Τα παλιά αυτοκίνητα ήταν ανθεκτικά. Τα σημερινά θα μπορέσουν να τα ακολουθήσουν σε αυτό τον τομέα;

Δεν είναι όπως παλιά;

6.797 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/9/2015

Συνηθίζουμε να λέμε πως δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά. Σίγουρα τα παλιότερα αυτοκίνητα ήταν πιο απλές κατασκευές. Μήπως η πολυπλοκότητα θα φέρει και πτώση της αντοχής τους;

 
Το αυτοκίνητο που αγοράζετε σήμερα πόσα χρόνια σκοπεύετε να το κρατήσετε; Δέκα; Περισσότερα; Πόσο σίγουρος όμως είστε πως τα σημερινά αυτοκίνητα θα μπορούν να ανταπεξέλθουν σε μία δεκαετία; 

Πως θα είναι σε δέκα χρόνια το αυτοκίνητο που αγοράζετε σήμερα; Μπορεί σήμερα το αυτοκίνητο που ετοιμάζεστε να αντικαταστήσετε να είναι ήδη δέκα ή και παραπάνω ετών, και να μην σας απασχόλησε πόσο και πως «κράτησε», γιατί απλά κράτησε. Όμως σε δέκα χρόνια πολλά πράγματα θα έχουν αλλάξει.

Δεν είναι η αξιοπιστία φυσικά το μόνο ζήτημα. Εξάλλου τα σημερινά αυτοκίνητα είναι πιο αξιόπιστα από ποτέ.
Οι άπιστοι «Θωμάδες» που κάθε τι καινούργιο και τεχνολογικό το βλέπουν ως πηγή αναξιοπιστίας, ας θυμηθούν τι έλεγαν οι ίδιοι ή όμοιοί τους για τα αυτοκίνητα τούρμπο. Όχι μόνο έβγαλαν την δεκαετία αλλά είναι ακόμη σαν καινούργια.

Υπάρχουν βέβαια κάποιες τεχνολογίες που εγείρουν κάποια ζητήματα. Ειδικά στα υβριδικά και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το μέλλον θέλει λίγη προσοχή. Κυρίως σε ότι αφορά την εγγύηση της μπαταρίας, αλλά βασικότερα στο πόσο θα έχει προχωρήσει η συγκεκριμένη τεχνολογία σε δέκα χρόνια και πόσο δεινόσαυροι θα είναι στο δρόμο.

Αν αυτό βέβαια ισχύει για τα σημερινά υβριδικά και ηλεκτρικά, τι να πουν τα συμβατικά αυτοκίνητα. Αν ο ρυθμός εξέλιξης των αυτοκινήτων ακολουθήσει αυτόν της περασμένης δεκαετίας, σε δέκα χρόνια ένα σημερινό συμβατικό θα απέχει αιώνες από τα τότε μοντέλα.

Βέβαια για πολλούς η συμβατική τεχνολογία, που «δεν πεθαίνει» γιατί είναι απλή, αποτελεί συχνά και το μεγαλύτερο δέλεαρ όταν διαλέγουν σήμερα ένα αυτοκίνητο που σκοπεύουν να κρατήσουν πολλά χρόνια.
Να είναι συμβατικό, απλό για να μην χαλάσει.

Ακόμη και να παρακάμψει όμως κανείς το τι είναι «απλό» σήμερα, έχουν αναρωτηθεί, ένα αυτοκίνητο που δεν έχει κανένα από τα συστήματα οικονομίας και χαμηλών ρύπων σήμερα, τι τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνει σε δέκα χρόνια; Πόσο θα κοστίζει το σέρβις ή ακόμη και τα καύσιμα που θα χρειάζεται;
Ρώτησε κανείς όλους αυτούς τους κατόχους των 1.800αριών τούρμπο της χρυσής εποχής 2000-2005 πως τα κινούν σήμερα, όταν η κατανάλωσή τους είναι πάνω από 12 λτ./100χλμ. και τα καύσιμα κοστίζουν τρεις φορές όσο κόστιζαν όταν διάλεγαν αυτοκίνητο;

