Πότε έχει νόημα η χρήση καυσίμου ανώτερης ποιότητας και τιμής στο αυτοκίνητό μας;
Απλό ή Super καύσιμο;
75.810 Επισκέψεις στο άρθρο (15/8/2015)
Είναι απαραίτητη η χρήση καυσίμου ανώτερης ποιότητας; Και αν ναι, σε ποιους κινητήρες; Τι πρέπει να ξέρουμε πριν γεμίσουμε το όχημά μας;
Βενζίνη
Οι βενζίνες στην Ελλάδα χωρίζονται σε δύο κύριες κατηγορίες. Αυτές που έχουν 95 οκτάνια και αυτές που έχουν 100. Το οκτάνιο είναι ένα νούμερο που μας επιτρέπει να μάθουμε το πόσο αντέχει η βενζίνη να συμπιεστεί. Όσο πιο πολλά τα οκτάνια τόσο καλύτερα αντιστέκεται η βενζίνη στην συμπίεση.
Ποιοι κινητήρες όντως οφελούνται από χρήση βενζίνης υψηλού αριθμού οκτανίων; Οι κινητήρες που συμπιέζουν πολύ τον αέρα είναι η απάντηση. Και ποιοι είναι αυτοί;
Οι turbo κινητήρες ανεξαρτήτως συμπιέσεως και οι ατμοσφαιρικοί με γεωμετρική συμπίεση, άνω του 11:1 που είναι συνήθως άμεσου ψεκασμού όπως οι FSI του ομίλου VW. Γενικά όμως, οι κινητήρες που διαθέτουν άμεσο ψεκασμό είτε είναι turbo είτε όχι έχουν οφέλη.
Ωραία όλα αυτά. Τι συμβαίνει για παράδειγμα σε έναν turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού όταν χρησιμοποιείται καύσιμο με χαμηλά οκτάνια; Απλά ο κινητήρας μειώνει είτε την συμπίεση, είτε την πίεση του turbo και έτσι προσαρμόζεται. Αυτή όμως η προσαρμογή οδηγεί σε μείωση της ιπποδύναμης και της ροπής.
Αυτός είναι και ο λόγος που οι κατασκευαστές στα manuals των οχημάτων τους αναφέρουν ότι αν χρησιμοποιείται καύσιμο με χαμηλότερο αριθμό οκτανίων οι επιδόσεις είναι ελαφρώς χειρότερες.Το πόσο χειροτερεύουν τα νούμερα, έχει να κάνει με το πόσο πουσαρισμένος είναι ο κινητήρας από τον κατασκευαστή.
Για παράδειγμα, η Mercedes-Benz A45 AMG με 180 ίππους/λίτρο είναι πιο ευαίσθητη σε καύσιμο με χαμηλό αριθμό οκτανίου σε σχέση με μια A250 η οποία διαθέτει παρόμοιο κινητήρα με πολύ πιο μετριοπαθή ρύθμιση όμως (105.5 ίπποι/λίτρο).
Σίγουρα η βενζίνη με αυξημένο αριθμό οκτανίων είναι μια καλύτερη επιλογή για τον κινητήρα εν γένει, αφού πέραν των οκτανίων, συνήθως περιέχουν και άλλα πρόσθετα, τα οποία συμβάλλουν στην μακροζωϊα του κινητήρα, ωστόσο μερικές φορές το αυξημένο κόστος της βενζίνης 100 οκτανίων σε σύγκριση με εκείνο της 95 οκτανίων, ίσως να μην μπορεί να δικαιολογηθεί επαρκώς.
Αυτό που μένει σαν συμπέρασμα είναι, ότι οι σύγχρονοι κινητήρες έχουν την δυνατότητα να λειτουργήσουν με βενζίνη 95 οκτανίων, απλά όταν ο οδηγός θέλει το κάτι παραπάνω θα πρέπει να πάει σε κατοστάρα αν ο κινητήρας του είναι turbo, ενώ σε ατμοσφαιρικούς τα οφέλη είναι από μικρά ως καθόλου.
Πετρέλαιο
Στα πετρέλαια, μας ενδιαφέρει ο αριθμός κετανίου. Τι μας δείχνει αυτός ο αριθμός; Το πόσο εύκολα και γρήγορα μπορεί να αναφλεγεί το πετρέλαιο όταν εισάγεται στον κύλινδρο.
