Δεν βαρεθήκατε να ακούτε τα ίδια ονόματα μοντέλων εδώ και 30 χρόνια;

3.810 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/7/2015

Αν τα αυτοκίνητα αλλάζουν, τότε γιατί τα ονόματά τους να μένουν τα ίδια; Δεν είναι πιο φρέσκο να βλέπουμε τους κατασκευαστές να αλλάζουν τα ονόματα φέρνοντας στην αγορά ένα πραγματικά νέο μοντέλο, αντί απλά αντικαταστάτη του προηγούμενου, όσες διαφορές κι αν έχει;

 
Αν τα αυτοκίνητα αλλάζουν, τότε γιατί τα ονόματά τους να μένουν τα ίδια; Δεν είναι πιο φρέσκο να βλέπουμε τους κατασκευαστές να αλλάζουν τα ονόματα φέρνοντας στην αγορά ένα πραγματικά νέο μοντέλο, αντί απλά αντικαταστάτη του προηγούμενου, όσες διαφορές κι αν έχει; 

Τι άλλαξε μαζί με το όνομα του Ford Focus; Είδατε τι έκανε η Ford; Σταμάτησε να φτιάχνει Escort και άρχισε να φτιάχνει Focus. Πραγματικά άλλαξε το μικρομεσαίο της μοντέλο. Την ίδια λογική είχε και η Opel με το Insignia. Αποφάσισε ότι αρκετά έφτιαχνε διαφορετικές γενιές του Vectra, καιρός ήταν για ένα νέο αυτοκίνητο στη μεσαία κατηγορία, το Insignia. 

Ακόμη και η Peugeot που άλλαζε μόνο το τελευταίο ψηφία του ονόματος των μοντέλων της, έδινε έναν τόνο όταν πήγαινε από το 306 στο 307 και το 308. Φαινόταν πως μιλάμε για νέα προσπάθεια. Νέο αυτοκίνητο.

Όταν ακούς Golf 40 χρόνια όμως; Με το ίδιο πρίσμα λογικής, είναι σαν να φτιάχνει η VW το ίδιο αυτοκίνητο 40 χρόνια. Λογική όχι άγνωστη στη μάρκα που έκανε όνομα με τον Σκαραβαίο. Παρά δηλαδή τις διαφορές της μίας γενιάς με την επόμενη, ή το χάος που χωρίζει την πρώτη γενιά από την σημερινή, και μόνο η εμμονή στο ίδιο όνομα κάνει έκδηλο το γεγονός ότι η VW αυτή την ιδέα έχει για την μικρομεσαία κατηγορία και καμία άλλη. 

Εδώ η Toyota τελείωσε την Corolla και ξεκίνησε από το μηδέν για το επόμενο μικρομεσαίο της, το Auris. Θα μου πες, δεν είναι μόνο το Golf. Η Σειρά 3 της BMW δεν έκανε το ίδιο; Δεν είναι όλες τριάρες από το 1975 μέχρι σήμερα; Και η Mercedes, μόνο το ότι έλεγε 190Ε την πρώτη γενιά της μικρής κλάσης της, κόβει την ηλικία της C-Class στα 23 χρόνια. 

Όμως από μάρκες που παράγουν premium μοντέλα το περιμένεις κάτι τέτοιο. Στοχεύουν σε κάτι πολύ συγκεκριμένο και οι πελάτες τους απαιτούν όχι μόνο αυτό να υπάρχει σε κάθε γενιά, αλλά να υπάρχει και η παράδοση και συνέχεια, μέσω του ονόματος, που το εξασφαλίζει. Στα premium μοντέλα η συνέχεια είναι απαιτούμενο, και είναι ελάχιστα τα παραδείγματα που τα ονόματα άλλαξαν.

Η Audi άλλαξε το 80 σε Α4 όταν έκανε την κίνηση να κινηθεί προς την premium κατηγορία γιατί το 80 από μόνο του δεν είχε την ιστορία που ήθελε η μάρκα. Από την άλλη, όταν η Jaguar αποφάσισε να μπει στη μεγάλη κατηγορία, ονόμασε το μοντέλο της S-Type προσπαθώντας να συνδέσει την παράδοσή της με τη νέα προσπάθεια. Όταν κούρασε, άλλαξε όχι μόνο μοντέλο αλλά και όνομα, κάνοντας ρίξη με το παρελθόν με τεράστια επιτυχία με τη XF.