Εσείς λοιπόν τι λέτε; Θα αντέξουν τα σημερινά αυτοκίνητα την πραγματικότητα του 2025; Εσείς πως θα διαλέξετε αυτοκίνητο για να το κρατήσετε δέκα χρόνια; Τι θα πρέπει να έχει πάνω του και τι όχι; Τι λέτε; 

 
  • Μάνος

    Έχουμε το ίδιο Toyota Corolla του 2000 σε 1,4 VVT-I σεντάν. Φουλ αξιοπιστία ποτέ δεν μας έβγαλε κανένα πρόβλημα και συνεχίζει μέχρι και σήμερα 15 χρόνια τώρα και δεν παλιώνει τόσο, αν κάνεις τα service του στην ώρα τους μια χαρά. Πολύ καλό και στιβαρό με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Ειναι το τελευταίο μοντέλο κατασκευασμενο στην Ιαπωνία. Toyota για πάντα.

      17
  • kiriakou3s

    Σε συνέχεια του άσχετου σχολίου για το tsi. Αυτοσχεδιασμός: Το υγρό καλοκαίρι του 2001 οδηγούσα στην εθνική.Θυμάμαι πόσο ζέστη είχε καθώς το a/c του επαγγελματικού Fiat Doblo που οδηγούσα δεν λειτουργούσε. Ξάφνου μου ήρθε η επιθυμία να φάω ένα σουβλάκι και ναι θα το έπαιρνα δίπιτο απ'όλα. Τι αξία έχουν λίγες θερμίδες παραπάνω και λίγη χοληστερόλη μπρός σε αυτή την πανδαισία γεύσεων που κατακλύζει το στόμα μου όταν το χλαπακιάζω. Κατα τη διάρκεια αυτού του εξαιρετικού γεύματός μου παρατηρώ ένα corolla να σταματάει με καπνούς απο το ψυγείο.Ρώτησα με το τυλιχτό στο χέρι τον άμοιρο ταξιδιώτη τι είχε συμβεί και αυτός απάντησε με κάτι αρχέγονους, ακατανόητους ήχους (βρισιές?) ενώ το βλέμμα του ήταν καρφωμένο στο σουβλάκι μου... - Η συνέχεια σε άλλο άσχετο σχόλιο

      17
  • ΕΛΛΗΝ

    Νομίζω ότι θα πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε πως πλέον θα διαλέγουμε τα γαϊδούρια και όχι τα αυτοκίνητα...το περιοδικό σας να το αλλάξετε ονομασία: onotriti

      14
  • elmariachi

    Αφιερωμένο εξαιρετικά. <<Δημοσιεύθηκε 27 August 2015 - 01:52:59 Καλησπέρα φίλοι μέλη,έχω ένα tsi 140 2/07 και περίπου πέντε μήνες πριν κρέμασε και σε μένα ο ουρανός.Χωρις βιολογικό καθαρισμό, σε garage κλειστο κτλ θεωρώ ότι το ύφασμα έχει πρόβλημά.Ψάχνωντας για να το φτιάξω μόνος μου, βρήκα την χονδρική πηγή των υλικών που ολοι οι ταπετςεριδες αγοράζουν αλλα επειδή και αυτό ειναι τέχνη και εμπειρία αποφάσισα να τό φτιάξω έξω.Βρηκα έναν ταπετςερη στον κόμβο της Κατεχακη, δεξιά για Αθηνα πριν το κόμβο και το αντικατέστησα με νέο, με 100€.Ο Θωμάς, ο υπάλληλος που το έφτιαξε, έχει φτιάξει πολλούς ουρανούς καθώς επίσης και ταπετςαριες πορτας.Θα τον ξαναεμπιστευτω για να φτιαξω και τις πόρτες είτε με ύφασμα είτε με δερματινη γιατί αρχισαν να ξεκολλάνε και αυτές.Το ύφασμα θεωρώ, ότι ειναι το ίδιο λίγο πολύ, εκτός εάν ενδιαφέρεστε για δερματινη, επίσης αγαπητοί φίλοι, μην μπήκε σε διαδικασια για μεταχειρισμένο ουρανό διότι μπορεί να έχει βραχεί και να έχει πετσικαρει οπότε δεν θα κουμπώσει στις βάσεις. Υ.Σ Γράφω για πρώτη φορά αλλα παρακολουθώ το Forum αρκετό καιρό.Αν λοιπόν, γράφω κάτι λάθος θα ήθελα να το επισημαίνεται.>> Από το www.vwclub.gr.

      12
  • efthimis

    παλια αγοραζες ιαπωνα κατασκευασμενο στην ιαπωνια ,γερμανο στην γερμανια. τα πραγματα τωρα ειναι συγκεγχυμενα .ειδατε τι τραβηξανε οι ταξιτζιδες με τα avensis ,τωρα ηtoyota ξεκινησε να χρησιμοποιει bmw πετραιλαιοκινητηρες[οχι πωσ συνολικα δεν ειναι καλη εταιρια]τα αποτελεσματα ολων των ανακατεματων γενικα χαριν οικονομιας θα τα βλεπουμε οσο περναν τα χρονια

      10
  • kkk

    Το θέμα δεν είναι αν θα αντέξουν τα σημερινά αυτοκίνητα το 2025. Το θέμα είναι αν θα αντέξουν τα αυτοκίνητα. Γιατί, με την τεχνολογία και κυρίως, τον ηλεκτρισμό να καλπάζει, σε συνδυασμό με τη δαιμονοποίηση του πετρελαίου-βενζίνης, πολύ σύντομα τα αυτοκίνητα θα μας οδηγούν, αντί να τα οδηγούμε. Και θα γεμίσουμε ηλεκτρικά ψυγεία με 4 ρόδες (εάν έχουν ρόδες βέβαια) και ούτε λόγος φυσικά για τη χαρά της οδήγησης. Άρα, τα σημερινά αυτοκίνητα δεν θα αντέξουν μέχρι το 2025 όχι γιατί δεν τα φτιάχνουν καλά, αλλά επειδή καίνε βενζίνη/πετρέλαιο, δεν θα μπορείς να τα κινήσεις πουθενά και σίγουρα θα τα έχεις πετάξει, αλλάζοντάς τα με ένα ecofriendly "ψυγείο". No frost βεβαίως...

