Είναι το αυτοκίνητο περιουσία;
6.642 Επισκέψεις στο άρθρο (30/6/2015)
Αν και η λέξη περιουσία περιγράφει απλά το σύνολο των υλικών αγαθών που ανήκουν σε κάποιον, όταν μιλάμε για το αυτοκίνητο, εννοούμε αν το να σου ανήκει σημαίνει κάτι για εσένα.
Η δεκαετία του 80 άφησε πληγές στην αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα που φαίνεται πως σχεδόν 40 χρόνια μετά δεν έχουν επουλωθεί. Όταν αγόραζες αυτοκίνητο μόνο αν ήσουν πλούσιος, ήταν το πολύ 1.000 κυβικά, και το πουλούσες ακριβότερα ως μεταχειρισμένο απΆότι το αγόρασες, η λογική της αγοράς-επένδυσης έμεινε αποτυπωμένη στο μυαλό. Ασχετα αν το μόνο που «κέρδιζες» ήταν η διαφορά λόγω αστρονομικού πληθωρισμού.
Πως γίνεται λοιπόν, σήμερα που ζούμε σε εποχές αρνητικού πληθωρισμού να επιμένουμε σε πρακτικές εκείνης της δεκαετίας; Πως γίνεται όταν με το που οδηγείς ένα καινούργιο αυτοκίνητο πέντε μέτρα από την έκθεση να έχει χάσει 20% της τιμής του, εσύ να θες να το αγοράζεις; Να το θες «δικό σου» όταν έχεις εγγυημένη χασούρα 50% μέσα σε μόλις πέντε χρόνια;
Η κοινή λογική λέει πως αφού σε πέντε χρόνια «χρησιμοποιείς» το 50% της τιμής του, θα έπρεπε να πληρώσεις μόνο το 50% της τιμής του από την αρχή. Αυτή η λογική είναι πίσω από τη χρονομίσθωση, ή όπως το λέμε «ελληνικά» το leasing.
Αντί να αγοράζεις το αυτοκίνητο, αγοράζεις τη χρήση του. Ναι, το βλέπεις κάτω από το σπίτι σου παρκαρισμένο και ξέρεις ότι δεν είναι δικό σου. Και λοιπόν; Το ίδιο αυτοκίνητο είναι με τις ίδιες λαμαρίνες, πλαστικά και κινητήρα. Και είναι στη διάθεσή σου να το κάνεις ότι θες, να πας όπου θες και να πάθεις ότι θες, αφού είναι πλήρως ασφαλισμένο και με τα σέρβις και λάστιχά του πληρωμένα. Μόνο βενζίνη και πρόστιμα πληρώνεις από την τσέπη σου.
Που είναι το πρόβλημα; Όταν χρησιμοποιήσεις το 50% της αξίας του το δίνεις πίσω. Και μετά; Παίρνεις άλλο 50% ενός άλλου αυτοκινήτου. Και εδώ είναι το πρόβλημα. Γιατί στα μάτια πολλών, είτε «μένεις» χωρίς αυτοκίνητο, είτε «πληρώνεις μια ζωή».
Και η εναλλακτική ποια είναι δηλαδή; Να παντρευτείς το αυτοκίνητο αυτό, να έχεις μείνει με άδειους λογαριασμούς και να επισκευάζεις μία σακαράκα για τα επόμενα πόσα χρόνια; Αφού έχεις πληρώσει όλη την τιμή, και όλα τα σέρβις, λάστιχα, φόρους, ασφάλιση κλπ.