Εσείς τι λέτε όμως; Θέλετε οι κατασκευαστές να κάνουν κάθε τόσο κάτι νέο; Να φέρνουν νέα μοντέλα με νέες ιδέες και νέα ονόματα; Ή προτιμάτε να το παίζετε παραδοσιακοί και να αγοράζετε το ίδιο πράγμα, με το ίδιο όνομα κάθε φορά; Τι λέτε; 

 
  • xaris

    Πρέπει να διατηρήσει για πάντα το λογότυπο GOLF η VW. Με αυτό τον τρόπο προστατεύει εμάς και τα παιδιά μας από λάθος επιλογές. Θα θυμάμαι πάντα το GOLF GTI III και το γεγονός ότι κάθε εβδομάδα ήμουν στο συνεργείο (όλων των ειδών...) Αν αλλάξει ονομασίες στα μοντέλα της, ενδέχεται όσο γερνάω και η μνήμες χάνονται, να την πατήσω.....

      27
  • Τακαρος

    Ωραίο θέμα autotriti!! Παραδοσιακά ΠΡΟΤΙΜΩ να έχουν τα ίδια ονόματα οι εταιρίες και έτσι κρατούν διαχρονική αξία! Η TOYOTA COROLLA ΔΕΝ πρέπει να αλλάξει με τίποτα!!! Γράφει ιστορία εδώ και 50 χρόνια και το όνομα AURIS έφερε δυσαρέσκεια... !!! Το AURIS το αποκαλώ COROLLA HUTCHSBACK!!! Όχι , η BMW να ΜΗΝ καταργήσει τους παραδοσιακούς αριθμούς , αφού έχει σημειώσει ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!! Κακώς κατήργησαν τα παλιά ωραία ονόματα όπως VECTRA, CARINA...

      26
  • socio

    Αν δεν αλλαζει το μεγεθος η ο τυπος του αυτοκινητου δεν πρεπει να αλλαζει και το ονομα. θελω να βλεπω Α4, σειρα 3 η C class και να ξερω οτι ειναι αυτοκινητα της ιδιας κατηγοριας. Οι εταιρειες που αλλαζουν ονοματα ειναι επειδη δεν ειναι τοσο επιτυχημενα και θελουν να αναβαθμισουν την εικονα τους.

      6
  • FaniSporty

    Εμένα προσωπικά μου αρέσει να βλέπω τα ίδια ονόματα... Αυτό δείχνει ότι το συγκεκριμένο μοντέλο έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού με τα όποια χαρακτηριστικά του και συνεχίζει... Επίσης μου αρέσει και η αναβίωση ονομάτων παλιών μοντέλων...

      5
  • Στάθης

    Θα προτιμούσα από τη μια να διατηρούνται τα παλιά ονόματα και το μοντέλο να εξελίσσεται, αλλά αν οι εταιρείες θέλουν να εισάγουν και νέα μοντέλα, να το κάνουν και αυτό. Δηλαδή από καιρού σε καιρό οι εταιρείες να προσθέτουν νέα μοντέλα, με νέα ονόματα, στην ήδη υφιστάμενη σειρά τους, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει αντικατάσταση των ήδη υφισταμένων μοντέλων. Σιγά σιγά δηλαδή ο αριθμός των διαφορετικών μοντέλων κάθε μάρκας, που κυκλοφορούν να αυξάνουν και μόνο αν κάποια στιγμή πέσουν οι πωλήσεις κάποιου μοντέλου, σε σημείο που η συνέχιση της παραγωγής του κρίνεται ασύμφορη, μόνο τότε να σταματούν την παραγωγή του. Επίσης θα είναι πολύ καλό να αναβιώνουν παλιά μοντέλα που σταμάτησε η παραγωγή τους, σε περιπτώσεις που αυτά ήσαν πολύ επιτυχημένα και έγραψαν ιστορία.

      1