• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πόσο ζημιογόνο είναι τελικά το μονοξείδιο του αζώτου (ΝΟx), που έχει οδηγήσει στον θάνατο του diesel;

Δολοφόνος ή υπερβολή;

Διαβάστηκε από 4239 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/2/2017

Αλήθεια, είναι τόσο επικίνδυνα τα οξείδια του αζώτου ώστε να βάλουμε το ντίζελ στη μαύρη λίστα, να το βαφτίσουμε «δολοφόνο» και να το απαγορέψουμε από τις πόλεις μας; Ή μήπως υπερβάλουμε;

 
Τι είναι αυτά τα NOx, τα οξείδια του αζώτου, που στο κάτω κάτω άζωτο αναπνέουμε συνέχεια αφού αποτελεί σχεδόν το 80% του αέρα; Το μείγμα μονοξείδιου και διοξείδιου του αζώτου που ονομάζουμε NOx παράγεται όταν καίμε καύσιμο παρουσία αέρα. Επειδή το οξυγόνο του αέρα, που κάνει την καύση, αντιδρά με το άζωτο του αέρα σε υψηλές θερμοκρασίας, τα NOx  παράγονται κυρίως μέσα στους κινητήρες.
 
Και δυστυχώς, όσο υψηλότερη η θερμοκρασία καύσης, όσο δηλαδή ανεβαίνει η αποδοτικότητα ενός μοτέρ, όπως στα ντίζελ που είναι σχεδόν 10 μονάδες πάνω από τη βενζίνη, τόσο περισσότερα ΝΟx παράγονται. Οι κατασκευαστές πρέπει να κάνουν έναν συμβιβασμό στο πόσους ρύπους εκπέμπουν τα μοτέρ και πόσο αποδοτικά είναι. Αλλιώς, την χαμηλή κατανάλωση και υψηλή απόδοση την πληρώνουμε με την υγεία μας.
 
Βλέπεις τα NOx δεν επιβαρύνουν απλά το περιβάλλον. Σαφώς συμβάλουν στη δημιουργία όξινης βροχής, όμως το μεγάλο πρόβλημα είναι η δημιουργία νέφους. Αυτό που αποκαλούμε νέφος είναι ένας συνονθύλευμα μικροσωματιδίων (αιθάλης), μονοξείδιου του άνθρακα, υδρογονανθράκων και άλλων οργανικών ενώσεων, και όζοντος. Αυτό το τελευταίο είναι που δημιουργούν τα NOx.
 
Και δεν μιλάμε για το όζον που μας προστατεύει από την υπεριώδη ακτινοβολία, που γενικά είναι καλό για τον πλανήτη στην τροπόσφαιρα, αλλά για όζον που παράγεται από τα NOx που εκπέμπουν τα (ντίζελ κυρίως) αυτοκίνητα, και μένει κοντά στο έδαφος. Ειδικά στις ηλιόλουστες πόλεις, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, τα ΝΟx διασπώνται με το φως και δημιουργούν όζον το οποίο εισπνέουμε καθημερινά.
 
Τρείς σε κάθε 100 θανάτους είναι τώρα συνδεδεμένοι με το νέφος, ενώ το όζον είναι υπεύθυνο  για ένα σωρό νευρολογικές παθήσεις, από λαχάνιασμα και επιβάρυνση του άσθματος, μέχρι χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια, γνωστή και ως νόσος των καπνιστών, που οδηγεί σε τεράστια προβλήματα υγείας με τη σειρά της.
 
Δεν είναι τυχαίο ότι οι πρώτες πρωτεύουσες που ανακοίνωσαν την απαγόρευση του ντίζελ μετά το 2025 είναι ηλιόλουστες, Μεξικό, Παρίσι, Μαδρίτη, Αθήνα, αφού το νέφος που δημιουργείται από τα NOx και το φως είναι πραγματικά φονικό.
 
Είναι λοιπόν υπερβολή; Όταν η βιομηχανία παραδέχεται ότι όλα τα αυτοκίνητα, ακόμη και αυτά που δεν κλέβουν, εκπέμπουν NOx μέχρι και 7 φορές πάνω από το όριο; Και όταν αυτά που κλέβουν είναι 40 φορές πάνω από αυτό; Αξίζει η οικονομία καυσίμου τέτοια θυσία στην υγεία μας; Τι λέτε;
 
 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • 日本 旗

    Αν ειναι αθωα τα ΝΟχ τοτε να αθωωσουμε και το καρκινογκρουπ! Τι λετε ρε παιδια? Κοφτε την πλακα!

      26
  • 日本 旗

    Grepo με ξενερωνει να κανω μεταφραση απο ελληνικα σε ελληνικα και δεν καταλαβαινω που δεν καταλαβαινεις πως το γραφω! Ο αρθρογραφος αναρωτιεται αν ειναι δολοφονικα τα ΝΟχ ή μηπως υπερβαλλουμε ΟΚ? Αρα αν πει καποιος οτι υπερβαλλουμε σημαινει οτι ΔΕΝ ειναι δολοφονικα αρα αθωα ΟΚ? Παμε με το νομο των αντιθετων εδω γιατι μεση κατασταση οτι δηλαδη δολοφονουν λιγουλακι δεν υπαρχει! ΟΚ? Κι εγω βασιζομενος σε αυτο εγραψα οτι αν ΔΕΝ δολοφονουν τοτε η vw ειναι αθωα! Τωρα που το εκανα νιανια ελπιζω να το καταλαβες...

      8
  • 日本 旗

    Τρεις τοτε ειναι οι κινησεις: 1) Κλεισιμο του καρκινογκρουπ και φυλακη σε αυτους που ηταν στο κολπο, 2) προστιμο στις αλλες εταιρειες που εκπεμπουν οι κινητηρες τους το 7πλασιο απο το επιτρεπομενο και 3) καταργηση των ντιζελ που δεν εχουν adblue.

