Ριζικές αλλαγές στη φορολόγηση των Ι.Χ. αυτοκινήτων ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών

Tα σχέδια της κυβέρνησης για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων

12.549 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/5/2015

Η απόσυρση αντικαθίσταται από νέο σύστημα φορολόγησης, το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.

 
Μια ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, που εστάλη σε 2 κατευθύνσεις:
 
1. Μελλοντική φορολόγηση του αυτοκινήτου, όχι με βάση τα κυβικά, όπως γίνεται επί μια δεκαετία στην Ελλάδα, αλλά με βάση την αξία κάθε αυτοκινήτου. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι για τα μοντέλα που κινούνται στον μέσο όρο, όπως είναι τα περισσότερα best-sellers της αγοράς, δεν θα αλλάξει τίποτα. Αλλαγές θα έχουμε στα ακριβότερα μοντέλα, που θα γίνουν λίγο ακριβότερα και στα φτηνά μοντέλα που θα γίνουν λίγο φτηνότερα.

2. Εξορθολογισμός της αγοράς αυτοκινήτου (σωστή φορολόγηση εισαγόμενων μεταχειρισμένων, θέσπιση αντικινήτρων σε αυτοκίνητα πολύ παλιά, έλεγχος αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ανασφάλιστα και χωρίς να έχουν περάσει ΚΤΕΟ). Το κρίσιμο βέβαια της ανακοίνωσης είναι στην τελευταία παράγραφο: «Το υπουργείο προγραμματίζει συναντήσεις για να ξεκινήσει την υλοποίηση όλων αυτών». Μιλάμε άραγε για μήνα ή για χρόνια;

Ακολουθεί η πλήρης ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών: 

«Στην προσπάθειά του για τη δημιουργία και παγίωση μιας δικαιότερης και αποτελεσματικότερης φορολόγησης των αυτοκινήτων και ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης, σχεδιάζει:

1. Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γιΆ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.

2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.

3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».

4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.

5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.

6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).

Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος».

 
  • loukia

    Η ΝΤΕΜΕΚ πρώτη φορά Αριστερά με ΕΝΑ Α, ας αφήσει ήσυχο τον ταλαιπωρημένο λαό να έχει ένα όχημα να κάνει την δουλειά του, να πάει την βόλτα του, κ.τ.λ. και να μην τα ποινικιποιεί ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ.-Το να αγοράσεις ένα π.χ. πολυμορφικό δίλιτρο επειδή έχεις 9 παιδάκια, κ.τ.λ. ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΒΙΑΣΤΗΣ, ΕΓΚΛΗΜΑΤΑΣ, κ.τ.λ. ΕΤΣΙ ΛΕΓΑΝ ΚΑ ΠΑΛΙΑ ΠΑΡΤΕ ΔΙΛΙΤΡΑ+ ΑΠΟ 30000 ΕΥΡΩ ΠΗΓΑΝ ΣΤΑ 25, ΚΑΙ ΒΑΛΑΝ ΦΟΡΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ, κ.τ.λ.ΜΕΧΡΙ 50000 ΕΥΡΩ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΑΞΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ, κ.τ.λ. και όλοι μας είδαμε το τι έγινε.- Εως 2000cc να ισχύουν μειωμένα έξοδα πάντου, στα πολυμορφικά, πετρελαιοκίνητα, που ξεφεύγουν στα 2200cc, 2300cc, κ.τ.λ. να υπάρχει και εκεί ειδική μέριμνα.-Στα μεγάλα κυβικά να πληρώνουμε αναλογικά και να μην θέλουν να πάρουν εύκολο κέρδος από τις κοροϊδάρες του κερατά.Ας ποινικοποιήσουμε τα κυβικά και τα μεγάλα οχήματα, χρειάζονται και αυτά, κατασκευάζονται από ανθρώπους για τους ανθρώπους...ότι κατασκευάζεται, κάποιοι θα τα αγοράσουν.-