Στους πετρελαιοκινητήρες μας ενδιαφέρει με το που μπαίνει το καύσιμο στον κύλινδρο να αναφλεγεί όσο πιο γρήγορα γίνεται γιατί το καύσιμο εισάγεται περίπου στο τέλος της συμπιέσεως και επειδή δεν υπάρχει μπουζί, πρέπει να αναφλεγεί σχεδόν επιτόπου.
Γενικά ο υψηλός αριθμός κετανίων στο πετρέλαιο δεν είναι τόσο σημαντικός σε ότι αφορά την επίτευξη της μέγιστης ισχύος και της ροπής ενός πετρελαιοκινητήρα, όσο είναι ο αντίστοιχος αριθμός οκτανίων στην βενζίνη και ο λόγος είναι ότι οι κινητήρες πετρελαίου δουλεύουν με φτωχό μείγμα και ως εκ τούτου το καύσιμο είναι πιο εύκολο να χρησιμοποιηθεί πλήρως.
Ο υψηλός αριθμός κετανίων στο πετρέλαιο ωστόσο υποβοηθά τον πετρελαιοκινητήρα σε ορισμένους τομείς όπως είναι ευκολότερο κρύο ξεκίνημα, λιγότερο «κροτάλισμα», καλύτερη αποδοτικότητα του καυσίμου και μείωση των ρυπών.
Το πόσο βελτιώνονται όλα αυτά έχει να κάνει με τον ίδιο κινητήρα αυτόν καθαυτόν και τις προδιαγραφές που έχει θέσει ο κατασκευαστής του. Γενικά όμως, ο καθημερινός οδηγός και δη ο επαγγελματίας, όπου το κόστος του καυσίμου παίζει πρωταρχικό ρόλο, δεν έχει και πολλά να περιμένει από την χρήση ενισχυμένου diesel.Εσείς τι πιστεύετε; Είναι απαραίτητη η χρήση καυσίμων ανώτερης ποιότητας η το αυξημένο κόστος που αυτά παρουσιάζουν δεν μπορεί να δικαιολογηθεί;
Καλησπέρα σε όλους!!! Θα ήθελα να προσθέσω κ εγώ την πινελιά μου σ'αυτο το post!!Λοιπόν.Εγώ δεν έχω τούρμπο αλλά ατμοσφαιρικό κινητήρα (Toyota corolla t-sport)το οποίο αποδίδει 192 ίππους. Κατα την γνώμη σας πως εξηγείται το φαινόμενο οτι όταν βάζω 95άρα βενζίνη μου την καίει πολύ γρηγορότερα απ όταν βάζω 100άρα κ επίσης ότι δεν χρειάζεται να πατάω το γκάζι,αλλά να το χαϊδεύω σε σχέση με την 95άρα!! Κατά μέσο όρο,εντός πόλης μου βγάζει 30χλμ παραπάνω στα 20€ Οπότε στο γέμισμα περίπου 120χλμ!!Αλλά κ στο ταξίδι συμφέρει!! Εμένα το συμπέρασμά μου λοιπόν είναι ότι το θέμα δεν είναι κινητήρα,αλλα τσέπης!! ;)
Καθαρά ακαδημαικού ενδιαφέροντος το συγκεκριμένο θέμα μιας και 100% καθαρό και αναγραφομένων προδιαγραφών καύσιμο στην χώρα μας είναι τόσο σπάνιο όσο τα VW POLO TDI που δε σβήνουν. Στη θεωρία πάντως, καλό είναι που και που να ρίχνουμε είτε καθαριστικά/πρόσθετα είτε να χρησιμοποιούμε 100+ οκτανίων βενζίνη για να καθαρίζουν τα μπεκ, το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου γενικά καθώς και ο θάλαμος καύσης μέρχι και τον καταλύτη. Στα πετρέλαια δε, παραμάσχαλα αντιμυκητιακό και καθαριστικό/cetane booster κάθε 2-3 γεμίσματα για να μην αλλάζετε μπεκ ανά 40.000-50.000χλμ με τα φοβερά ελληνικά καύσιμα.
