Εξαιρετική οικονομία έχεις με το eco up! αφού καίει περίπου 2,5 ευρώ/100 χλμ.
10 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Εξαιρετική οικονομία έχεις με το eco up! αφού καίει περίπου 2,5 ευρώ/100 χλμ.

5 CNG μοντέλα στο μικροσκόπιο του AutoΤρίτη

101.095 Επισκέψεις στο άρθρο

Δοκιμή: VW eco up! 1,0 68 PS - Up-ίστευτα οικονομικό

Ο βασιλιάς της πόλης είναι το Volkswagen up! στην έκδοση με το φυσικό αέριο eco up! όντας ευχάριστο, ευέλικτο και πρωτίστως οικονομικό.

Ο βασιλιάς της πόλης είναι το Volkswagen up! στην έκδοση με το φυσικό αέριο eco up! όντας ευχάριστο, ευέλικτο και πρωτίστως οικονομικό.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


What is new
- Κινητήρας 68 ίππων φυσικού αερίου/βενζίνης
- Καίει 2,9 κιλά/100 χλμ.
- Τιμή από 13.350 ευρώ

+ Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, χώροι, κατανάλωση
- Επιδόσεις, μικρό ρεζερβουάρ


Το VW up! ανανέωσε προσφατα την εικόνα του ενισχύοντας παράλληλα τον πολύ καλό του χαρακτήρα. Στην έκδοση eco up! που κινείται με τη χρήση φυσικού αερίου αποδεικνύεται και πάλι το πιο οικονομικό μίνι της αγοράς, μαζί με το «αδερφό» Skoda Citigo. Το δυνατό σημείο του eco up! είναι το γεγονός ότι καταναλώνει φυσικό αέριο και όταν αυτό τελειώσει γυρνάει αυτόματα σε βενζίνη. Διαθέτει ειδικά διαμορφωμένο δάπεδο σε σχέση με τα συμβατικά up! για να φιλοξενεί τις 2 δεξαμενές, στις οποίες αποθηκεύεται υπό υψηλή πίεση το φυσικό αέριο (χωρητικότητα 11 κιλά). Το μόνο πρόβλημα είναι πως όσον αφορά τη βενζίνη, διαθέτει ρεζερβουάρ χωρητικότητας 10 λτ. το οποίο όμως είναι μικρό. 

Το πιο οικονομικό CNG μοντέλο
Το eco up! εφοδιάζεται με τρικύλινδρο κινητήρα 999 κ.εκ. που αποδίδει 68 ίππους και όπως είναι λογικό με δεδομένο και το κατά 80 κιλά αυξημένο του βάρος, επιδεικνύει οριακές τιμές επιδόσεων και προορίζεται κυρίως για αστικές συνθήκες κίνησης. Ο κινητήρας αυτός πάντως αποζημιώνει με την οικονομία του αφού απαιτεί μόλις 2,9 κιλά φυσικού αερίου ανά χιλιόμετρο, ή 4,1-4,7 λτ. βενζίνης/100 χλμ. Συνδυαστικά, η θεωρητική αυτονομία του eco up! ανέρχεται στα 600 χλμ. To μοναδικό «αρνητικό» πάντως από τη χρήση του eco up! έγκειται στο γεγονός ότι ο οδηγός δεν μπορεί να επιλέξει χειροκίνητα ποιο από τα δύο καύσιμα θα χρησιμοποιήσει, αν και προτεραιότητά του είναι βέβαια το φυσικό αέριο.

Σε ενδιαφέρει; Διάβασε την αναλυτική δοκιμή του VW eco up!

