Ριζικές αλλαγές στη φορολόγηση των Ι.Χ. αυτοκινήτων ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών

Ριζικές αλλαγές στη φορολόγηση των Ι.Χ. αυτοκινήτων ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών

Αλλαγές στη φορολόγηση

12.550 Επισκέψεις στο άρθρο (26/5/2015)

Μεγάλο θέμα δημιούργησε η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών για τα αυτοκίνητα.

Το υπουργείο Οικονομικών έβγαλε χθες μια ανακοίνωση για τις αλλαγές που σκέφτεται να κάνει στον τρόπο φορολόγησης της αγοράς αυτοκινήτου. Δύο είναι οι βασικές κατευθύνσεις των αλλαγών αυτών:
 1. Μελλοντική φορολόγηση του αυτοκινήτου, όχι με βάση τα κυβικά, όπως γίνεται επί δεκαετίες στην Ελλάδα, αλλά με βάση την αξία κάθε αυτοκινήτου. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι για τα μοντέλα που κινούνται στον μέσο όρο, όπως είναι τα περισσότερα best-sellers της αγοράς, δεν θα αλλάξει τίποτα. Αλλαγές θα έχουμε στα ακριβότερα μοντέλα, που θα γίνουν λίγο ακριβότερα και στα φτηνά μοντέλα που θα γίνουν λίγο φτηνότερα.
2. Εξορθολογισμός της αγοράς αυτοκινήτου (σωστή φορολόγηση εισαγόμενων μεταχειρισμένων, θέσπιση αντικινήτρων σε αυτοκίνητα πολύ παλιά, έλεγχος αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ανασφάλιστα και χωρίς να έχουν περάσει ΚΤΕΟ). Το κρίσιμο βέβαια της ανακοίνωσης είναι στην τελευταία παράγραφο: «Το υπουργείο προγραμματίζει συναντήσεις για να ξεκινήσει την υλοποίηση όλων αυτών». Μιλάμε άραγε για μήνες ή για χρόνια;
Ακολουθεί η πλήρης ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών: 
«Στην προσπάθειά του για τη δημιουργία και παγίωση μιας δικαιότερης και αποτελεσματικότερης φορολόγησης των αυτοκινήτων και ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης, σχεδιάζει:
1. Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί για αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος».

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

PEUGEOT NEW EVANS
4green