Τι είναι πιο σημαντικό σε ένα σπορ αυτοκίνητο; Να καίει λιγότερο με καλές επιδόσεις, ή να καίει κάτι παραπάνω αλλά να έχει απόλυτα νούμερα;

Τι είναι πιο σημαντικό σε ένα σπορ αυτοκίνητο; Να καίει λιγότερο με καλές επιδόσεις, ή να καίει κάτι παραπάνω αλλά να έχει απόλυτα νούμερα;

GTI ή GTD;

6.249 Επισκέψεις στο άρθρο (27/3/2015)

Τι είναι πιο σημαντικό σε ένα σπορ αυτοκίνητο; Να καίει λιγότερο με καλές επιδόσεις, ή να καίει κάτι παραπάνω αλλά να έχει απόλυτα νούμερα;

Το diesel είναι συνυφασμένο με την οικονομία, ενώ η βενζίνη με τις επιδόσεις. Δεν είναι τυχαίο που τα υπεραυτοκίνητα είναι κατά κόρον βενζίνες.Από την άλλη οι προτεραιότητες τώρα έχουν αλλάξει. Ο κόσμος προτιμάει να έχει την καθημερινή του ησυχία με τη χαμηλή κατανάλωση που προσφέρει ένα diesel, παρά να κυνηγάει τα χρονόμετρα έχοντας μια πιο γρήγορη βενζίνη.Τι γίνεται όμως όταν είναι να αγοράσεις σπορ αυτοκίνητο; Τι βαραίνει περισσότερο;Ας πάρουμε για παράδειγμα το VW Golf GTD των 184 ίππων απέναντι στο Golf GTI των 230 ίππων. Έχουν σχεδόν την ίδια τιμή (κοντά στα 30.000 ευρώ) και ανάλογα καλή οδική συμπεριφορά.Αλλα τα νούμερα μας λένε τη διαφορά τους:To GTD έχει 0-100 σε 7,5 δλ., τελική στα 228 χλμ./ώρα και καίει 4,5 λτ./100 χλμ.Το GTI έχει 0-100 σε 6,0 δλ., τελική στα 250 χλμ./ώρα και καίει 6,0 λτ./100 χλμ.Κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι η διαφορά στις επιδόσεις δεν είναι τόσο καθοριστική στην καθημερινή οδήγηση, όσο η μέση κατανάλωση. Στο κάτω – κάτω δεν «τελικιάζεις» κάθε μέρα, και είναι πιο σημαντικό να μην τρέχεις κάθε τρεις και λίγο στο βενζινάδικο, χωρίς να στερείσαι, επί της ουσίας, την αίσθηση του «γρήγορου». Ασε που το GTD έχει και 3 κιλά ροπής παραπάνω από το GTI (380 Nm).Από την άλλη, όταν αγοράζεις σπορ, θέλεις επιδόσεις. Το GTI είναι 1,5 δλ. πιο γρήγορο στο 0-100 από το GTD και αυτό κάνει όλη τη διαφορά του κόσμου. Τα 20+ χλμ./ώρα τελικής είναι ο λόγος που διαχωρίζει τους «αμνούς από τα ερίφια» σε μια γρήγορη ευθεία, όταν το GTΙ θα βλέπει το GTD στον καθρέπτη του. Το εύρος λειτουργίας του κινητήρα είναι μεγαλύτερο, τα κόκκινα πιο «βαθειά» και ο ήχος καλύτερος. Μαζί πάει και η εκρηκτικότητα στο πάτημα του γκαζιού. Και όλα αυτά για μόλις 1,5 λτ./100 χλμ. περισσότερο.Οπότε εσείς τι λέτε; Γουστάρετε το γκάζι του GTI για να τον «πατάτε» στην ευθεία, ή θέλετε να γελάτε την ώρα που τον βλέπετε να γεμίζει πάλι, στο βενζινάδικο; 
Χρήστος Σκιρδής

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center