Ότι προτείνει ο κάθε κατασκευαστής για το όχημα του, κατ επέκταση αυτό που έχουμε εμείς.Απο εκεί και πέρα σώφρον είναι στους turbo κινητήρες να βάζουμε κάτι παραπάνω από 95 οκτάνια, στους δε ατμοσφαιρικούς δεν υπάρχει θέμα, όσο περισσότερα οκτάνια τόσο καλύτερα.Μετράει πολύ η ποιότητα, η καθαρότητα των καυσίμων και των εγκαταστάσεων όπου βρίσκονται τα όποια καύσιμα. Τα πράγματα είναι διαφορετικά στα οχήματα μετατροπής. Πολύ καλό είναι να μπορούμε να βρούμε βενζινάδικο όσο το δυνατό καλύτερο συνολικά.
Σίγουρα η βενζίνη με παραπάνω οκτάνια έχει καλύτερη απόδοση ακόμα και σε ατμόσφαιρα (Corolla 1.4 g6) αλλά και μικρότερη κατανάλωση. Όσες φορές έχω κάνει μίξη το αποτέλεσμα είναι σαν να έχω βάλει 95αρα σκέτη και το αμάξι δε δίνει σε καμιά σχέση όπως όταν έχει φουλαριστεί με 100αρα ή και 95+... Όσοι σκέφτεστε (και με το δίκιο σας τα παραπάνω λεφτά) που σίγουρα δεν βγαίνεις κερδισμένος από αυτά που κερδίζεις από την κατανάλωση σε σχέση με την παραπάνω τιμή ανά λίτρο, σκεφτείτε και την επιλογή της ενισχυμένης 95αρας τις ημέρες που έχει προσφορά (συν 1 λεπτό ανά λίτρο), που νομίζω είναι η καλύτερη value for money λύση.
Το προβλημα στην ελλαδα δεν ειναι η διάκριση σούπερ-απλής (είτε ειναι diesel είτε βενζίνη) αλλα οτι ακομα και απο Πρατηριο σε πρατηριο το ίδιας κατηγορίας καύσιμο ειναι τοσο διαφορετικό οσο η παλια απλή (regular) με τις racing.αν μπορέσουμε καποια στιγμη και απαλαχθουμε απο τους αετονύχηδες πάμπλουτους πρατηριούχους που βγαζουν λεφτα σε βάρος μας τοτε ολα θα ειναι μια χαρα
Το Βασικότερο όλων πού σας διαφεύγει είναι πως στην Ελλάδα οι περισσότερες πιθανότητες είναι η απλή βενζίνη να είναι νοθευμένη, ενώ η σούπερ οχι, και αντίστοιχα το φθηνό πετρέλαιο με την αυξημένη ποσότητα βιομάζας που χρησιμοποιείται στη σύνθεση του καταστρέφει τον κινητήρα.
Εχω Golf GTI V DSG απο το 2006. στην αρχη για μερικους μηνες εβαζα 100αρα αλλα μετα μονο απλη και κατα 99% απο βενζιναδικο φιλου που εχει ΕΚΟ. ΚΑΝΕΝΑ προβλημα στο αυτοκινητο, κανενα προβλημα ο κινητηρας. 170χιλ χλμ ηδη... αν εχει λιγο μειωση της αποδοσης δεν το καταλαβαινω καθως στα 210 αλογα η διαφορα ειναι αμελητεα
Τον τύπο καυσίμου που συνιστά ο κατασκευαστής. Και βέβαια πάνω από όλα το καύσιμο να είναι ανόθευτο.
Οι κατοστάρες βενζίνες υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι νοθευμένες με απλή βενζίνη καθώς είναι πολύ δύσκολο να το αντιληφθείς κανένας στον δρόμο.Οπότε ειδικά τώρα που η τιμή της βενζίνης έχει φτάσει στα ύψη πάντα προτιμώ την απλή.Πιστεύω ότι έχει νόημα μόνο για αυτούς που έχουν αμάξι με 300 άλογα και μάλιστα αν θέλουν να βάλουν κόντρα!
ΔΗΛΑΔΗ ΡΕ ΑΓΑΠΗΤΟ AUTOTRITI,ΟΣΟΙ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΤΥΧΗ Η ΤΗΝ ΑΤΥΧΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟ ΑΜΑΞΙ,ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΕΙΤΕ ΒΑΛΟΥΝ 100ΑΡΑ ΕΙΤΕ 95RON ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΦΟΥΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΙΕΣΗ 11¨1 ??? ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΙΣΩΣ ? ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ,ΕΧΟΝΤΑΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ,ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΚΟ 95 ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ ΜΙΑ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΕ ΤΗΝ 100SPEED ΕΚΟ ΠΑΛΙ, Η ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΗΤΑΝ ΔΥΟ ΣΚΑΛΕΣ ΠΑΝΩ!!! ΑΡΑ ? ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΛΕΕΙ 95RON !!! ΕΠΙΣΗΣ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΑ ΟΤΑΝ ΤΑ ΒΑΖΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΙΛΤΡΟ ΚΑΙ ΕΞΑΤΜΙΣΗ ΕΚΕΙ ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ? ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΑΝΤΩΣ ΔΕΝ ΜΕΝΕΙΣ ΣΤΑ 95 !!ΔΙΑΦΩΝΩ ΠΛΗΡΩΣ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΚΑΤΕΜΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ..
Όντως αν δεν έχεις τούρμπο ή γενικότερα υψηλές απαιτήσεις από το αυτοκίνητο σου (δεν κάνεις κόντρες), γιατί να βάλεις σούπερ αμόλυβδη; Σημασία έχει να είναι αξιόπιστο το βενζινάδικο. Πάντως ορισμένες φορές που είχα χρησιμοποιήσει σούπερ νομίζω ότι έκανα περισσότερα χιλιόμετρα. Μπορεί να είναι και ιδέα μου
διαβαζοντας τα σχολια και το αρθρο της στηλης βλεπω οτι ολοι λιγο πολυ καταληγουν στο συμπερασμα καθαρο καυσιμο με περισσοτερα οκτανια κετανια καλυτερα για τον κινητηρα. αυτο που θα ηθελα απ το autotriti ειναι να κανει ενα δειγματοληπτικο ελεγχο απο διαφορα πρατηρια για την καθαροτητα των καυσιμων βενζινη και πετρελαιο που πωλουνται στην χωρα και ν ανακοινωσει τ αποτελεσματα. ετσι θα δουμε τι πληρωνουμε και τι βαζουμε, επωνυμα βεβαια οσο αφορα της εταιρειες που δραστηριοποιουνται στην ελλαδα. ερωτηση, ολες οι εταιρειες εχουν 100 σταρα βενζινη και αν ναι ειναι εισαγωγη; ευχαριστω για τη φιλοξενια!
9 χρόνια κάτοχος vw golf 1.6 fsi έβαζα μόνο 98αρα στην αρχή, όταν υπήρχε, και μετά 100.Με τις άλλες χτυπαγε πειρακια , εκτός μόνο με την Shell vpower 95 η οποία είναι 97 οκτανια . Πολλά λεφτά σε καύσιμα λέμε
Έτσι είναι όπως τα λέτε. Μπορεί ο καθένας να χρησιμοποιεί βενζίνη 95 οκτανίων, αν δεν τον απασχολεί η μέγιστη απόδοση. Όσο πιό βελτιωμένος είναι ένας κινητήρας, τόσο περισσότερα οκτάνια χρειάζεται για να αποδώσει τα μέγιστα. Επίσης στα παλιότερα αυτοκίνητα, η βενζίνη 95 οκτανίων μπορεί να χρησιμοποιηθεί, αν ρυθμιστεί κατάλληλα το αβάνς. Αν π.χ. η μηχανή κτυπάει πειράκια, μειώνουμε το αβάνς μέχρι του σημείου που η μηχανή λειτουργεί ομαλά. Αν στα αυτοκίνητα αυτά θέλουμε μεγαλύτερη απόδοση, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε βενζίνη 100 οκτανίων και να αυξήσουμε το αβάνς, ανάλογα. Επίσης κάποιος που θέλει λίγο αυξημένη απόδοση, αλλά δεν θέλει να πληρώνει ακριβά τη βενζίνη, μπορεί να βάζει μισή μισή 95 και 100 οκτανίων, αλλά μπορεί ακόμη να βάζει 95 και πρόσθετα αύξησης οκτανίων, τα λεγόμενα "octane boosters", οπότε μπορεί ακόμη και να ξεπεράσει τα 100 οκτάνια και να φτιάξει μια δική του βενζίνη, ώστε να ικανοποιεί τις δικές του απαιτήσεις.