Δοκιμή: SEAT Leon 1,4 TGΙ - Το πιο fun to drive CNG

What is new
- Κινητήρας διπλού καυσίμου 1,4 TGI με 110 PS
- Μέση κατανάλωση 3,5 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χλμ.
- Έχει αυτονομία 1.300 χλμ.
- Κοστίζει 18.590 ευρώ
 
+ Οικονομία κίνησης, συνδυασμένη αυτονομία, κατανάλωση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, χώροι επιβατών
- Χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ, σχεδίαση εσωτερικού
 
Όπως και το προ-ανανέωσης SEAT Leon, έτσι το τρέχον διατίθεται και σε έκδοση CNG. Τεχνικά δεν υπάρχει καμία διαφορά ως προς τον κινητήρα που έχουμε δοκιμάσει στο παρελθόν, και άρα οι «διαφορές» εντοπίζονται στο αισθητικό κομμάτι, αλλά και σε επιμέρους σημεία που έχουμε διαγνώσει κατά τις δοκιμές των υπόλοιπων εκδόσεων. Το νέο SEAT Leon 1,4 TGI διατίθεται στη χώρα μας σε μια και μοναδική εξοπλιστική έκδοση (Style), η οποία κοστίζει 18.245 ευρώ.

Ο κινητήρας που «φορά» η έκδοση με Φυσικό Αέριο του SEAT Leon είναι μια τροποποιημένη εκδοχή του 1,4 λίτρων TSI βενζινοκινητήρα του Ομίλου VW, ο οποίος για την περίσταση έχει δεχθεί ειδικές επεμβάσεις ώστε να χρησιμοποιεί ως καύσιμο και το Φυσικό Αέριο. H μέγιστη ισχύ φτάνει τους 110 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και η ροπή στα 250 Nm μεταξύ 1.500 και 4.000 σ.α.λ.

Όσον αφορά στη λειτουργία του, με το ξεκίνημα το καύσιμο που χρησιμοποιεί ο κινητήρας είναι το φυσικό αέριο, ενώ το σύστημα γυρνάει αυτόματα σε βενζίνη μόλις το φυσικό αέριο τελειώσει. Με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης, το φυσικό αέριο επαρκεί για 400 χλμ. κίνησης και η βενζίνη για άλλα 900, φθάνοντας στο θεωρητικό νούμερο των 1.300 χλμ. 

Μεγάλο ωστόσο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου είναι και η οικονομία που προσφέρει με το φυσικό αέριο, αφού θεωρητικά και με βάση την τιμή του καυσίμου (0,897 ευρώ/κιλό), το Leon 1,4 TGI καίει μόνο 3,14 ευρώ/100 χλμ.
 
Το απολαμβάνεις στο δρόμο
Οδηγώντας κανείς το SEAT Leon 1,4 TGI θα αντιληφθεί πως παρά την αύξηση του βάρους, λόγω των δεξαμενών κυρίως, δεν έχει αλλάξει ο fun to drive χαρακτήρας του παρασέρνοντας τον οδηγό σε έναν σπορτίφ ρυθμό. Το πλαίσιο μοιάζει πολύ ελαφρύ και ευέλικτο, ενδωτικό ακόμα και σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Κι όλα αυτά με μια σχετικά μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος. Οι ταλαντώσεις και οι βυθίσεις στο πίσω άκρο ελέγχονται ικανοποιητικά ενώ το αυτοκίνητο παραμένει σε κάθε βόλτα καλά εστιασμένο στην παροχή υψηλού επιπέδου άνεσης.

Σε ενδιαφέρει; Διάβασε την αναλυτική δοκιμή του SEAT Leon 1,4 TGI

Δοκιμή: Skoda Octavia G-Tec 1,4 TSI με CNG - Μια λιμουζίνα με φυσικό αέριο

What is new
- Κινητήρας διπλού καυσίμου με 110 άλογα
- Μέση κατανάλωση 3,8 ευρώ/100 χλμ. 
- Έχει αυτονομία 1.330 χλμ.
- Τιμή από 19.900 ευρώ

+ Οικονομία κίνησης, συνδυασμένη αυτονομία, στιβαρότητα, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, χώροι επιβατών, τιμή
- Μείον 130 λτ. στο πορτ μπαγκάζ, δίκτυο ανεφοδιασμού CNG (προς το παρόν)