      4
  • petros

    υπαρχει ηδη τροπος και λεγεται adblue. Τωρα οσον αφορα το θεμα των nox μονο τα αυτοκινητα επιβαρυνουν? Φορτηγα,αστικες συγκοινωνιες,πλοια,χωματουργικα,τρακτερ,εργοστασια δεν ρυπαινουν η μηπως τελικα η ταση προς πρασινη ενεργεια και περιβαλλον ειναι λογια του αερα για εμπορικους λογους?? Η Αθηνα αραγε πως ειχε τοσο νεφος χρονια πριν,προτου την απελευθερωση των τοσο ρυπογονων diesel?

      3
  • Στάθης

    Εγώ θα έλεγα γιατί οι αρμόδιοι τεχνικοί και επιστήμονες των εταιρειών δεν βρίσκουν έναν τρόπο, όπως καταλύτη, ή κάποιο άλλο μηχανισμό, που να διασπά τα οξείδια του αζώτου, πριν αυτά βγουν στην ατμόσφαιρα;

      3
  • Παναγιωτης

    Υπερβολη ειναι και θα σας πω το γιατι τα νεας τεχνολογιας δεν εχουμε καμια σχεση με τα παλαιας.Δυστυχως σημερα καταντησε μοδα γιατι αυτοι οι και αυτες που πανε και τα αγοραζουν δεν εχουν καμια ιδεα απο συντηρηση και μηχανικα μερη ενος πετρελαιοκινητηρα,θα δωσω μερικα παραδειγματα για να καταλαβει ο κοσμος τι εννοω ,οταν κοιτας να βαλεις ακομη ποιο φθηνο καυσιμο δεν σημαινει οτι θα ειναι το ιδιο ποιοτικο με το ακριβο,πρεπει να εισαι πολυ καλος γνωστης για να γνωριζεις σε ποια πρατηρια να πηγαινεις .Επισης φταιει που οι περισσοτεροι τα βαζουν μπρος και φευγουν λες και ειναι ηλεκτρικα χωρις να τα ζεσταινουν και να τα παγωνουν μετα απο καποια αποσταση που θα εχει διανυσει και με αυτο που θα πω μπορει να φερει παρεξηγησεις στο παρασκηνιο επρεπε να υπηρχε μονος υποχρεωτικος που να σε αναγκαζε να παρακολουθησεις καποια σεμιναρια πριν αγοραζεις diesel κινητηρα.Το αλλο θεμα ειναι επισης οτι εχουν ενοχληθει πολλα κρατη επειδη ο οδηγος δεν βαζει βαθεια το χερι του στην τσεπη για να κινηθει επειδη ο κινητηρας αντεχει την διπλασια ζωη και το πετρελαιο να στερεψει που υποστηριζουν μερικοι θα υπαρχει βιολογικο το οποιο θα ειναι καθαρο κατα 90 τις εκατο,ο κοσμος δεν πρεπει να τρομαζει για την καταργηση του εντελως γιατι και τα νεα ορια που θα ισχυσουν απο το 2021 θα τα πιανει ανετα ειτε ειναι Euro 7 Euro 8 που μετα δεν υπαρξουν με βαση το δικο μου πιστευω παραπανω προδιαγραφες καυσιμων.

      1
  • Grepogoal

    Ερευνες γινονται και ατομα παραιτηθηκαν,λογικα καποιοι θα πανε στα δικαστηρια.Προστιμο και στην mitsubishi που εδινε "λανθασμενα" στοιχεια ρυπων στις ιαπωνικες αρχες απο το 1991.Ωπ σορρυ μπερδευτηκα,ειναι ιαπωνικη...

     
  • Grepogoal

    Μα δεν υπαρχει υπερβολη στο να πεις οτι κατι ειναι κακο για την υγεια,οταν η μετρηση ειναι-εως και 40 φορες-πανω απο το οριο,αυτο ειναι ουτως η αλλιως βλαβερο.Υπερβολη θα ηταν καποιος να πει οτι το ΝΟx ειναι θανατηφορο σε εκπομπες που ειναι πολυ κοντα ή εντος των οριων.Ο αρθρογραφος προβληματιζεται γυρω απο αυτο και τους diesel κινητηρες γενικα,οχι αυτους που εχουν "πιαστει" να κλεβουν,αυτοι το χανουν το παιχνιδι εξ' αρχης.Απλα ηθελες να πεις κατι για το vag.Εκαναν κομπινα,πιαστηκαν και πρεπει να πληρωσουν.Αυτο δεν σημαινει οτι σε καθε 2ο ποστ πρεπει να ασχολουμαστε με το συγκεκριμενο ζητημα.

     
  • Grepogoal

    Πρεπει να ξεκαθαρισουμε για ποια ακριβως diesel μιλαμε.Τα κανουργια diesel που βγαινουν τωρα η τα τελευταια 3-4 χρονια στη κυκλοφορια,εχουν τις ιδιες εκπομπες με τα ρυπογονα φορτηγα,αστικα λεωφορεια και λοιπα μηχανηματα οπως ειπε και καποιος παραπανω;;Για ποια diesel θα ισχυσει η απαγορευση μετα το 2025;;Μηπως οι αστικες συγκοινωνιες θα εχουν αναναεωσει τον στολο τους μεχρι τοτε;Χλωμο στη παρουσα οικονομικη συγκυρια.Για ποια αθωωση του γκρουπ λες κυρ ιαπωνα μου;Το αρθρο λεει οτι ειναι βλαβερα,ειδες πουθενα να λεει οτι η VW αθωωνεται;;