93.954 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/1/2015
Κάτω από το εμπρός καπό της Octavia G-Tec συναντάμε μια τροποποιημένη εκδοχή της νεότερης γενιάς του 1,4 λίτρων TSI βενζινοκινητήρα του Ομίλου VW, ο οποίος για την περίσταση έχει δεχθεί ειδικές επεμβάσεις ώστε να χρησιμοποιεί ως καύσιμο και το φυσικό αέριο. Αρχικά, από πλευράς απόδοσης έχει μέγιστη ισχύ 110 ίππων στις 4.800-6.000 σ.α.λ. και ροπή 200 Nm μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ. Μια ελαφριά νωθρότητα χαμηλά μετατρέπεται σε ικανό τράβηγμα πάνω από τις 1.500 σ.α.λ. με καλή απόκριση και προθυμία. Ο ήσυχος και πολιτισμένος κινητήρας με τη βοήθεια του «πυκνά» κλιμακωμένου κιβωτίου των 6 σχέσεων κινεί με άνεση το μεσαίο μοντέλο της Skoda και προσφέρει απόλυτα ικανοποιητικές επιδόσεις. Με την εκκίνηση το καύσιμο που χρησιμοποιεί ο κινητήρας είναι το φυσικό αέριο, ενώ το σύστημα γυρνάει αυτόματα σε βενζίνη μόλις το φυσικό αέριο τελειώσει. Σε ό,τι αφορά στα ρεζερβουάρ, υπάρχουν δύο δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 97 λτ. ή 15 κιλών CNG υπό πίεση 200 bar, που τοποθετούνται στο χώρο της ρεζέρβας, ενώ υπάρχει και ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λτ. Με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης, το φυσικό αέριο επαρκεί για 410 χλμ. κίνησης και η βενζίνη για άλλα 920, φθάνοντας στο θεωρητικό νούμερο των 1.330 χλμ. Μεγάλο ωστόσο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου είναι και η οικονομία που προσφέρει με το φυσικό αέριο, αφού θεωρητικά και με βάση την τιμή του καυσίμου (0,898 ευρώ/κιλό), η Skoda Octavia G-Tec καίει μόνο 3,1 ευρώ/100 χλμ. Mε βάση τις μετρήσεις μας το νούμερο αυτό παραμένει χαμηλά στα 3,8 ευρώ/100 χλμ. Η Octavia G-Tec δεν πληρώνει τέλη.
Είμαι κάτοχος του Qashqai και είμαι πολύ ευχαριστημένος, ειδικά στο θέμα της κατανάλωσης και της οδικής συμπεριφοράς. Αυτό που δεν περίμενα να έχει χαμηλή κατανάλωση είναι το Α160, με εξέπληξε ευχάριστα.
Ευχάριστες εκπλήξεις το Mercedes και το Nissan Qashqai. Η μεν Μερσεντες γιατί είναι Μερσεντες! Κατι το qq λόγω μεγέθους, σε προδιαθέτει για πιο σπάταλο "χαρακτήρα".
Είμαι κάτοχος του Qashqai και είμαι πολύ ευχαριστημένος, ειδικά στο θέμα της κατανάλωσης και της οδικής συμπεριφοράς. Αυτό που δεν περίμενα να έχει χαμηλή κατανάλωση είναι το Α160, με εξέπληξε ευχάριστα.
Ευχάριστες εκπλήξεις το Mercedes και το Nissan Qashqai. Η μεν Μερσεντες γιατί είναι Μερσεντες! Κατι το qq λόγω μεγέθους, σε προδιαθέτει για πιο σπάταλο "χαρακτήρα".