Η Skoda Octavia αποτελεί την ευχάριστη έκπληξη στα μεσαία οικογενειακά δίνοντας έμφαση στην ευρυχωρία, στην πρακτικότητα, στην άνεση, στην στιβαρότητα και στο κορυφαίο Value for Money. Η έκδοση G-Tec, με κινητήρα διπλού καυσίμου που λειτουργεί με φυσικό αέριο ή με βενζίνη όταν εξαντληθεί το απόθεμα του πρώτου, πέρα από τα παραπάνω έρχεται να προσθέσει και την κορυφαία οικονομία καυσίμου, αποτελώντας την ιδανική επιλογή για επαγγελματίες οδηγούς, αλλά και ιδιώτες, που κάθε χρόνο βλέπουν στο κοντέρ τους να έχουν προστεθεί πάνω από 15.000 χλμ. Αισθητικά, η έκδοση της Octavia με φυσικό αέριο (CNG) δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδοχές του μοντέλου, διατηρώντας την κομψότητα του 4,659 μ. αμαξώματος που έχει τις αναλογίες σεντάν.

Κάτω από το καπό της Octavia G-Tec συναντάμε μια τροποποιημένη εκδοχή του 1,4 λίτρων TSI βενζινοκινητήρα του Ομίλου VW, όπως και στα A3 και Leon, ο οποίος με τη βοήθεια του «πυκνά» κλιμακωμένου κιβωτίου των 6 σχέσεων κινεί με άνεση το μεσαίο μοντέλο της Skoda και προσφέρει απόλυτα ικανοποιητικές επιδόσεις. 
 
Μεγάλο ωστόσο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου είναι η οικονομία που προσφέρει με το φυσικό αέριο, αφού θεωρητικά καίει μόνο 3,04 ευρώ/100 χλμ., (3,8 ευρώ σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις). Αυτό μεταφράζεται για επαγγελματίες οδηγούς σε πραγματικό κέρδος τουλάχιστον 2.500 ευρώ ετησίως συγκριτικά με ένα diesel όχημα. 
Τέλος να αναφέρουμε πως η αεριοκίνητη Skoda Οctavia, όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις της, διακρίνεται για τη σταθερότητα που εμφανίζει ανεξαρτήτως του είδους της διαδρομής, ενώ ιδιαίτερης μνείας χρήζει το σίγουρο  «πάτημά» της, αλλά και η στιβαρή αίσθηση που χαρίζει σε οδηγό και επιβάτες, δίνοντας αίσθηση ακριβότερου αυτοκινήτου.

Σε ενδιαφέρει; Διάβασε την αναλυτική δοκιμή του Skoda Octavia G-Tec

Δοκιμή: Audi A3 Sportback g-tron - Το πιο οικονομικό premium μοντέλο

What's new
- Κοστίζει από 30.550 ευρώ
- Είναι 1,4 λτ. με 110 άλογα
- Διπλού καυσίμου, καίει 3,3 κιλά/100 χλμ.
 
+ Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση, φρένα, άνεση, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση, παθητική ασφάλεια
Τιμή απόκτησης

Η γκάμα του A3 ενισχύεται με την έκδοση φυσικού αερίου, g-tron, η οποία βασίζεται στο 5θυρο αμάξωμα του μικρομεσαίου μοντέλου της γερμανικής εταιρείας. Εξωτερικές διαφορές μην περιμένετε να αντιληφθείτε με την πρώτη ματιά, μιας και η μόνη ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου είναι τα λογότυπα «g-tron». Το Audi A3 g-tron προσφέρεται αποκλειστικά σε πεντάθυρες εκδόσεις Sportback, ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα της επιλογής ανάμεσα στο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων και την ημι-αυτόματη μονάδα διπλού συμπλέκτη (S tronic) με τον ίδιο αριθμό ταχυτήτων. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι υπερπλήρης με την τιμή απόκτησης να ξεκινάει από τα 30.550 ευρώ ή 32.900 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο S tronic. Όσον αφορά στην οδηγική αίσθηση, δεν διαφέρει καθόλου συγκριτικά με το αμιγώς βενζινοκίνητο μοντέλο, παρουσιάζοντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης και επίπεδο ηχομόνωσης. Σε δρόμο με στροφές, το Α3 δεν θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα, μιας και το στήσιμο του είναι πάρα πολύ καλό με τις αναρτήσεις του να συνδυάζουν άνεση και κράτημα και το πλαίσιο να είναι εξαιρετικά στιβαρό.

