Δεν του φαίνεται, αλλά το Fiat 500X μπορεί να υπερβεί δύσκολα εμπόδια για τον niche χαρακτήρα του.

Πολύ καλό στο χώμα είναι το Nissan Qashqai, χάρη και στη γρήγορη τετρακίνησή του.

Heavy Duty είναι το Isuzu D-Max, όπως άλλωστε προστάζει ο χαρακτήρας του.

Οδική συμπεριφορά: Πιο off-road από κάθε οδηγό

38.866 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/1/2017

Στη θεωρία το Isuzu D-Max έχει όλα στα χαρακτηριστικά για δυναμικές εκτός δρόμου εμπειρίες: πλαίσιο τύπου σκάλας και πίσω άκαμπτο άξονα για αντοχή στα δύσκολα, «βαρβάτη» τετρακίνηση με κοντές σχέσεις, μεγάλη απόσταση από το έδαφος (225 χλστ.), τεράστιες διαδρομές ανάρτησης και καλές «γωνίες» (προσέγγισης 30ο, αποχώρησης 22,7ο ). Η πράξη είναι εντυπωσιακή, αφού με την βοήθεια και των κατάλληλων ελαστικών, όχι μόνο πάει σε δύσβατα και κακοτράχαλα μέρη, αλλά με τη ροπή του κινητήρα μπορεί να «ανοίγει» δρόμο, χωρίς καν την εμποκή των κοντών σχέσεων. Από την άλλη, το νέο Isuzu D-Max στην άσφαλτο δε διακρίνεται για την ευελιξία του, ενώ δεν έχει και τόσο «επιβατική» συμπεριφορά, όπως δείχνουν οι μεγάλες κλίσεις, το αργό τιμόνι και οι όχι τόσο άμεσες αντιδράσεις. Ωστόσο είναι άνετο και προσφέρει ποιότητα κύλισης με λογικό επίπεδο θορύβου και αναρτήσεις που αποσβένουν τις ανωμαλίες, όμως πίσω «μπιστάει» λίγο. Παράλληλα, μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς του οχήματος, όπως τα ABS, Electronic Stability Control, Traction Control, καθώς και τα δυνατά φρένα αναλαμβάνουν να προσφέρουν την απαραίτητη χείρα βοηθείας στον οδηγό. 

Δεν μασάει το Qashqai
Χάρη στην εξελιγμένη του τετρακίνηση, το Nissan Qashqai δείχνει ικανό να ακολουθήσει σε μεγάλο βαθμό τα βήματα του Isuzu D-Max. Σίγουρα δε νιώθει σαν το σπίτι του στο χώμα, αλλά η ικανή απόσταση από το έδαφος (182 χλστ.), οι μικροί πρόβολοι και η άμεση εμπλοκή της αυτόματης τετρακίνησης εγγυούνται την απρόσκοπτη κίνησή του. Ουσιαστικά τα όρια βάζουν τα ασφάλτινα ελαστικά. Αυτό που κάνει το Nissan Qashqai 1,6 dCi 4x4 εντυπωσιακό είναι η ποιότητα κύλισης, η άνεση και η αίσθηση οδήγησης ακριβότερου αυτοκινήτου. Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων λειτουργεί άψογα. Στην άσφαλτο στρίβει με ασφάλεια, χωρίς να υποστρέφει πρόωρα. Οι τονισμένες κλίσεις και το ελαφρύ τιμόνι τονίζουν την έλλειψη ιδιαίτερου οδηγικού χαρακτήρα, αλλά σε τελική ανάλυση η συνολική οδηγική εικόνα είναι πολύ καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας του.

Πιο… light το 500Χ
Στο Fiat 500X η τετρακίνηση, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και προσεγμένες «γωνίες» της έκδοσης Cross χαρίζουν ένα πλεονέκτημα αναφορικά με τις εκτός δρόμου ικανότητες. Ωστόσο τα ελαστικά με το χαμηλό προφίλ του μοντέλου της δοκιμής «νιώθουν» πιο άνετα στην άσφαλτο και όχι στο χώμα. Γενικότερα το trendy crossover δείχνει να νιώθει περισσότερο σαν στοιχείο του την άσφαλτο, όπου άλλωστε θα περάσει και τον περισσότερο χρόνο του, όμως θα τα καταφέρει εντυπωσιακά για τον χαρακτήρα του στο χώμα. 
Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, η ανάρτηση (με γόνατα ΜακΦέρσον σε κάθε τροχό) ελέγχει πλήρως τις κινήσεις του αμαξώματος, τα φρένα εμπνέουν σιγουριά, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση αν και δεν «κόβει» πολύ και, το κυριότερο, το κράτημα είναι τονισμένο χάρη βέβαια και στη γρήγορη σε εμπλοκή τετρακίνηση. Από την άλλη οι προοδευτικές αντιδράσεις στο όριο δίνουν περιθώριο για διορθώσεις, όπως φυσικά και το στάνταρ ESP, που επεμβαίνει διακριτικά και αποτελεσματικά. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • Νικόλαος Τσουκαλάς

    Βαρβάτη τετρακίνηση? Μάλιστα. Όπως λέμε ...δάτος/δάτη για κάποιον/κάποια με ιδιαίτερο έναντι των υπολοίπων χαρακτηριστικό.Αφού το DMAX ΔΕΝ μπορεί να το αγοράσει μη επαγγελματίας (μέσα οι μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες), ποιός να συγκριθεί μαζί του κατά το γνωστό άσμα? ... :-) Ή μήπως θέλετε να βάλουμε στο συγκριτικό και τον dominator της κατηγορίας των light pickup trucks? ... :-)