      54
  • loukia

    Κύριε φίλιππε, τι σας πειράζει αν το δίλιτρο το ένα έχει 20 χιλιάδες ευρώ και το άλλο 40;Βγάζετε κάποιο συναίσθημα για προσωικούς, κ.τ.λ. λόγους;Και τα δύο πληρώνουν όμως τα πάντα όλα...μετά αν κάποιοι βρίσκουν τρόπους για τα δίλιτρα με 40 χιλιάδες ευρώ να μην πληρώνουν ότι και με τα 20, είναι καλύτερα;Μήπως να έχουμε 1000άρια και 800άρια για να μην ταράσουμε τον σοσιαλιστικό ύπνο κάποιων;Να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα λοιπόν!Αφού δεν έχω εγώ να μην έχει κανένας! Είναι λογική το navi, το δέρμα, η 18άρα ζάντα, κ.τ.λ. που είναι για ασφάλεια και για λόγους ευκολίας;;;;;;;;;;Δηλαδή αν κάποιοι εισπέουν περισσότερο αέρα από εμένα να πληρώνουν παραπάνω τέλη στο όχημα τους;;;;;;;;;;;;;;;ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΕΣ ΑΥΤΕΣ.ΚΑΝΑΜΕ ΤΑ ΦΥΣΙΝ ΠΑΡΑΦΥΣΙΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΝΟΝΑ.-

      50
  • loukia

    Κύριε φίλιππε ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ, ούτε ήταν το όνειρο της ζωής μου να γίνω, κ.τ.λ. ούτε χαρακτήρησα κάποιων επί προσωπικού, ομιλώ πάντα για την ιδιοσυγκρασία του έθνους μας.Αν δεν συμφωνείτε σεβαστό, έχω την προσωπική μου γνώμη, έχετε την δική σας.- Δικός σας πρόβλημα αν κρίνετε ότι αυτά που απαντάω είναι άκυρα, προφανώς κάτι άκυρο θα είπατε και λάβατε άκυρα, ότι σπέρνεις θερίζεις τελικά! Ναί, άλλο ισότητα και άλλο δικαιοσύνη... Εσείς ομιλήσατε, ξαναδιαβάστε την απάντηση σας και ελπίζω να μην έχετε κάτι στην υγεία σας και ξεχνάτε, ΟΡΙΣΤΕ / προς Λουκια: η αναξιοπιστια του κρατους είναι γνωστή. αλλο ισοτητα αλλο δικαιοσυνη ομως.ιδιο φορο/σημα το 2λιτρο αξιας 20 ίδιο το αξιας 40 χιλ? αφου δεν κατασκευαζουμε και πρεπει να μαζεψουν χρηματα ας πληρωνουν (στα κανουργια, στην μεταπωληση και στα νεοεισαγομενα) όσοι θέλουν premium, navi, δερμα και 18αρα ζαντα / Ναί δεν σας ξέρω δεν με ξέρετε και;Αν με ξέρατε δηλαδή τι θα γινόταν θα με σκοτώνατε;ΜΕ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΑ ΚΥΡΙΕ ΔΗΛΑΔΗ; Τσόκαρο δεν υπήρξα, δεν γνωρίζω για εσάς.Αν δεν μπορείτε και δεν αντέχετε τον διάλογο μην το κάνετε, δεν είναι κακό.-

      49
  • ΤΑΚΗΣ

    δεν μπορει αυτοκινητο 1600 κυβικα 20 ετιας που το συντηρω από το υστέρημα να εχει περισσοτερα τελη κυκλοφοριας και ασφαλιστρα από την αξια του και περισσοτερα από καινουργια αμαξι στα ιδια κυβικα .... είναι λαθος τα τελη περιβαλλοτνος στα παλια αμαξια, να βαλουν τετοια τελη στις πολυεθνικες που ρυπαινουν και μολυνουν . στα εργοστασια που μας βρωμιζουν το περιβαλλον..να βαλουν τετοια τελη στους εφοπλιστες που καινε στα καραβια τους βαρυ ανθυγιεινο μαζουτ ΄΄και στα αεροπλάνα που μολυνουν την ατμοσφαιρα με τα μολυσμένα καυσαερια, τα παλια αυτόκινητα σε σχέση όλα αυτά ελαχιστα ρυπαινουν, αρα είναι εισπρακτικο αυτός ο νομος, και αντιλαικος ποτε ξανα πρωτη φορα αριστερα, τωρα μονο κομμουνιστικη αριστερα

      8
  • δσ

    ο συριζα,φιλοι μου,δεν προκειται να κανει τιποτα απο τις εξαγγελιες...το μονο που κανει,ειναι να περνα τους λαθρο.Σιγουρα,θα παρει μετρα πολυ σκληρα.Σιγουρα παμε για εκλογες...τωρα αν θα γινει το νομοσχεδιο....δεν με ενδιαφερει,διοτι παλι οι πλουσιοι δεν θα πληρωσουν.

      6
  • Αντωνης

    Μακαρι να εφαρμοστει διοτι πηρα ενα 2 λιτρο το 2009 για λογους ασφαλειας και ακινητο θελει 1600 ευρω τον χρονο.Διαφωνω με τον προηγουμενο φιλο οτι οποιος εχει λιγοτερα κυβικα δεν τα εχει προφανως τα χρηματα.Ευχομαι να μην μεινουνε μονο σε εξαγγελιες.

      6
  • Georgios P

    Ας ελπίσουμε να ισχύει και η πραγματική ηλικία του αυτοκινήτου και όχι η εισαγωγή στην Ελλάδα που έχουμε τα παλιά μας πλέον ακινητοποιημένα και περιμένουμε μήπως πράξουν το λογικό για να τα ξανακυκλοφορήσουμε και να μην κυκλοφορούμε με τα πόδια. Είπαν ότι ισχύει αλλα ούτε η εφορία αλλαζει την πραγματική ηλικία ούτε το υπουργείο. Όταν σου έρθει μου είπαν ο φόρος πολυτελείας κάνεις έφεση και μέχρι να αποφασίσουν πληρώνεις τις προσαυξήσεις.

      6
  • Σπύρος

    Το γεγονός ότι η φορολόγηση των αυτοκινήτων ήταν και παραμένει απαράδεκτη το αναγνωρίζουμε όλοι. Είναι τόσο δύσκολο να αντιγράψουν κάποιο ευρωπαϊκό μοντέλο; ΟΧΙ, απλά το αντιμετωπίζανε και θα το αντιμετωπίζουν καθαρά φοροεισπρακτικά και χωρίς καμία λογική διότι οι διάφοροι, παρελθόντος και νυν, διοικούντες είναι απλά ανίκανοι ή και απατεώνες. Αυτοί ήταν και είναι οι πολιτικοί μας και ΝΑ ΜΗ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΚΛΕΓΟΥΜΕ. Κατά τ´ άλλα είμαστε ένας υπέροχος λαός!!!!!

      5
  • λουκας

    Tα πάνω της εικοσαετιας αν εχουν καρτα καυσαεριων γιατι ειναι ρυπογονα , ξερει κανεις την απαντηση;

      5
  • Μίρωνας

    τον ιδιο φορο περιβαλοντος ειχε βαλει και επι καραμανλη ο σουφλιας στα 20ετιας , δπαραδειγμα : 135 ευρω στα 1200 κιβικα + 50 ευρω τελη περιβαλοντος . Ρωτησαν κανεναν που εχει παλιο αμαξι αν μπορει να αγορασει καινουργιο ?