Σαν να συντηρείς δικό σου άνθρωπο, ενώ μιλάμε για αυτοκίνητο. Μήπως είναι καιρός να αλλάξουμε συνήθειες και να σταματήσουμε να βλέπουμε το αυτοκίνητο σαν περιουσία; Μήπως να το δούμε όπως βλέπουμε το κινητό τηλέφωνο; Κάθε δύο χρόνια και καινούργιο;
Και βέβαια το όχημα, ακόμα και μία καρφίτσα είναι ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ του καθενός μας.Συμφωνώ απόλυτα με τον κύριο cool.Ποιοί λένε το αντίθετο τελικά;Αυτοί μήπως που επενδύουν σε αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα και έχουν 1500 υπαλλήλους και τους πληρώνουν και καλά μαζί με ένσημο μήπως;ΔΕΙΞΤΕ ΤΟΥΣ ΜΟΥ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!Περιουσία δεν είναι ότι αποφέρει μόνο εισόδημα, δεν πιστεύω να είστε όλοι εδώ Ισραηλινοί, έχουμε και την ιδιοσυγκρασία λαού, τις παραδόσεις μας, κ.τ.λ.Κάθε λαός έχει τα δικά του.Οι κάποιοι Ευρωπαίοι παράγουν οχήματα και πάλι ανάλογα σε ποιές πόλεις ζουν αλλάζουν ή όχι τα οχήματα τους, δεν έχουν όλοι ακριβά οχήματα, ούτε τα αλλάζουν κάθε τρία χρόνια, ΜΗΝ ΑΥΤΑΠΑΤΑΣΤΕ.Φανταστείτε τώρα χώρες όπως η δική μας που δεν παράγει ούτε σπίρτα και θέλει και όχημα και κινητά και υπολογιστές και το ένα και το άλλο και δεν παράγει κάτι έστω για εσωτερική κατανάλωση.Μην μου πείτε παράγουμε μία μάρκα κινητού, laptop, τηλεόρασης, γιατί αυτό δεν είναι παραγωγή, κάποιοι από την εταιρεία πηγαίνουν στην Κίνα αγοράζουν τις κινεζιές και κάνουν τη συναρμολόγηση εδώ και βλέπουμε το τι ποιοτικό είναι το κινητό, ο υπολογιστής, η τηλεόραση, κ.τ.λ. που συναρμολογούν. Προσωπικά δεν μπορώ να φανταστώ όπου και αν πάω να μην έχω δικό μου σπίτι, γη, και κινητά(οχήματα, τηλέφωνα, κ.τ.λ.)Είμαι σαν την χελώνα τα θέλω όλα επάνω μου και το γουστάρω αυτό, όπως αισθάνομαι ότι είμαι πολίτης του κόσμου. Επίσης συμφωνώ και με τον κύριο στάθη ότι το όχημα και τα πάντα όλα για εμάς τους Έλληνες, ΟΧΙ ΤΟΥΣ ΝΤΕΜΕΚ ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ ΤΟΥ ΚΕΡΑΤΑ, τα πάντα έχουν και συναισθηματική αξία...από τους τάφους των προγόνων μας, μέχρι τις οδοντογλιφίδες μας, κ.τ.λ. οι Αμερικανιές τις οποίες διδάχτηκα και εγώ σκοτώνουν τα άλογα οταν γεράσουν, μικρή πρέπι να κονομάς και άλλες τέτοιες παπαριές, τις άκουγα και γελούσα, αφού οι γελοίοι που τις λέγαν δεν με χρεώναν με χρήματα, προσωπικά πληρώνω για το γέλιο, φανταστείτε οι άλλοι να μου το προσφέρουν ΔΩΡΕΑΝ, έ ρε γλέντιααααααααααααα! Ο εργάτης αν αγοράσει στην κόρη του ένα καρούλι για να πηγαίνει στη σχολή, το α.τ.ε.ι., το α.ε.ι., κ.τ.λ. δεν είναι για χλευασμό και κοροϊδία, ούτε θα την βγάλει στα φανάρια για να βγάλει χρήματα η κόρη του επειδή κάποιοι γουστάρετε τέτοια...όσο για τον σιτευτό γιο, βλέπω και στο εξωτερικό τα μικρά αλανάκια που παίρνουν πρέζα, σκοτώνουν, νταβατζιλίκια, κ.τ.λ. εκτός αν θέλετε να γίνουμε σαν τους ρομά στα 40 παππούδες και γιαγιάδες, στα 25 να μην βλέπονται οι γυναίκες, μην τολμήσετε όμως να κοιτάτε τις μικρούλες.Και να πεθαίνουμε στα 42 να μας το πείτε, και επειδή δεν θα συμφωνήσουμε με εσάς, ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗΝ ΜΑΣ ΚΑΝΕΤΕ ΝΤΑ!ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ ΜΟΥ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΘΑΤΕ ΚΑΙ ΤΟ LEASING, ΛΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΣΑΣ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΨΩΝΙΖΑΤΕ ΟΧΗΜΑ, ΠΟΥ ΣΤΟ ΑΛΟΓΟ ΔΕΝ ΑΝΕΒΑΙΝΑΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΓΟΥΣΤΑΡΙΖΕ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΤΟΥ. ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΧΩΡΙΟ, ΕΙΧΑΜΕ ΖΟΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΓΙΝΟΝΤΟΥΣΑΝ ΑΝΤΡΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΟΙΚΟΥΣ ΑΝΟΧΗΣ.- ΕΙΜΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΟΛΥ ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ FERRARI ΤΗΝ ΕΚΛΕΨΑ ΕΠΕΙΔΗ ΜΟΥ ΤΗΝ ΕΙΠΕ Ο ΤΟΤΕ ΤΥΠΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΟΥ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑΣΕ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΜΟΥ.ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΕΧΩ ΕΝΑ ΕΛΛΗΝΑΡΑ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ ΣΤΙΣ ΒΟΥΛΓΑΡΕΣ ΕΝΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΛΣΟΝ, ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΝΕΑΡΑ ΜΕ ΤΟ ΓΕΡΟ ΧΟΡΗΓΟ ΤΗΣ, ΟΥΤΕ ΝΑ ΠΑΩ ΣΕ ΟΙΚΟ ΑΝΟΧΗΣ.-
δηλαδή για να καταλάβω.....λέτε ότι το leasing είναι οικονομικότερο;....Ας πάει όποιος ιδιώτης θέλει και ας πεί την εταιρεία leasing θελω αυτοκίνητο μέσω χρονομίσθωσης....θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι...Τα leasing ( και τα diesel θα πω εγώ) είναι για εταιρικά αυτοκίνητα ...Βέβαια αν κάποιος ούτως ή άλλως αλλάζει το αυτοκίνητο ανά τρία χρόνια και εννοώ να αγοράζει καινούριο όχι μεταχειρισμένο τότε και μόνο τότε και υπό προϋποθέσεις είναι πιο οικονομικό....Τα προηγούμενα χρόνια οι ελεύθεροι επαγγελματίες πέρναν πίσω όλο το ποσό δαπάνης για το αυτοκίνητο αφού εξέπιπτε της εφορίας ...αυτά τελειώσανε όμως...Το smart με leasing έβγαινε στη 5ετία κάνα 10 χίλιαρο πάνω από την αξία του αλλά ο επαγγελματίας έπαιρνε πίσω όλο το ποσό και το μεταπωλούσε κιόλας.....Αυτοί οι μποναμάδες τελειώσανε όμως...Ακου leasing τα φυσικά πρόσωπα ...καλύτερα να δανειστώ από τοκογλύφο.....
Στους χαλεπούς καιρούς και εν μέσω χρεωκοπίας ας καταθέσω και γω την άποψη μου για θεωρητικούς λόγους. Έναν ιδιώτη δεν τον συμφέρει το leasing (ορθότερα λειτουργική μίσθωση) διότι καλείται να πληρώσει πολλαπλασίως περισσότερα χρήματα απ' ότι αν αγοράσει το αυτοκίνητο που επιθυμεί. Για του λόγου το αληθές πήγα στην ιστοσελίδα της leaseplan και είδα ότι για το Renault Clio 1500 75 ps diesel πρέπει ο κάτοχος να καταβάλει μηνιαίο μίσθωμα 229 ευρώ πλέον ΦΠΑ 23% ήτοι 281,67 ευρώ. Σε 4 χρόνια που διαρκεί το πρόγραμμα θα καταβάλει συνολικά 13.520,16 ευρώ χωρίς να αποκτήσει το αυτοκίνητο το οποίο καινούριο με απόσυρση κοστίζει 13.000 ευρώ. Θα μου πείτε πως στο μηνιαίο μίσθωμα περιλαμβάνονται τα ασφάλιστρα (τέλη κυκλοφορίας δεν έχει), το σέρβις και η αντικατάσταση ελαστικών. Ναι αλλά και πάλι αν κάποιος το υπολογίσει θα καταλάβει ότι και με αυτές τις παροχές πληρώνει ένα αυτοκίνητο για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο (48 μήνες) ακριβότερα από όσο θα του στοίχιζε αν ήθελε να το αποκτήσει κατά κυριότητα διότι στο ποσό του μισθώματος υπολογίζεται και το κέρδος της εταιρείας leasing. Με άλλα λόγια και στη περίπτωση του leasing πληρώνεις σχεδόν όλη την αξία του αυτοκινήτου ή έστω το μέγιστο μέρος αυτής ενόσω το αυτοκίνητο παλιώνει και απαξιώνεται χωρίς να σου μένει στο τέλος (έστω και σαν υπολειματική αξία). Κακά τα ψέματα, το leasing προ 7-8 και πλέον ετών, συνέφερε σε υπερθετικο βαθμό τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις όταν όλο το ποσό του μηνιαίου μισθώματος εξέπιπτε ως δαπάνη από το εισόδημά τους. Στο πιο πάνω παράδειγμα αν ένας ελευθερος επαγγελματίας βρισκόταν στη κλίμακα φορολογίας του 35% αμέσως γλύτωνε ετησίως φόρο 1183,00 ευρώ (12Χ281,67=3.380,04 Χ 35% = 1183,01). Αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι στα εισοδήματα αυτά επιβαλλόταν και προκαταβολή φόρου επομένου έτους 55% ο επαγγελματίας του παραδείγματός μας γλυτωνε άλλα περίπου 600 ευρώ οποτε στην ουσία το κόστος χρήσεως του οχήματος αποσβένυτο σχεδόν ολοσχερώς. Εν κατακλείδι το leasing θα συνέφερε οικονομικά μόνον εαν υπήρχαν φοροαπαλλαγές σοβαρές στους ιδιώτες και στους επαγγελματίες (έχουν κοπεί και σε αυτούς). Τω γενειν έχων δεν συμφέρει.
Το αυτοκίνητο δεν είναι όπως όλα τα υπόλοιπα υλικά αγαθά. Έχει κάτι παραπάνω, τουλάχιστον για κάποιους. Αποτελεί προέκταση των μελών και των δυνατοτήτων τους. Ο άνθρωπος-οδηγός, είναι ένα είδος σύγχρονου κενταύρου, μισός άνθρωπος και μισός αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο δίνει κατά κάποιο τρόπο υπεράνθρωπες ικανότητες στον άνθρωπο και του επιτρέπει να τρέχει πολύ περισσότερο από όσο έτρεχε ως άνθρωπος με τα πόδια του, αποτελεί ένα μέσο που του δίνει μεγάλη χαρά και ικανοποίηση και τελικά, μέσα στη φαντασία του, μετατρέπει το άψυχο αυτό μέσο, σε ένα ζωντανό αντικείμενο. Είναι ένα μέσο που δίνει στον άνθρωπο έναν τρόπο με τον οποίο μπορεί να προβάλλει ικανότητες και να τον δείχνει στα μάτια των άλλων πολύ ανώτερο (βλέπε Σουμάχερ). Έτσι λοιπόν το αυτοκίνητο για κάποιους, μετατρέπεται σε κάτι πολύ ανώτερο, αν σκεφθούμε μάλιστα ότι κάποιοι άνδρες, φθάνουν σε σημείο να προτιμούν το αυτοκίνητο τους, από οποιαδήποτε γυναίκα. Με όλα αυτά λοιπόν το αυτοκίνητο μπορεί να μετατραπεί σαν ένα μέλος της οικογένειας κάποιου, όπου έτσι αποτελεί ένα ανεκτίμητο στοιχείο. Άσχετα λοιπόν αν το αυτοκίνητο έχει μικρή ή μεγάλη χρηματική αξία, για κάποιους έχει συναισθηματική αξία ανεκτίμητη. Με το αυτοκίνητο έχουμε ζήσει αρκετά γεγονότα στη ζωή μας, τα οποία έχουν ενσωματωθεί στη μνήμη μας. Πέρα όμως από την τρέχουσα χρηματική αξία, κάποια αυτοκίνητα που κρίνονται συλλεκτικά, μπορούν στο μέλλον να αποκτήσουν μια χρηματική αξία πολύ μεγαλύτερη. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να τα δούμε και ως μια περιουσία. Το αυτοκίνητο κρύβει μέσα του πολλά πράγματα, που κάποιοι τα βλέπουν και κάποιοι όχι.
Θα ήθελα να δώσω άλλη μια διάσταση του θέματος, που έχει να κάνει με τη διαφορά του ιδιόκτητου αυτοκινήτου, από εκείνο που έχεις με leasing. Το δικό σου αυτοκίνητο, μπορείς να το διαμορφώσεις όπως το θέλεις και να το κάνεις όπως σε ικανοποιεί. Ας πούμε βελτιώνεις τον κινητήρα, αλλάζεις τροχούς, με μεγαλύτερους, τοποθετείς ένα σωρό εξαρτήματα και αξεσουάρ και γενικά μπορείς να ξοδέψεις πάρα πολλά χρήματα που θα κάνουν το αυτοκίνητο σου ιδιαίτερο και ξεχωριστό, για να το χαίρεσαι και να το αισθάνεσαι σαν κάτι που σου δίνει τη μεγαλύτερη χαρά της ζωής σου. Κάτι τέτοιο δεν μπορείς να κάνεις σε ένα αυτοκίνητο με leasing. Και βέβαια το αυτοκίνητο είναι περιουσιακό στοιχείο, αν μάλιστα είναι και ακριβό, που παλιώνοντας μπορεί και να ανεβεί η αξία του. Επίσης μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα ήδη συλλεκτικό αυτοκίνητο, εννοείται μεταχειρισμένο, όπου η αξία του δεν μειώνεται, αλλά αυξάνει με το χρόνο.
Σωστα ακουγεται πολυ καλη ιδεα .βεβαια αν σε καποιους απο αυτους τους κυκλους της χρονομισθωσης ανακαλυψεις στο τελος οτι αδυνατεις οικονομικα να πας στον επομενο κυκλο μενεις χωρις αυτοκινητο.....αλλα μαλλον αυτο λιγη σημασια εχει αν πτωχευσεις χαχαχα.καλα βεβαια σε λιγο και τα εσωρουχα σου δεν θα σου ανηκουν θα ειναι leasingατα.
για να δώσω τον ορισμό τι ειναι περιουσιακό στοιχείο θα πρέπει να πω οτι Περιουσιακό στοιχείο είναι οτιδήποτε μπορεί να έχει ενας άνθρωπος ως ιδιοκτησία και το οποιο είναι επωφελες γι αυτόν και το οποίο έχει οικονομική δηλαδή εμπορική και ανταλλακτική αξία.
καλο το κειμενο...συμφωνω σε αρκετα σημεια του.....δε αναφερει ομως ποιο ειναι το κοστος που τελικα θα πληρωσει καποιος στην πενταετια??ετσι ωστε να συνυπολογισει κανεις την αποσβεση που θα κανει απο τα service ελαστικα ασφαλιστρα λαστιχα,σε σχεση με το τι θα δωσει απο το πορτοφολι του (αναφερομαι σε ενα 1400cc π.χ.)και ενα ακομη ερωτημα για να μη σας κουρασω αλλο....επιτρεπετε η χρονομισθωση σε ιδιωτες η μηπως ειναι μονο για εταιριες???ευχαριστω για το χρονο σας...
Σωστα ολα αυτα που περγραφετε αλλα μονο θεωρια. Μηπως να μας δωσετε καποιο απτο παραδειγμα για το κοστος leasing της καθε κατηγοριας;
Παιδιά μην τα μπλέκετε. Το αμάξι ασφαλώς και δεν είναι περιουσία. Ούτε καν το σπίτι μας δεν είναι περιουσία μας διότι μόνο έξοδα μας δημιουργεί. Περιουσία είναι ΜΟΝΟ κάτι που μας αποφέρει εισόδημα... Για τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων, περιουσία τους είναι μόνο ο όποιος μισθός τους και τα διάφορα επιδόματα ανεργίας.
εισοδημα δεν παραγεις μονο, μπορει και να γλυτωνεις.. εαν εχεις δικο σπιτι σημαινει οτι δεν νοικιαζεις αρ ατα 200-300 και λιγα βαζω τον μηνα μενουν για λλες χρησεις ανεβαζοντας το αληθινο εισοδημα..εκτος πια και εαν πληρωσατε περισσοτερο ΕΝΦΙΑ απο οτι θα δινατε για νοικι.... το αμαξι εαν δεν ειναι περιουσια..ειναι βεβαια γιατι αποτελει κεφαλαιο οποιας αξιας... αποδειξη...περτε ενα στοπυπετσι και καψτε το....για να το αντικαταστησετε δεν θα χρειαστειτε "λογικα" αλλα χρηματα ..τα οποια τα γλυτωνετε με το να εχετε μια συρναμολογηση απο μεταλο, πλαστικα, υφασμα, γυαλι, ελαστικο κατω απο το σπιτι σας..
Πολύ σωστό και σε οικονομικά δεδομένα και πρακτικά σε ασφάλεια..
Απαπα τι λετε τωρα? Και πως ο φραγκατος μπαμπας θα επιβραβευει την αγαμη θυγατερα του οταν προσκομισει το πολυποθητο πτυχιο της? Η τον υιο τον σιτευτο μολις κλεισει τα δεκαοχτω? Με leasing?? Ελλαδαρα με τα ολα σου.