Το θέμα στο οποίο δεν γίνεται λόγος στην συζήτηση είναι οι ενδεχόμενες βλάβες, από την κατώτερη ποιότητα των καυσίμων. Από δική μου πείρα με ΤSI 125Hp και 117.000km με βενζίνη 95 οκτανίων δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα...ποτέ, αλλά πήγαινα ευλαβικά στα προγραμματισμένα servive, όπου μου είχαν υποδείξει να αλλάξω κάποια πρατήρια , διότι το φίλτρο βενζινης είχε μαζέψει βρομιά. Το οποίο έχει να κάνει με την συντηρηση των δεξαμενών του πρατηρίου και όχι με τα οκτάνια της βενζίνης. Με το Diesel όμως δεν έχω εμπειρία. Μήπως τα χαμηλά κετάνια ή το "βρώμικο" diesel προκαλεί βλάβη?? ...αυτό θα ήθελα να σχολιαστεί !! ......κάποιος ταξιτζής ....για κάποια συμβουλή?
Παιδιά είναι ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα κάθε αυτοκίνητο! Όντως σε ατμοσφαιρικό είχες μεγάλη διαφορά και κυρίως στην επιτάχυνση!
Είμαι κάτοχος ford focus ecoboost 1.0 και πράγματι είδα αισθητή διάφορα στην απόδοση το κινητήρα. έχω την αίσθηση όμως ότι μου την ρουφάει πιο γρήγορα από την 95άρα. Υποτίθεται η 100αρες βγάζουν περισσότερα χμ. Αυτό δεν το έχω δει. Στο βενζινάδικο μου είπαν ότι πρέπει να γεμίσεις 2,3 φορές για να δεις διάφορα στα χμ. Ισχύει? Προσωπικά αμφιβάλλω.
Καλησπερα σε ολους ....κατοχος ενος passat fsi 1600 cc.διαπιστωσα οτι με την απλη 95 οκτανιων χτυπουσε εξωφρενικα πυρακια μετην 100αρα πετουσε ουτε πυρακια ουτε τιποτα αλλα λογω κοστους την την βαζω μιση μιση και πετυχα ενα ικανοποιητικο αποτελεσμα !
ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΒΑΖΕΙΣ ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΑΙ ΚΑΙ ΜΗΝ ΕΧΕΙΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ. ΤΟ ΦΤΗΝΟ ΚΡΕΑΣ ΤΟ ΤΡΩΕΙ Ο ΣΚΥΛΟΣ. ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ,ΑΥΤΙ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ!
Στο Ford Fiesta 1.6 tdci βάζω δυχρονο λαδακι απλό (οχι συνθετικό γιατι δεν αναμιγνύεται ) πριν γεμίσω σε αναλογία 1lt ανα 200 lt πετρέλαιο και πάει μια χαρα με απλό πετρέλαιο πολυ καλύτερα απο οτι με το ακριβότερο πετρέλαιο. Δεν κροταλιζει στις χαμηλές στροφές τόσο έντονα (αν βαριέσαι να κατεβάσεις ταχύτητα), κρατάει τα Μπέκ καθαρά , αυξάνει την λίπανση στην αντλία πετρελαίου και αυξάνει σημαντικά τα διαστήματα που γίνονται τα regeneration του dpf. Το ιδιο ακριβώς κάνουμε και και στο ford ka tdci που εχουμε και εχουμε τα ιδια αποτελέσματα
Kάτοχος ατμοσφαιρικού αυτ/του 2.500 με 218 hp και μοτ/τας 164hp. Oύτε το ένα ούτε το άλλο είχαν διαφορά σε αίσθηση τουλάχιστον με super, οπότε πάντα βάζω απλή...( Ο υπεύθυνος συνεργείου του αυτ/του όταν το ρώτησα αν πρέπει να βαζω super γέλαγε....)
Katoxos audi a3 1.6 fsi evaza apli 95 kai to amaksi itane nekro kai ekege poly otan pigena taksidi apofasisa na valw 100 kai apo ki kai pera den vazw apli gt mou kei perisotera to amaksi san na doulevi se safe mode den travai kai vgazw parapano xiliometra kai apo ti ta sigrina skesi timi xiliometra xoris tin apodosi vgeno kerdizmenos to mina 1.628x55litra=89.54€ 500 xiliometra 1.805x55litra=99.28€ 650 xiliometra