Στην πράξη, ο κινητήρας του Corsa 1,3 DTE έχει ένα χαρακτηριστικό κροτάλισμα όταν λειτουργεί στις χαμηλές στροφές, αλλά προσφέρει πλούσια ροπή.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Στην πράξη, ο κινητήρας του Corsa 1,3 DTE έχει ένα χαρακτηριστικό κροτάλισμα όταν λειτουργεί στις χαμηλές στροφές, αλλά προσφέρει πλούσια ροπή.

Δοκιμή: Opel Corsa 1,3 DTE 95 PS diesel

(17/2/2015)

Το Opel Corsa φανερώνει υψηλά νούμερα πωλήσεων, γεγονός που το κρατά ψηλά και στις πωλήσεις των μεταχειρισμένων. Δείτε παρακάτω τη δοκιμή του πετρελαιοκίνητου μοντέλου της προηγούμενης γενιάς.


Το Corsa ποτέ δεν ήταν ένα driver΄s car, αλλά ήταν και παραμένει ένα ασφαλές μεταφορικό μέσο.

Το Corsa ποτέ δεν ήταν ένα driver΄s car, αλλά ήταν και παραμένει ένα ασφαλές μεταφορικό μέσο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Όταν ένα μοντέλο γίνεται best seller σε τοπικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι. Ο εξής ένας. Μπορεί και τα κάνει όλα καλά, χωρίς να χωλαίνει πουθενά αλλά και χωρίς, συνήθως, να υπερέχει σε κάποιον τομέα. Αυτή, ακριβώς, είναι η περίπτωση του Opel Corsa. Είναι ένα μοντέλο που οδεύει στον έκτο χρόνο της ζωής του, έχοντας υποστεί αρκετά updates (κυρίως για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα των ευρωπαϊκών κανονισμών για τα καυσαέρια), αλλά παραμένοντας κατά βάση ίδιο με το μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2007. Στην πραγματικότητα αυτή η ωριμότητα στα αυτοκίνητα λειτουργεί κάπως διαφορετικά από τους ανθρώπους. Η «πατίνα του χρόνου» σε ένα όχημα σημαίνει ότι έχει καταπολεμήσει τις «παιδικές ασθένειες», αλλά η βάση, το πλαίσιο, η ανάρτηση, το σχέδιο, η εργονομία παραμένουν σε επίπεδα (για την περίπτωση του Corsa) 6ετίας. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη σύγκρισή του με το σύγχρονο ανταγωνισμό. 
Σε ότι αφορά την εμφάνιση τώρα, μετά την εμφάνιση του Insignia και του Astra, το σχήμα του Corsa δείχνει, πλέον, λίγο απλοϊκό. Μία βασική αιτία που τα δύο αυτά μοντέλα έτυχαν θετικής ανταπόκρισης από το κοινό είναι η… πένα του σχεδιαστή τους. Η αεροδυναμική σιλουέτα με το σχήμα boomerang στο πλάι λάμπει δια της απουσίας της, ενώ η εμφάνιση του μικρότερου νέου Adam, κάνει το Cοrsa να μοιάζει ξεπερασμένο.