      9
  • Xαρης

    Τι 1999 αγορασα καινουριο το toyota corrola 1.4 vvti στην απλη εκδοση - εκεινη την εποχη θυμαμαι το ειχαν σε προσφορα. Γενικα ηταν καλο αυτοκινητο αν και ειχε τα προβληματα του, ισως λιγοτερα απο αλλες μαρκες. Τα ηλεκτρικα παραθυρα δεν ηταν εργοστασιακα, τα ειχε τοποθετησει η εδω αντιπροσωπεια με αποτελεσμα στον 3ο χρονο να παραδωσουν το πνευμα οι διακοπτες που βρισκονταν στην κονσολα - τα αντικατεστησα ευκολα και φθηνα σε μαγαζι after market. Στους 6 μηνες με αφησε απο μπαταρια (προφανως ηταν ελλατωματικη) αλλα μου την αντικατεστησαν μεσα στην εγγυηση χωρις μα μου. Στη συγκεκριμενη παρτιδα ειχε προβλημα ο εγκεφαλος. Το δικο μου αμαξι εκανε αραια και που καποια ανεπαισθητα σκορτσαρισματα οταν πηγαινα με 140-150 χλμ. Η toyota εστω απροθυμα ηταν διατεθειμενη να τον αλλαξει στην εγγυηση αλλα ειχα ακουσει απο γνωστους που ειχαν το ιδιο αμαξι οτι με το νεο εγκεφαλο δεν τραβαγε το μοτερ και το αφησα ετσι μεχρι τα 90.000 χλμ που το πουλησα. Επισης γυρω στα 40.000 χλμ εβγαλε διαρροη η τρομπα νερου. Δε με αφησε στο δρομο, ειχε διαχειρισιμη διαρροη αλλα η αντιπροσωπεια με ταλαιπωρησε παρα πολυ για να την αλλαξει και πληρωσα απο την τσεπη μου τον ιμαντα (εξωτερικος) γιατι μου ειπαν οτι επρεπε να αντικατασταθει και καλυπταν μονο την τρομπα. Αλλαξαν την τρομπα, εβαλαν τον παλιο ιμαντα και μετα περιμενα 2 μηνες να φερουν τον καινουριο. Ειχα κανει 2-3 ασκοπες επισκεψεις στο συνεργειο οπου διαπιστωναν οτι ειχαν φερει λαθος ιμαντα. Επισης στα 4 χρονια ειχε αρχισει να τα παιζει η ηλεκτρομαγνητικη κλειδαρια μιας πορτας. Ειχα χαλασει μονος μου απο βλακεια ενα κουμπι στο κασετοφωνο που ηταν ενσωματωμενο στο ταμπλο και μου ζηταγαν 250.000 δραχμες για να αντικατασταθει ολο. Προφανως το αφησα οπως ηταν! Δε θυμαμαι να ειχε βγαλει καποιο αλλο προβλημα. Εκεινο κυριως που δε μου αρεσε στην toyota, ηταν το τουπε που συναντουσες απο τους πωλητες στις αντιπροσωπειες, και αντιστοιχα το τουπε στα συνεργεια αλλα και οι πολυ τσουχτερες τιμες που χρεωναν εκεινη την εποχη. Η τεχνογνωσια στα συνεργεια τους εκεινη την εποχη ηταν πολυ φτωχη και εξηγουμαι. Eιχαν βαλει 0.5 λιτρο λιγοτερο λαδι στη μηχανη και οταν τους εκανα παρατηρηση το θεωρησαν φυσιολογικο και το συμπληρωσαν επειτα απο επιμονη δικη μου. Ειχαν βαλει μικροτερο φιλτρο αερος απο το κανονικο και το αντιληφθηκα μετα απο αρκετες μερες απο ενα φυσημα που ακουγοταν το πρωι οταν ηταν κρυο. Ειχαν σφιξει υπερβολικα το χειροφρενο και το αντιληφθηκα στην εθνικη οπου δεν τραβαγε το αμαξι, διαπιστωσα οτι εκαιγαν τα ταμπουρα και αναγκαστηκα να ψαξω για συνεργειο φρενων να λασκαρει τις σιαγονες. Και αλλα πολλα ευτραπελα. Απαραδεκτοι! Οταν το πουλησα πηρα mazda 3 και δεν εχω αντιμετωπισει κανενα προβλημα με το αυτοκινητο αλλα και με το service το οποιο ειναι πολυ οικονομικο. Κατα τη γνωμη μου, τα toyota δεν ειναι κακα αυτοκινητα αλλα τα παινευουν σε σημειο υπερβολης.

      3
  • γιωργος

    Γεια σας ως ενας ανθρωπος νεος ο οποιος θελω να ασχοληθω με αυτοκινητα διοτι φετος δινω και επειδη ο πατερας μου ειναι μηχανικος αγαπαω τα αμαξια! Εχω ενα 1.4 tsi skoda octavia 5 2009 το αμαξι παρολο που ολοι κραζουν τη skoda ειναι πολυ καλυτερο απο το nissan που ειχαμε πριν!Το μονο κακο που εχει λοιπον ειναι οτι χαλαει για δεύτερη συνεχομενη χρονια χαλαει το παραθυρο του συνοδηγου αλλαξαμε γρυλλοκαι παλι τα ιδια το ανεβαζεις και σε καποια φαση κατεβαινει μονο του! Επισης σε ταξιδι που εγινε πριν απο 2-3 μερες φορτωμενο παρα πολυ 140-160 εκαψε λαδι! Ετσι λοιπον γι αααα να γυρισω πισω στο.θεμα ως μηχανικος ο πατερας μου που δουλευω μαζι του οι ανθρωποι πλεον σπανια φτιαχνουν.ολα οσα χρειαζεται!ενα λαδι και φιλτρο να αλλαξουν τιποτα αλλο ο κοσμος δεν εχει λεφτα πλεον.να τα επισκευαζει και με την.βενζινη τοσο.ψηλα οι ανθρωποι δε θα αγοραζουν πλεον αυτοκίνητα