Μηδαμινή διαφορά στις επιδόσεις
Το Audi A3 g-tron κινείται από έναν κινητήρα τεχνολογίας TFSI, χωρητικότητας 1.400 κ.εκ., με απόδοση 110 ίππων και ροπή 200 Nm. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει βελτιωθεί στα σημεία για λειτουργία με φυσικό αέριο. Στην πράξη, ο κινητήρας προσφέρει σβέλτες επιδόσεις, αλλά τον νιώθεις ελαφρώς… συγκρατημένο στο χαμηλό φάσμα στροφών όταν λειτουργεί με το φυσικό αέριο. Η διαδικασία του 0-100 χλμ/ώρα με CNG ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ, ενώ όταν «γυρίζει» σε βενζίνη η διαφορά είναι μηδαμινή μιας και απαιτούνται 9,6 δλ. Σε αυτή την τάξη μεγέθους κυμαίνεται η διαφορά και στις ρεπρίζ. Όμως ο ιδιοκτήτης του g-tron, πέρα από τις καλές επιδόσεις, απολαμβάνει και την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η οποία αγγίζει τα 3,5 kg/100 χλμ,. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει πως η αυτονομία του CNG  αγγίζει τα 400 χλμ, ενώ της βενζίνης τα 900, προσφέροντας έτσι μια μικτή αυτονομία της τάξεως των 1.300 χλμ. 

Ίδιο εσωτερικό, μειωμένος χώρος αποσκευών
Στο εσωτερικό του A3 g-tron, δεν πρόκειται να εντοπίσετε διαφορές συγκριτικά με τις λοιπές εκδόσεις του μοντέλου. Υπάρχει η ίδια σχεδιαστική προσέγγιση, με την καμπίνα των επιβατών να βρίθει από ποιότητα και χωρίς να αλλοιώνονται οι χώροι των επιβατών. Ωστόσο η τοποθέτηση των δεξαμενών αερίου, έχει επιφέρει μια μείωση του χώρου αποσκευών από τα 380 στα 280 λίτρα.

Καίει λιγότερο και από scooter!
Παλαιότερα συγκρίναμε το προ-ανανέωσης A3 g-tron (η ανανέωση δεν επηρέασε καθόλου τα μηχανικά μέρη, συνεπώς δεν υπάρχουν διαφορές στην κατανάλωση) με ένα σύγχρονο scooter, το SYM Symphony ST200i ABS, για να δούμε ποιο καίει λιγότερο. Και τα δύο οχήματα πέρα από την υψηλή ποιότητα στην κατηγορία τους, υπόσχονται κορυφαία οικονομία στο κόστος μετακίνησης. Για να πετύχει την οικονομία στο κόστος μετακίνησης, το Audi A3 g-tron χρησιμοποιεί έναν turbo κινητήρα 1,4 λτ., ο οποίος αποδίδει 110 άλογα και μπορεί να καίει φυσικό αέριο (CNG). Από την άλλη το «200άρι» scooter της SYM έχει έναν τετράχρονο  αερόψυκτο κινητήρα 168,9 κυβικών και 11,8 ίππων και ο οποίος είναι εξαιρετικά οικονομικός για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Για να διαπιστώσουμε στην πράξη (και όχι στην θεωρία) ποιο από τα δύο είναι πιο οικονομικό γεμίσαμε και κινηθήκαμε στις ίδιες διαδρομές εντός αστικού ιστού καταγράφοντας τις σχετικές μετρήσεις. Το A3 1,4 ΤFSI g-tron διαθέτει δύο δεξαμενές φυσικού αερίου με συνολική χωρητικότητα 14,4 κιλών CNG. Θεωρητικά γεμίζει με 12,5 ευρώ, αλλά στην πράξη (οι δεξαμενές δεν γεμίζουν 100%) με 11,6 ευρώ έχει. Από την άλλη το scooter, που έχει ρεζερβουάρ 7,5 λτ. γεμίζει με 10,8 ευρώ (μέση τιμή αμόλυβδης στην Αττική 1,45 ευρώ /λτ.). Με το A3 g-tron καλύψαμε 325 χλμ. με μέση κατανάλωση 4,1 κιλά/100 χλμ. Κάνοντας μια απλή διαίρεση βρίσκουμε πως το κόστος μετακίνησής του είναι 3,5 ευρώ /100 χλμ. Από την άλλη με το scooter καλύψαμε 227 χλμ. μέχρι να αδειάσει εντελώς, το οποίο μεταφράζεται σε μέση κατανάλωση 3,3 λτ. αμόλυβδης/100 χλμ. και κόστος 4,8 ευρώ/100 χλμ.

