ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΙΚΡΑ

61.286 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/4/2016

Και diesel, και πλούσια σε εξοπλισμό


Η κατηγορία των μικρών είναι η δημοφιλέστερη κατηγορία στην ελληνική αγορά καθώς το μερίδιό τους ανέρχεται περίπου στο 45%. Μάλιστα, μεταξύ των εκδόσεων βενζίνης και diesel, τα δεύτερα κερδίζουν κατά κράτος με ποσοστό 66,5%. Για τον λόγο αυτό, στις παρακάτω σελίδες επικεντρωνόμαστε στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τις οποίες μπορείς να αγοράσεις στο ποσό των 15.000 ευρώ, το οποίο έχουμε ορίσει ως όριο. Μόνη εξαίρεση αποτελεί η βενζινοκίνητη Alfa Rome MiTo, η οποία κερδίζει την εδώ παρουσία της λόγω της σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς και υψηλής ποιότητας κατασκευής. Κατά τα άλλα, όσον αφορά στα υπόλοιπα diesel μοντέλα στην τελική μας ετυμηγορία-πρόταση λαμβάνουμε υπόψη και τις εξοπλιστικές εκδόσεις κάθε μοντέλου, ώστε να σας προτείνουμε αυτή που είναι πληρέστερη. Ας τα δούμε όμως ένα ένα πιο αναλυτικά.

Top model!
Alfa Romeo Mito 1,4 78 PS
14.240 ευρώ
Η έκδοση των 1.400 κυβικών με τα 78 άλογα είναι η βασική έκδοση του ιταλικού μοντέλου, μιας και υπάρχουν ακόμη οι 0,9 Twinair των 105 ίππων, η 1,4Multiair των 140 και η QV των  170 ίππων. Σίγουρα, οι επιδόσεις με αυτόν τον κινητήρα δεν είναι σβέλτες -σύμφωνα με τα επίσημα νούμερα- ωστόσο για όποιον επιθυμεί ένα μοντέλο με σαγηνευτική εμφάνιση και σπορτίφ οδική συμπεριφορά, αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρόταση. Μάλιστα, η τιμή των 14.240 ευρώ αφορά την μεσαία έκδοση Distinctive, η οποία διαθέτει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων όπως και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. 

Με full εξοπλισμό
Citroen C3 1,6 BlueHDI 100 PS
14.285 ευρώ
Ως πετρελαιοκίνητο το Citroen C3 διατίθεται σε δύο εκδόσεις, μία στα 75 και μία στα 100 άλογα. Η πρώτη ξεκινάει από τα 12.350 ευρώ και αποτελεί μία από τις οικονομικότερες προτάσεις στην κατηγορία, ωστόσο με όριο τις 15.000 ευρώ προτιμότερη για εμάς είναι η έκδοση 1,6 BlueHDI 100 S/S. Αυτό γιατί έχει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ.), είναι πολύ οικονομική σε κατανάλωση και απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, ενώ η εξοπλιστική έκδοση Attraction iStreet είναι πραγματικά υπερπλήρης. 

Και σπορ και οικονομικό
Ford Fiesta 1,5 TDCi 95 PS ECOnetic 5d
14.495 ευρώ
Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του Ford Fiesta, έτσι και σε αυτή -παρότι η οικονομία καυσίμου βρίσκεται στο επίκεντρο- το στοιχείο που ξεχωρίζει είναι η απολαυστική οδική του συμπεριφορά καθώς τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, το τιμόνι πλούσιο σε πληροφόρηση και η ανάρτηση σφιχτή όσο πρέπει για να απορροφά τις ανωμαλίες, όμως να μην επιτρέπει και μεγάλες κλίσεις. Από πλευράς κατανάλωσης, η επίσημη μέση είναι μόλις 3,3 λτ./100 χλμ. νούμερο δηλαδή εντυπωσιακό, ενώ καλά είναι και τα εργοστασιακά νούμερα επιδόσεων. Τέλος, όσον αφορά την εξοπλιστική έκδοση που εμείς θα επιλέγαμε, αυτή είναι η αρχική έκδοση Trend, γιατί αν και βασική, διαθέτει 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, air condition, το σύστημα Ford MyKey και το σύστημα SYNC με φωνητικό έλεγχο.