      2
  • chris

    Τα καινούργια είναι καλύτερα τα παλιά είναι προβληματικά

      2
  • nickthetrib

    Όχι δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά. Τα τελευταία 20 χρονιά κυριαρχεί το marketing, τα εργοστάσια τα φτιάχνουν με ημερομηνία λήξης, ώστε να πας να πάρεις ένα πιο καινούργιο μοντέλο. Ένα αυτοκίνητο από το 2000 και μετά είναι φτιαγμένο για να αντέχει σχεδόν 10ετία και μετά το κόστος των επισκευών του να το καθιστά ουσιαστικά μη επισκευάσημο. Γι' αυτό κυκλοφορούν τόσοι χάροι στο δρόμο, no money-no service.

      1
  • GeorgeA

    Όχι,δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά...κανένα σύγχρονο δε νομίζω να φτάσει το 1ο μου αυτοκίνητο...Citroen ZX 1992-2012...20 χρόνια και συνέχιζε ακάθεκτο...κι επειδή με τράκαραν απεσύρθη...αλλιώς θα δούλευε ακόμη σα να ήταν η πρώτη μέρα!!!!...χωρίς σοβαρές ζημιές ή κάτι τέτοιο...

      1
  • ΓΙΩΡΓΟΣ-TS-192HP

    Η COROLLA ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ '04,ΜΕ 115000ΧΛΜ,ΜΕ 192 ΖΩΝΤΑΝΑ ΑΛΟΓΑ ΚΑΙ ΦΟΥΛ ΕΞΤΡΑ. ΜΕ 5-6ΧΙΛ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ,ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ,ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΑΛΛΑΞΩ? ΔΕΝ ΣΠΑΕΙ,ΚΑΙΕΙ ΛΙΓΟ ΚΑΙ ΤΑ ΣΕΡΒΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ. ΑΝ ΕΙΧΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ,ΘΑ ΕΙΧΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 3 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ(ΣΕΝΤΑΝ,SUV,ΚΑΜΠΡΙΟ). ΜΙΑ MERCEDES SL ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ DREAMCAR ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΑΣ ΤΟ ΕΧΩ ΑΛΛΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ! ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΟΤΙ ΤΑ SL ΓΕΡΝΑΝΕ?

      1
  • Στάθης

    Υπάρχουν και περιπτώσεις, που έχεις πολλά χρόνια ένα αυτοκίνητο, έχεις κάνει πολλές βελτιώσεις και τελικά το έχεις αγαπήσει τόσο πολύ, που δεν θέλεις να το πουλήσεις και να πάρεις άλλο. Ας έχει εξωφρενική κατανάλωση κ.λ.π. Απλά αν δεν κάνεις πολλά χιλιόμετρα με αυτό, δεν πληρώνεις ακριβά τέλη, δεν έχει τεκμήριο κ.λ.π. δεν σε πειράζει. Μα ποιό αυτοκίνητο δεν έχει τέλη και τεκμήριο; Μα φυσικά τα αγροτικά φορτηγάκια.

      1
  • efthimis

    παλια αγοραζες ιαπωνα κατασκευασμενο στην ιαπωνια ,γερμανο στην γερμανια. τα πραγματα τωρα ειναι συγκεγχυμενα .ειδατε τι τραβηξανε οι ταξιτζιδες με τα avensis ,τωρα ηtoyota ξεκινησε να χρησιμοποιει bmw πετραιλαιοκινητηρες[οχι πωσ συνολικα δεν ειναι καλη εταιρια]τα αποτελεσματα ολων των ανακατεματων γενικα χαριν οικονομιας θα τα βλεπουμε οσο περναν τα χρονια

      1