Σε ενδιαφέρει; Διάβασε την αναλυτική δοκιμή του Audi A3 Sportback g-tron

Δοκιμή: Fiat Panda 0,9 TwinAir CNG - Συμφέρει Panda-χόθεν
 
What is new
- Έχει turbo κινητήρα 0,9 λτ.
- Αποδίδει 80 ίππους
- Καίει 3,1 κιλά φυσικό αέριο ανά 100 χλμ.
- Κοστίζει 14.600 ευρώ
 
+ Οικονομία κίνησης, χωρίς τέλη κυκλοφορίας, σχεδίαση, ευελιξία, πρακτικότητα, άνεση
- Επιδόσεις σε σχέση με το βενζινοκίνητο, αυξημένο βάρος

Σχεδιαστικά, το Fiat Panda με Φυσικό Αέριο δεν διαφοροποιείται στο ελάχιστο από τα υπόλοιπα Panda, έχοντας μόνο υψηλότερη απόσταση από το έδαφος (+54 χλστ.), ενώ η μέγιστη χωρητικότητα των ρεζερβουάρ καυσίμων του Panda CNG είναι 32 λτ. βενζίνης και 12 κιλά φυσικού αερίου. Στο τιμολογιακό κομμάτι, η αρχική έκδοση Pop του Panda 0,9 TwinAir με Φυσικό Αέριο κοστίζει 14.600 ευρώ στην πλούσια έκδοση Lounge.

Το μοτέρ που φέρει το Fiat Panda CNG είναι ο γνωστός μας 2κύλινδρος TwinAir Turbo κινητήρας, ο οποίος έχει δεχθεί ορισμένες επεμβάσεις στο σύστημα τροφοδοσίας, τις βαλβίδες και το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου. Από πλευράς απόδοσης, με Φυσικό Αέριο το μοτέρ αυτό αποδίδει 80 ίππους και 85 με βενζίνη, ενώ η ροπή μειώνεται ελαφρώς στα 140 Nm με Φυσικό Αέριο. Στην πράξη, το Panda 0,9 TwinAir CNG χάνει σε επιδόσεις σε σχέση με το απλό βενζινοκίνητο (είναι από 2 έως 4 δλ. πιο αργό σε όλες τις μετρήσεις μας), ωστόσο η εξαιρετική οικονομία από το καύσιμο, αποζημιώνει τον οδηγό του.

Σύμφωνα λοιπόν με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι 3,1 κιλά Φυσικού Αερίου ανά 100 χλμ., κάτι που συνεπάγεται μόλις 2,7 ευρώ ανά 100 χλμ., με τη σημερινή τιμή του CNG (0,87 ευρώ/κιλό). Στο ίδιο επίπεδο βρίσκονται και οι εκπομπές ρύπων (86 γρ./χλμ.), απαλλάσσοντας τον κάτοχό του από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Τέλος στο δρόμο, το Fiat Panda 0,9 TwinAir CNG διατηρείται ευχάριστο, ευκολοδήγητο και με πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση, ενώ στις στροφές, το υπερυψωμένο πλαίσιο και η μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης συνεπάγονται ελαφρώς υψηλότερες κλίσεις από το αμάξωμα, χωρίς να επηρεάζεται η σταθερότητα του αυτοκινήτου. 
 
Σε ενδιαφέρει; Διάβασε την αναλυτική δοκιμή του αεριοκίνητου Fiat Panda

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto