Τι εκτοξεύει την τιμή της βενζίνης στα νησιά; Και γιατί είναι τα καύσιμα πιο ακριβά στις εθνικές οδούς;

Τι εκτοξεύει την τιμή της βενζίνης στα νησιά; Και γιατί είναι τα καύσιμα πιο ακριβά στις εθνικές οδούς;

Γιατί είναι τα καύσιμα ακριβά όσο πιο μακριά είσαι από το κέντρο; Δεν είναι άδικο;

5.367 Επισκέψεις στο άρθρο (19/12/2014)

Τι εκτοξεύει την τιμή της βενζίνης στα νησιά; Και γιατί είναι τα καύσιμα πιο ακριβά στις εθνικές οδούς; Έχει αλήθεια σημασία το πόσο μακριά θα ταξιδέψει το βυτίο για να παραδώσει τα καύσιμα ή μιλάμε απλά για προσφορά και ζήτηση;

Υπάρχει ένα πρόβλημα στην τιμή των καυσίμων. Όσο πιο μακριά πας από τα αστικά κέντρα, τόσο πιο ακριβά γίνονται. Αν πας μάλιστα σε νησιά το κόστος αυξάνεται κατακόρυφα. Με την πρώτη ματιά αυτό έχει να κάνει με το κόστος μεταφοράς, και αλήθεια είναι πως το κόστος αυτό είναι μεγάλο όταν μιλάμε για αποστάσεις που περιλαμβάνουν και κανένα 12ωρο στο καράβι. Είναι όμως το κόστος αυτό που ανεβάζει την τιμή;
Η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που τα καύσιμα ταξιδεύουν για να φτάσουν στα πρατήρια. Παντού το ίδιο γίνεται. Και ναι, έχουν κι άλλες χώρες νησιά, ίσως όχι τόσα πολλά, αλλά έχουν. Και οι διαφορά στις τιμές δεν είναι τόσο μεγάλες. Τι συμβαίνει; 
Σίγουρα το κόστος μεταφοράς είναι μεγάλο. Σκέψου πόσα βυτία πρέπει να μεταφέρουν καύσιμα κάθε μέρα στη Λευκάδα για παράδειγμα. Ολόκληρος στόλος. Όμως φορτηγά μεταφέρουν κι άλλα προϊόντα σε περιοχές μακριά από τα κέντρα. Τα σούπερ μάρκετ, για παράδειγμα, στέλνουν καθημερινά στόλους φορτηγών σε κάθε άκρη της Ελλάδας για να γεμίσουν τα ράφια των καταστημάτων τους.
Τα προϊόντα όμως στα σούπερ μάρκετ έχουν την ίδια τιμή ανεξάρτητα από το κατάστημα το οποίο επισκέπτεται κανείς. Σαφώς στα πιο μικρά καταστήματα με μικρότερη κίνηση οι τιμές τσιμπάνε προς τα πάνω, όμως γενικά οι τιμές είναι σταθερές. Γιατί όχι και στα καύσιμα; 
Βλέπεις τα σούπερ μάρκετ υπολογίζουν την τιμή πώλησης των προϊόντων με βάση τα ενιαία λειτουργικά τους έξοδα. Αγοράζω τόσο, δαπανώ τόσο (και για όλες τις μεταφορές), άρα πουλάω τόσο. Με τα καύσιμα το πράγμα είναι αλλιώς. Είναι πιο κοντά στη λογική του ψιλικατζίδικου. Τα διυλιστήρια πουλάνε καύσιμα, και το κόστος μεταφοράς επιβαρύνει τον πρατηριούχο και τον μεσάζοντα προμηθευτή του. Και έτσι στα Κύθηρα η τιμή είναι 40% υψηλότερη απ ότι στον Πειραιά. 
Ποιόν ευνοεί αυτό το μοντέλο; Σίγουρα όχι τον αγοραστή. Σίγουρα όχι αυτόν που πληρώνει τα μεταφορικά και έχει μειωμένα έσοδα. Μήπως λοιπόν είναι καιρός να αλλάξει η αγορά καυσίμων; Δεν είναι άδικο για το ίδιο ποιόν η μισή Ελλάδα να πληρώνει παραπάνω; Τι λέτε; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto