• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τι έκανε το τούρμπο στους κινητήρες; Σίγουρα τους έκανε πιο δυνατούς, μήπως όμως τους έκανε και πιο όμοιους;

Turbo «αδέλφια»

Διαβάστηκε από 14523 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/1/2017

Τι έκανε το τούρμπο στους κινητήρες; Σίγουρα τους έκανε πιο δυνατούς, μήπως όμως τους έκανε και πιο όμοιους; Μήπως πλέον πεισθήκαμε ότι τα μοτέρ σήμερα είναι βασικά μια σειρά από τεχνικά νούμερα και επιδόσεις; Τι λέτε;

 
Τα μοτέρ, τουλάχιστον στα χαρτιά, έμοιαζαν πάντα μεταξύ τους. 1.600άρια, για παράδειγμα, είχαν όλοι οι κατασκευαστές, όμως τελικά στην πράξη, το ένα 1.600άρι από το άλλο ήταν η μέρα με τη νύχτα. 

Και δεν μιλάμε μόνο για τις εποχές που στην αγορά κυκλοφορούσαν τα ροπάτα 8βάλβιδα και τα δυνατά 16βάλβιδα που χώριζαν το κοινό στα δύο, κάλυπταν όμως και όλα τα γούστα, αλλά ακόμη και αργότερα που πλέον οι 16 βαλβίδες «κέρδισαν». 
 
Συζητούσαμε για το τι καμπύλη απόδοσης είχε ο κάθε κινητήρας. Κάποιοι ενθουσίαζαν με τη μεστή ροπή τους χαμηλά και την σπιρτάδα τους. Αλλοι ζητούσαν «στροφές» δίχως αύριο και πώρωναν το οδηγό να τα δουλεύει στο «κόκκινο». Και δεν μιλάμε για σπορ μοτέρ. Μιλάμε για τα μοτέρ που κινούσαν τις απλές εκδόσεις, μοτέρ με χαρακτήρα, με ύφος και με ξεχωριστό στυλ.

Και μετά ήρθε το τούρμπο. Με βασικό του «χαρτί» την γραμμική λειτουργία από χαμηλά μέχρι ψηλά. Η καμπύλη ροπής έγινε μια ευθεία γραμμή και τα ψηλά νούμερα κάλυψαν τα πάντα χορταίνοντας τον οδηγό «γκάζι» κι επιδόσεις. 

Τι είναι το μοτέρ σήμερα; Ένα μέρος του αυτοκινήτου που αναλαμβάνει να απαντήσει στις ερωτήσεις πόσο καίει, πόσο ρυπαίνει και πόσο κάνει το 0-100. Οι ρεπρίζ, ελέω τούρμπο, είναι δεδομένες, η τελική αδιάφορη. 

Με τα αυτοκίνητα να μετατρέπονται όλο και περισσότερο σε προιόντα υψηλής τεχνολογίας, ο κινητήρας έχει γίνει το αντίστοιχο του επεξεργαστή στα κινητά τηλέφωνα. Θα μπορούσαμε να ξεχωρίζουν τα μοντέλα σε διπύρηνα και τετραπύρηνα και όλοι θα ξέραμε τι να περιμένουμε στους άλλους τομείς.

Έκανε κάτι τέτοιο όμως το τούρμπο; Ή είναι απλά θέμα αλλαγής στην προσέγγιση του αυτοκινήτου; Ή μήπως απλά έγιναν όλοι οι κινητήρες ίδιοι, σε σημείο που το μόνο που απασχολεί να είναι τα τεχνικά νούμερα του κατασκευαστή; Τι λέτε; 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • Γιώργος Μεταξάς

    Πού είναι το κακό αν η ομοιομορφία αφορά τη σύγκλιση προς τα χαρακτηριστικά του καταλληλότερου λειτουργικά κινητήρα για αυτοκίνητο (δηλαδή του ηλεκτρικού!)?

      1
  • AK

    Καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους τους φίλους! Καταρχήν αυτό που θέλουμε από έναν TURBO κινητήρα είναι περισσότερο Αέρας και Καύσιμο με ταυτόχρονη γραμμικότητα για την αποφυγή του TURBO LAG. Συνεπώς να ναι καλά η Porsche με την παγκόσμια πατέντα της (μεταβλητής γεωμετρίας στον θάλαμο καύσης) χάρη στην οποία μπορούμε να κάνουμε χρήση του.

      1
  • Στάθης

    Αυτό που ενδιαφέρει εμένα, στο αυτοκίνητο, είναι ένας δυνατός κινητήρας και αδιαφορώ πλήρως αν αυτός ο κινητήρας μοιάζει με πολλούς άλλους. Εξ άλλου είναι πολύ εύκολο με επαναπρογραμματισμό, της ECU και αύξηση της πίεσης εισαγωγής, ή ακόμα με ένα μεγαλύτερο turbo, να αυξήσω την ισχύ του, ώστε να τον κάνω πολύ πιό δυνατό και το αυτοκίνητο πολύ πιό γρήγορο.

      1
  • Γιωργος

    Κατσε διαβασε ρε συ αυριο εχεις διαγωνισμα κι αμα δε γραψεις καλα θα παρει το χαρακα η δασκαλα και θα σου τις βρεξει στο ποπο.Μετα εχεις ολο το χρονο να παιξεις!