Κινητήρας: 3,3 λτ./100 χλμ. στα χαρτιά και χωρίς τέλη
Ο 1,3 turbodiesel κινητήρας του Corsa είναι προέλευσης Fiat και αποδίδει 95 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 210 Nm σε ένα εύρος 1.750 – 2.500 σ.α.λ. Στην πράξη, έχει ένα χαρακτηριστικό κροτάλισμα όταν λειτουργεί στις χαμηλές στροφές, αλλά προσφέρει πλούσια ροπή (δηλαδή τράβηγμα) από χαμηλά. Σε σύγκριση με το βενζινοκινητήρα 1,4 των 100 ίππων, ο 1,3 diesel έχει ανεπαίσθητα καλύτερες επιδόσεις σε όλες τις περιστάσεις, εκτός από τη μέτρηση προσπεράσματος 60-100 χλμ./ώρα με 4η σχέση στο κιβώτιο όπου η διαφορά στην επίδοση φτάνει το 1,5 δευτερόλεπτο. 
Όπως και ο βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, με μέτρια ακρίβεια στις σβέλτες αλλαγές. Έτσι, επί της ουσίας, το πραγματικό όφελος για τον οδηγό, αν επιλέξει την έκδοση diesel του Corsa, είναι η χαμηλή μέση κατανάλωση και οι χαμηλές εκπομπές ρύπων (μόλις 88 γρ./χλμ.) που συνεπάγονται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. 
H Opel ανακοινώνει μια μέση τιμή κατανάλωσης της τάξης των 3,3 λτ./100 χλμ. με τη βοήθεια και του στάνταρ συστήματος Start&Stop (που δεν είναι και πολύ ακριβές στη λειτουργία του). Ακόμα και αν υπολογίσουμε ότι ο οδηγός σε μία μικτή διαδρομή υπό πραγματικές συνθήκες βλέπει 2 λτ./100 χλμ. περισσότερης κατανάλωσης στο trip computer του (όπως συμβαίνει και στο μοντέλο βενζίνης) η διαφορά με την βενζινοκίνητη έκδοση (με εργοστασιακή μέση κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ.) είναι σημαντική.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του βενζινοκίνητου Opel Corsa 1,4
 
Εσωτερικό – Χώροι: Ευρύχωρο, αλλά παλαιομοδίτικο.
Το εσωτερικό επιβαρύνεται περισσότερο από το γεγονός ότι η σχεδιαστική μελέτη έγινε με δεδομένα άλλων εποχών. Το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο που δεν μπορεί να κρύψει τη σχέση με την προηγούμενη γενιά Opel, είναι η εργονομία που δεν είναι απλά ξεπερασμένη, αλλά κουραστική. Ενδεικτική είναι η λειτουργία των χειριστηρίων του συστήματος κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο είναι μοιρασμένες οι πληροφορίες στην κεντρική οθόνη, όλα τους ικανά να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού. Ακόμα και αν ο οδηγός επιλέξει το προαιρετικό σύστημα infotainment (Touch & Connect) τότε θα πρέπει να μάθει να χρησιμοποιεί τα πολύ μικρά κουμπιά του και την – όχι και πολύ ευαίσθητη – touch screen.  Από εκεί και ύστερα το εσωτερικό είναι καλυμμένο από σκληρά πλαστικά, με μέτριο φινίρισμα και συναρμογή, ενώ οι μικροτριγμοί δε λείπουν όταν η ανάρτηση τερματίσει πάνω από κάποιο σαμαράκι. Επιπλέον, το εσωτερικό δε φαίνεται ιδιαίτερα ηχομονωμένο, όπως προκύπτει από τις μετρήσεις θορύβου, αλλά και αναφορικά με τους αεροδυναμικούς θορύβους που περνάνε μέσα στις υψηλές ταχύτητες. 
Ένας τομέας στον οποίο το Corsa παραμένει υπεράνω κριτικής είναι οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Μπορεί το εσωτερικό πλάτος, ή ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών να έχουν ξεπεραστεί από τον ανταγωνισμό, αλλά ο χώρος για τα γόνατα των πίσω και τα 285 λίτρα του χώρου αποσκευών συγκαταλέγονται ακόμα ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας. Το ίδιο δεν μπορεί κανείς ισχυριστεί για τους χώρους για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό (ένας τομέας στον οποίο έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στα νεότερα Opel), αλλά και για τη θέση οδήγησης σε σχέση με τη θέση του τιμονιού

Στο δρόμο
Το Corsa είναι ένα μοντέλο που τείνει να κλείσει τα 6 χρόνια ζωής και αυτό είναι αποτυπωμένο στο DNA του, δηλαδή στο πλαίσιο. Πρόκειται για μία βάση που είναι κοινή με μοντέλα όπως το Fiat Grande Punto, αφού αποτελεί γόνο της εποχής που η GM και το γκρουπ της Fiat συνεργάζονταν. Αυτό, από μόνο του, δεν αποτελεί ελάττωμα, απλά αποτυπώνει ότι το μοντέλο έχει εξελιχθεί με τις απαιτήσεις μια άλλης εποχής. Αυτό είναι έκδηλο και στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Το Corsa ποτέ δεν ήταν ένα driver΄s car, αλλά ήταν και παραμένει ένα ασφαλές μεταφορικό μέσο, με σεβασμό στις ανάγκες του χρήση μέσων απαιτήσεων. Με στάνταρ το σύστημα ESP, το Corsa θα κλείσει ομαλά την πορεία του στο λάθος, εφόσον ο χρήστης δεν ξεπεράσει το όρια οπότε και θα εμφανίσει υποστροφική συμπεριφορά. 

