 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/3/2017

Είναι λάθος η επιλογή «νεκράς» στην κατηφόρα. Αφενός αν ο οδηγός χρειαστεί να αντιδράσει γρήγορα θα χάσει πολύτιμα δεύτερα μέχρι να πατήσει συμπλέκτη και να επιλέξει ταχύτητα και αφετέρου το αυτοκίνητο δεν φρενάρεται από τον κινητήρα και ο οδηγός πατάει συνέχεια το φρένο φθείροντας τα τακάκια. Επίσης στα σύγχρονα μοντέλα, όταν ο οδηγός έχει επιλεγμένη σχέση, το σύστημα cut off διακόπτει την τροφοδοσία μόλις σηκωθεί το πόδι από το γκάζι εξασφαλίζοντας οικονομία στην κατανάλωση. Η εναλλαγή 3ης – 4ης σχέσης είναι μια καλή επιλογή για τις περισσότερες περιπτώσεις, αφού και επιτρέπει το ρολάρισμα και «συγκρατεί» το αυτοκίνητο. Εννοείται πως χρησιμοποιείς και τα φρένα. Η στάθμευση σε ανηφόρα ή κατηφόρα επιβάλει την επιλογή σχέσης μαζί με το χειρόφρενο. Χωρίς επιλεγμένη σχέση, όταν τα φρένα κρυώσουν είναι πιθανό να μειωθεί η αποτελεσματικότητα του χειρόφρενου με αποτέλεσμα μια πιθανή κύλιση με μικρές ή μεγαλύτερες ζημιές. Eιδικά στα εκτός δρόμου οχήματα με κοντές σχέσεις οι απότομες καταβάσεις γίνονται χωρίς καθόλου φρένο, απλά με επιλογή κοντής πρώτης!

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