All around player
Opel Corsa 1,3 DTE 95 PS 5d
14.759 ευρώ
Το Opel Corsa είναι δικαίως ένα από τα best seller μοντέλα στην κατηγορία του. Καταφέρνει να καλύπτει πολλαπλές ανάγκες και επομένως ένα μεγάλο φάσμα του αγοραστικού κοινού. Στην πλούσια γκάμα κινητήρων του, με όριο τα 15.000 ευρώ, επιλέγουμε τον 1,3 πετρελαιοκινητήρα των 95 ίππων στην εξοπλιστική έκδοση Enjoy. Αφενός γιατί ο κινητήρας προσφέρει όπως φαίνεται από τις μετρήσεις μας σβέλτες επιδόσεις, αφετέρου είναι οικονομικός στην πράξη. Ενδεικτικά, στον αυτοκινητόδρομο και με 5,0 λτ./100 χλμ. έχει ταχύτητα 133 χλμ./ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση στην πράξη ανέρχεται στα 4,4 λτ./100 χλμ. Αναφορικά, τέλος με την εξοπλιστική έκδοση Enjoy, αυτή έχει τα απαραίτητα, όχι όμως το κάτι παραπάνω.

Η κατανάλωση στο επίκεντρο
Renault Clio 1,5 dCi 75 PS
14.625 ευρώ
Το Renault Clio με τον 1,5 dCi πετρελαιοκινητήρα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, μία στους 75 και μία στους 90 ίππους. Κάτω από το όριο των 15.000 ευρώ βρίσκεται η βασική έκδοση των 75 ίππων, η οποία μπορεί να μην εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 14,3 δλ.), ωστόσο είναι φειδωλή στην κατανάλωση καυσίμου (3,3 λτ./100 χλμ. είναι η επίσημη μέση). Αναφορικά με την έκδοση εξοπλισμού, η τιμή αφορά την έκδοση Expression, η οποία διαθέτει 6 αερόσακους και ESP, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, air condition, προβολείς ομίχλης και cruise control, δηλαδή διαθέτει παραπάνω από τα βασικά.

Ευέλικτο, ευρύχωρο, οικονομικό
Toyota Yaris 1,4 D-4D 90 PS
14.990 ευρώ
Το ιαπωνικό μοντέλο, το Toyota Yaris, είναι το best seller της ελληνικής αγοράς. Ο 1,4 D-4D κινητήρας των 90 ίππων εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ., 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα σε 7,8 και 12,4 δλ. με 4η και 5η σχέση αντίστοιχα), όντας ταυτόχρονα πολύ οικονομικός στην πράξη. Ωστόσο, εκτός από τις επιδόσεις και την κατανάλωση, στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του μοντέλου είναι η άριστη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, η πρακτικότητα, η ευελιξία μέσα στην πόλη και η ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Αναφορικά με την εξοπλιστική έκδοση που θα επιλέγαμε, αυτή είναι η Live Plus, καθώς περιλαμβάνει παραπάνω πολλά περισσότερα από τον βασικό εξοπλισμό την έκδοσης Cool.

Βενζίνη ή diesel;
VW Polo 1,4 TDI 90 PS 5d
14.900 ευρώ
Η υψηλή ποιότητα κατασκευής και η αίσθηση στιβαρότητας που προσφέρει το γερμανικό μικρό αποτελούν την αιχμή του δόρατός του, ανεξαρτήτως της έκδοσης κινητήρα που θα επιλέξεις. Από εκεί και πέρα, σημειώστε πως με το πορτοφόλι γεμάτο με 15.000 ευρώ, μπορείς να αποκτήσεις είτε την ισχυρή βενζινοκίνητη έκδοση των 110 ίππων (14.440 ευρώ στην μεσαία εξοπλιστική έκδοση Adavnace) και να κερδίσεις σε επιδόσεις, είτε την diesel των 90 ίππων (14.900 ευρώ η αρχική έκδοση Active), η οποία χαρακτηρίζεται για την οικονομία καυσίμου, καθώς η επίσημη μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 3,4 λτ./100 χλμ.