Γιατί και η «κουτσή Μαρία» θέλει να γίνει Porsche;

Γιατί και η «κουτσή Μαρία» θέλει να γίνει Porsche;

2.986 Επισκέψεις στο άρθρο (19/1/2024)

- Με τα ηλεκτρικά γεμίσαμε μάρκες με 1.000 άλογα (Rimac, Tesla) που πριν δεν τις ήξερε κανείς
- Πριν τα ηλεκτρικά, για 1.000 άλογα οι κατασκευαστές ήθελαν πολύ κόπο/χρήμα, τώρα είναι εύκολη υπόθεση
- Με ένα αεροδυναμικό σχέδιο & 1000 άλογα νέες μάρκες κοντράρουν όσους παλιούς φάγανε χρόνια στους αγώνες
- Όμως οι «παλιοί» (πχ. Porsche, Mercedes) έχουν ταυτότητα & την ιστορία με το μέρος τους

Με τα ηλεκτρικά γεμίσαμε μάρκες με 1.000 άλογα (Rimac, Tesla) που πριν δεν τις ήξερε κανείς

Πόσες από τις νέες ηλεκτρικές μάρκες ήξερες πριν 10 μέρες; 10 μήνες; 10 χρόνια; Και ξαφνικά, με ένα μοντέλο-καραμέλα και χίλια ηλεκτρικά άλογα, όλες αυτές οι μάρκες θέλουν να τα βάλουν με την Porsche και να σταθούν στο ίδιο ύψος με τους παραδοσιακούς κατασκευαστές. Γίνεται;
 

Πριν τα ηλεκτρικά, για 1.000 άλογα οι κατασκευαστές ήθελαν πολύ κόπο/χρήμα, τώρα είναι εύκολη υπόθεση

Γιατί όλες αυτές οι νέες μάρκες δεν ξεφύτρωναν όταν για να έχεις 1000 άλογα ήθελες πολλούς κυλίνδρους, εξωτικά υλικά, καρα-σχεδιασμένα και καρα-εξελιγμένα μοτέρ, ήθελες χρόνια στους αγώνες να δοκιμάζεις τα όρια τους και την τεχνολογία τους; Γιατί δεν είδαμε καμία νέα μάρκα να θέλει «πατήσει» όλους τους άλλους στο Nurburgring, όταν τα μοτέρ έκαιγαν βενζίνη, και οι χρόνοι των αλλαγών ταχυτήτων κόστιζαν πρωταθλήματα;
 
Βλέπεις η ηλεκτροκίνηση ισοπέδωσε τα πάντα. Τα ηλεκτρικά μοτέρ παράγουν 1000 άλογα χωρίς προσπάθεια. Ούτε πιστόνια, ούτε ψυγεία, ούτε κιβώτια ταχυτήτων. Τίποτα. Ένα μοτέρ και μια συστοιχία μπαταριών, ένα καλογραμμένο λογισμικό ελέγχου, και τα βασικά συστατικά είναι έτοιμα. Εντάξει, δεν είναι τόσο απλό, αλλά μιλάμε για καμία σχέση με τα αυτοκίνητα με μοτέρ εσωτερικής καύσης.
 

Με ένα αεροδυναμικό σχέδιο & 1000 άλογα νέες μάρκες κοντράρουν όσους παλιούς φάγανε χρόνια στους αγώνες

Οι νέες μάρκες απλά μπορούν να πάρουν έναν ηλεκτροκινητήρα από όλους αυτούς που υπάρχουν, να τον περάσουν σε ένα όμορφο σασί που έχει σχεδιάσει ένα στούντιο από τα γνωστά της Ιταλίας, να κλείσουν παραγωγή σε ένα από τα πολλά εργοστάσια της Κίνας, και με χρήση όλων των προμηθευτών που έχουν χρόνια πείρας, να λανσάρουν ένα καλό, πολύ καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Και με μια γύρα στις πίστες να «κοντράρουν» μάρκες που έχουν φάει τα χρόνια τους στους αγώνες γράφοντας ιστορία.

Όμως οι «παλιοί» (πχ. Porsche, Mercedes) έχουν ταυτότητα & την ιστορία με το μέρος τους

Δεν λέει κανείς πως αυτά τα αυτοκίνητα δεν είναι καλά. Είναι. Όμως οι παραδοσιακές μάρκες, όπως πχ η Porsche, η Ferrari και η Mercedes, έχουν εκτός από επίσης καλά αυτοκίνητα και την παράδοση με το μέρος τους. Και η παράδοση αυτή δεν είναι μόνο το σηματάκι, αν και είναι και το σηματάκι. Όπως και να έχει ένας παραδοσιακός κατασκευαστής έχει ταυτότητα, χαρακτήρα, ξέρει το κοινό του, το σέβεται, και το ακούει. Ξέρει τι περιμένει από τη μάρκα, ξέρει πως να του το δώσει. Ένα καλό αυτοκίνητο είναι σημαντικό. Ένα αυτοκίνητο όμως που μιλάει σε εσένα όπως μιλάει μια ολόκληρη μάρκα σε εσένα, είναι ακόμη πιο σημαντικό.
 
Είναι λοιπόν δυνατόν επειδή μια νέα μάρκα έφτιαξε ένα νέο ηλεκτρικό, και επειδή το έβαλε στο Nurburgring και έγραψε έναν καλό χρόνο, να τα ισοπεδώσουμε όλα και να τα βάλουμε στο ίδιο σακί; Μπορεί μια νέα ηλεκτρική μάρκα, πέρα από το «φρέσκο» και ένα καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο να συγκριθεί με έναν παραδοσιακό κατασκευαστή σπορ και αγωνιστικών αυτοκινήτων;

CENNTRO ME EPIDOTHSH
moto