Η τραχύτητα και ο αυξημένος θόρυβος από τη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα απαιτεί καλύτερη ηχομόνωση από τον εκάστοτε κατασκευαστή.

Η τραχύτητα και ο αυξημένος θόρυβος από τη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα απαιτεί καλύτερη ηχομόνωση από τον εκάστοτε κατασκευαστή.

Λειτουργία: Καλύτερη ποιότητα λειτουργίας οι βενζινοκινητήρες

55.355 Επισκέψεις στο άρθρο (6/12/2015)

Οι πετρελαιοκινητήρες ξεκινούν με γκολ από τα αποδυτήρια, καθώς το diesel έχει καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως αν ένα μοτέρ μπορούσε να κάψει και πετρέλαιο και βενζίνη, τότε για την ίδια απόσταση θα έκαιγε λιγότερο πετρέλαιο από ότι βενζίνη. Αν τώρα μπορούσαμε να αντιστρέψουμε τους όρους και βάζαμε το ίδιο καύσιμο σε βενζινοκινητήρα και σε πετρελαιοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας, θα πήγαινε πιο μακριά. 


Γιατί είναι πιο αποδοτικός και θα χρειαζόταν λιγότερο καύσιμο από τον βενζινοκινητήρα για να καλύψει την ίδια απόσταση. ¶ρα θες λιγότερο πετρέλαιο για την ίδια απόσταση και πας πιο μακριά με τον πετρελαιοκινητήρα από ότι με τον βενζινοκινητήρα με το ίδιο καύσιμο. Το ντίζελ κερδίζει δύο φορές.
Όμως οι πετρελαιοκινητήρες παρά το γρήγορο γκολ τελικά δεν κερδίζουν τη μάχη καθώς βάζουν «αυτογκόλ» στη συνέχεια. Και αυτό γιατί έχουν μικρότερο φάσμα λειτουργίας από τους βενζινοκινητήρες (συνήθως το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας τους είναι στις 2.000-3.500 σ.α.λ.) και είναι παράλληλα πιο τραχείς στη λειτουργία τους, με περισσότερους κραδασμούς και αυξημένο θόρυβο. 

Από την άλλη οι σύγχρονοι κινητήρες βενζίνης είναι ραφιναρισμένοι, έχουν καλύτερο ήχο και ως επί το πλείστον είναι λιγότερο επιβλαβείς για το περιβάλλον. Αν και δεν μπορούν να είναι ποτέ τόσο οικονομικοί σε κατανάλωση καυσίμου όσο οι diesel, πλέον με την ευρεία χρήση του τούρμπο έχουν καταφέρει να παρουσιάζουν τα πλεονεκτήματα της ροπής των diesel χωρίς τα μειονεκτήματα της λειτουργίας τους, που παραθέσαμε πριν. 

Πάντως, τα τελευταία χρόνια η μείωση στις χωρητικότητες των diesel και η αύξηση των επιπέδων ηχομόνωσής στα αυτοκίνητα επέφερε και μείωση στη διαφορά του θορύβου που παράγουν, έναντι αυτού των βενζινοκινητήρων. Με βάση τις μετρήσεις μας, σήμερα παρατηρείται μια διαφορά της τάξης των 3 με 5 db ανά μέτρησή μας (με 4η και 5η ταχύτητα εν κινήσει, ρελαντί) μεταξύ των diesel και βενζινοκίνητων μικρών, υπέρ βέβαια των δεύτερων. 

Οι σύγχρονοι κινητήρες βενζίνης είναι ραφιναρισμένοι, έχουν καλύτερο ήχο και ως επί το πλείστον είναι λιγότερο επιβλαβείς για το περιβάλλον

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
NISSAN