      3
  • Filippos

    προς Λουκια: η αναξιοπιστια του κρατους είναι γνωστή. αλλο ισοτητα αλλο δικαιοσυνη ομως.ιδιο φορο/σημα το 2λιτρο αξιας 20 ίδιο το αξιας 40 χιλ? αφου δεν κατασκευαζουμε και πρεπει να μαζεψουν χρηματα ας πληρωνουν (στα κανουργια, στην μεταπωληση και στα νεοεισαγομενα) όσοι θέλουν premium, navi, δερμα και 18αρα ζαντα

      3
  • ΑΠΚ

    Το να φορολογούνται τα αυτοκίνητα όχι με βάση τον κυβισμό αλλά τη τιμή CIF είναι σωστό στη βάση του αλλά και πάλι επειδή στην Ελλάδα ζούμε μπορεί (όπως έχει ήδη ακουστεί) ο εισαγωγέας αν είναι θυγατρική εταιρεία του κατασκευαστή ο τελευταίος να του πωλεί υποτιμολογημένα οχήματα. Τώρα το να επιβαρύνεις τα παλαιά αυτοκίνητα τα οποία ως γνωστόν τα έχουν οι οικονομικά αθενείς με τέλος περιβάλλοντος αντιβαίνει σε κάθε έννοια δικαίου και ηθικής

      3
  • GeorgeA

    Αναφορικά με το 1ο κριτήριο ένα έχω να πω!...καλύτερη να στραφούμε σιγά σιγά προς Dacia μεριά...............!

      3
  • ΝΙΚΟΣ Μ.

    Ο παραλογισμός των κυβικών σε αυτή την χώρα ήταν πάντα η εύκολη λύση για να μαζέψουν λεφτά .Μόνο που τα πέρνανε από τους λάθος ανθρώπους παράδειγμα KIA SPORTAGE 2000cc πληρώνει φόρο πολυτελείας ενώ MERCEDES SLK 1800cc δεν πληρώνει παρόλο που έχει διπλάσια αξία από το KIA .Στο θέμα των παλιών αυτοκίνητων προσπαθούν να μας ωθήσουν να πάρουμε καινούργιο αυτοκίνητο , δηλαδή να επιδοτήσουμε πάλι τις αυτοκινητοβιομηχανίες των άλλων .Κανείς δεν λέει ότι επιτέλους πρέπει η χώρα μας να ξανά αποκτήσει αυτοκινητοβιομηχανία όπως στο παρελθόν με την NISSAN έτσι ώστε τα χρήματα μας να μένουν στην χώρα μας .Ας κοιτάξουμε λίγο την αυτοκινητοβιομηχανία των εξ ανατολών γειτόνων μας ,αυτοί μπορούν και κατασκευάζουν αυτοκίνητα και εξαρτήματα εμείς γιατί όχι.

      2
  • Φίλιππος

    Θα δείξει προς το παρον δεν μπορούμε να κρίνουμε ακόμα. Μακαρι να ειναι καλύτερα για αυτόν που ειναι με λιγα κυβικά. (Δηλαδή για αυτόν που δεν τα έχει)

      2
  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ

    Θα πρέπει να αποκατασταθούν κάποια πράγματα. Δεν είναι δυνατόν ένα LADA 1600 κυβικά να πληρώνει παντού τα ίδια με μιά MERCEDES C-180 ιδίων κυβικών . Το πρώτο είναι για πέταμα αλλά ας όψεται η ανάγκη και το δεύτερο κάνει γύρω στις 30.000 ευρώ. Έλεος πιά!!!!

      1
  • giorgos

    Δηλαδή ενα υβριδικό 20ετίας θα πληρώνει κερατιλίκια?

      1
  • Filippos

    loukia: εισαι και ψυχολογος βλεπω και κανεις και χαρακτηρισμους... εγω λεω αλλο ισοτητα αλλο δικαιοσυνη ... ολα αυτα που απαντας ειναι ακυρα... αφου καποιος θα παρανομησει να μην τον σπρωξουμε στην παρανομια...ποιος σου ειπε για 1000ρια και για ζασταβα, ασφαλεια η 18αρα, ανεση το δερμα ... αλλα δεν σε ξερω δε με ξερεις οποτε ας ληξει εδω δε θα γινουμε τσοκαρα

      1