Ωστόσο το τιμόνι ποτέ δεν ήταν ιδιαίτερα συμμετοχικό, ενώ το πλαίσιο δεν εμπνέει τη στιβαρότητα ανάλογων εφαρμογών του ανταγωνισμού. Ακόμα ένα στοιχείο που δεν κατάφερε το Opel να «διορθώσει» στο πέρασμα του χρόνου είναι η ευθυβολία στον ανοιχτό δρόμο. Έτσι το μοντέλο παρουσιάζεται αρκετά ευπαθές στους πλευρικούς ανέμους. Από την άλλη δεν πλέει στις αλλαγές πορείας και δεν γέρνει ιδιαίτερα στις στροφές. Τέλος, τα φρένα του έχουν καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Ωστόσο, αν ο χρήστης ζητήσει κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης θα πρέπει να στρέψει το βλέμμα του αλλού.

Παθητική ασφάλεια – Πέντε αστέρων, αλλά…
Ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP έχει ήδη υποβάλει το αυτοκίνητο σε δοκιμή πρόσκρουσης το 2006, αφού τότε παρουσιάστηκε η γενιά του μοντέλου. Εκεί το Corsa κατάφερε να αποσπάσει την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων. Ωστόσο η αξιολόγηση έχει γίνει με τις προ του 2009 προδιαγραφές του οργανισμού.

Τιμή-Εξοπλισμός - Με ελλείψεις στον εξοπλισμό ασφαλείας
Το Opel Corsa 1,3 DTE 95 PS έχει αρχική τιμή τα 14.980 ευρώ για την 3θυρη έκδοση CMON. και μοναδική ουσιαστική έλλειψη στο βασικό του εξοπλισμό τους πλευρικούς αερόσακους και τους αερόσακους οροφής. Η τιμή αυτή κρίνεται αλμυρή αλλά η έλλειψη αυτή στον εξοπλισμό ασφαλείας φαντάζει μεγάλη, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι ο σύγχρονος ανταγωνισμός προσφέρει μέχρι και αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού, από τη βασική έκδοση.

Συμπέρασμα
Θα ήταν άδικο να μην αναγνωρίσει κανείς τα εμφανή πλεονεκτήματα του best seller της κατηγορίας του όπως αυτά ορίζονται από τους χώρους, την ανταγωνιστική κοστολόγηση και την ασφάλεια, που προσφέρει, εν γένει, το Opel Corsa. Ωστόσο με 6, επί της ουσίας, χρόνια στην πλάτη του και τον αντικαταστάτη του να μη βλέπει τα φώτα της δημοσιότητας πριν το 2016, το μικρό Opel δεν μπορεί να κρύψει εύκολα τα χρόνια του. Η οδική συμπεριφορά μοιάζει ρηχή σε σχέση με τον ψαγμένο ανταγωνισμό, οι τεχνολογίες ασφαλείας δεν είναι up to date – τη στιγμή που άλλα, υποδεέστερα, μοντέλα προσφέρουν ακόμα και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος – ο κινητήρας θέλει προσαρμογή σε ο,τι αφορά τα δεδομένα κατανάλωσης, ενώ η σχεδίαση, η λειτουργικότητα και η ποιότητα του εσωτερικού θέλουν επειγόντως «νυστέρι». Ωστόσο η επιλογή της έκδοσηs diesel «σκοντάφτει» στην τιμή που, με 14.980 ευρώ για την βασική 3θυρη έκδοση CMON, είναι 2.250 ευρώ πιο ακριβή από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης 1,4 100 PS. 

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του βενζινοκίνητου Opel Corsa 1,4

Toyota
test center