Ο 1,4 D-4D του Toyota Auris είναι μεν ο μικρότερος σε κυβισμό και έχει τη χαμηλότερη ισχύ και ροπή, ωστόσο οι επιδόσεις του είναι ανταγωνιστικές.

Ο 1,6 e-HDI αποδίδει 115 ίππους και είναι αρκετά οικονομικός σε κατανάλωση, όχι μόνο στα χαρτιά, αλλά και στην πράξη. Πολιτισμένη είναι η λειτουργία του.

Ο 1.500άρης κινητήρας της Ford ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες. Με 120 PS είναι ο ισχυρότερος των τριών μοντέλων.

Εκτός από ισχυρός, ο 1,5 TDCi κινητήρας του Focus είναι και οικονομικός στον αυτοκινητόδρομο, αφού με 5,0 λτ./100 χλμ. έχει ταχύτητα 137χλμ./ώρα

Κινητήρες: Γεμίζεις και ξέγνοιασες

129.978 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/9/2016

Κοινός τόπος και των τριών μοντέλων είναι η χαμηλή τους κατανάλωση και η μεγάλη αυτονομία που αγγίζει ή ξεπερνά τα 1.500 χιλιόμετρα Από εκεί και πέρα, το μεν Toyota έχει ένα κινητήρα 1,4 λίτρων, το Focus είναι στα 1,5 λτ., ενώ στα 1.600 κυβικά έρχεται το Citroen C4. Η ιπποδύναμή τους κυμαίνεται από τα 90 έως τα 120 άλογα, ωστόσο ανταγωνιστικές μεταξύ τους είναι οι επιδόσεις.
Πιο αναλυτικά, αρχικά, το Toyota Auris προσφέρεται με τον μικρότερο σε κυβισμό κινητήρα, τον 1,4 D-4D των 90 ίππων, ο οποίος εκμεταλλεύεται το ελαφρύ αμάξωμα και το σωστής κλιμάκωσης κιβώτιο 6 σχέσεων, για να χαρίσει στο ιαπωνικό μοντέλο ικανοποιητικές επιδόσεις δεδομένου ότι έχει και τη μικρότερη ιπποδύναμη. Έτσι το 0-100 έρχεται σε 11,2 δλ, ενώ το 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 9,2 και 15,4 δλ. με 4η και 5η σχέση αντίστοιχα. Η κατανάλωσή του ανέρχεται στα 3,5 λτ./100 χλμ. και έτσι η θεωρητική του αυτονομία σταματάει στα 1.429 χλμ. Πολιτισμένη τέλος είναι η λειτουργία του, ενώ αυξημένα τα αποθέματα ροπής από χαμηλά και συγκεκριμένα από τις 1.400 σ.α.λ.
Ισχυρότερος σε ιπποδύναμη είναι ο κινητήρας του Ford Focus, και αυτό αποτυπώνεται στις μετρήσεις μας, κυρίως στις ρεπρίζ μιας και στο 0-100 μένει κλάσματα πίσω από το C4 λόγω του μεγαλύτερου βάρους του (+138 κιλά). Ο 1,5 TDCI dιαθέτει άμεσο ψεκασμό, τουρμπίνα με φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας και στον ψεκασμό έχει χρησιμοποιηθεί ανθρακούχος επικάλυψη (DLC/ Diamond Like Carbon) στα έμβολα, στους πείρους και στα ελατήρια των βαλβίδων. Η κατανάλωσή του είναι 3,8 λτ./100 χλμ., η αυτονομία του 1.447 χλμ. ενώ και αυτός με τη σειρά του έχει πολιτισμένη λειτουργία.
Τέλος, την μεγαλύτερη αυτονομία έχει το Citroen C4, κάτι που οφείλεται και στο μεγαλύτερο ρεζερβουάρ του (60 λίτρα). Ο 1,6 e-HDI κινητήρας που φορά αποδίδει 115 άλογα και αφήνει καλές εντυπώσεις με τον πολιτισμένο χαρακτήρα και την απουσία του χαρακτηριστικού «κροταλίσματος» και κραδασμών, με αποτέλεσμα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου να μην γίνεται αντιληπτό ότι πρόκειται για diesel. Η ελαστικότητά του είναι αρκετά καλή μιας και η ροπή των 270 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ, ενώ καλές είναι τέλος και οι επιδόσεις του με το 0-100, μάλιστα, να είναι το γρηγορότερο εκ των τριών.