Γιατί η Mazda επιμένει στον Wankel κινητήρα; Μήπως ξέρει κάτι;

Γιατί η Mazda επιμένει στον Wankel κινητήρα; Μήπως ξέρει κάτι;

Η... εμμονή της Mazda

26.049 Επισκέψεις στο άρθρο (29/4/2016)

Γιατί η Mazda, η μόνη μάρκα με τεχνολογία κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρίς πιστόνια, επιμένει τόσο πολύ σε ένα μοτέρ που εμπορικά βρίσκεται στο περιθώριο;

Πόσοι κινητήρες με πιστόνια υπάρχουν στην αγορά σήμερα; Και πόσοι είναι καταπληκτικοί στο είδος τους, την κατηγορία τους και το μέγεθός τους; Τι είναι αυτό που κάνει τη Mazda να επιμένει στο περιστροφικό μοτέρ; 
Ο κινητήρας Wankel δενείναι σαν κανέναν άλλον της αγοράς. Κι άλλοι κατασκευαστές έχουν ονόματα σταδικά τους μοτέρ, Miller, ακούμε συχνά, Atkinson επίσης, όμως μιλάμε πάντα για μικρές παραλλαγές στους ίδιους πιστονοφόρουςκινητήρες. Ο Wankel διαφέρει. Δεν έχει πιστόνια. Δεν μοιάζει σε τίποτε με τους άλλουςκινητήρες. Το μόνο που μοιράζεται είναι οι τέσσερις«χρόνοι» λειτουργίας καιτο καύσιμο. Την βενζίνη.

Το RX-8 ήταν το τελευταίο μοντέλο παραγωγής που χρησιμοποιούσε τέτοιον κινητήρα.Πέρα από το μοτέρ η Mazda στο RX-8 είχε ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα παραγωγήςόλων των εποχών. Με τέσσερις θέσεις, τέσσερις πόρτες και την καλύτερη οδικήσυμπεριφορά σε οτιδήποτε πατούσε σε τέσσερις ρόδες και στοίχιζε κάτω από100.000 ευρώ, το RX-8 ήταν ένα διαμάντι της αυτοκίνησης, ένααυτοκίνητο που ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία θα ήθελε να έχει στη γκάμα της.

Και μετά ήταν το μοτέρ.Γρήγορο, πολύστροφο, ισχυρό, μια απόλαυση να οδηγείς, ένας εφιάλτης νασυντηρείς. Η κατανάλωση στα ύψη, οι ρύποι σε αστεία υψηλά επίπεδα, η κατανάλωσηλαδιού αντίστοιχη με της βενζίνης. Το RX-8 ήταν το καλύτεροαυτοκίνητο που θα ήθελες να έχει ένας φίλος σου. Να το κάνεις καμιά βόλτα, αλλάνα μην το πληρώνεις. Όταν «πέθανε» όλοι θεώρησαν πως μαζί του πέθανε και ο Wankel. Κρίμα για το εκπληκτικό σασί του.

Όμως η Mazda επιμένει.Κατασκεύασε νέο μοτέρ από το μηδέν, επένδυσε στην μελέτη του με τη χρήση γυάλινωνπρωτοτύπων και υπολογιστικών μοντέλων, πέτυχε τους ρύπους και την κατανάλωσηπου συμβαδίζουν με την εποχή μας, και ετοιμάζεται για λανσάρισα.

Δείτε επίσης: Ο Wankel εν δράσει (Video)

Το πρωτότυπο που είδαμεδεν θα πάει στην παραγωγή, και το πιθανότερο θα είναι μία εκδοχή τουπετυχημένου κουπέ της Toyota/Subaru που κυκλοφορούν σήμερα ως GT86 καιΒRZ αντίστοιχα. Η Mazda, εξάλλου, όπως και η Subaru ανήκει μερικώς στην Toyota και μίασύμπραξη για το επόμενο πισωκίνητο μοντέλο της θα ήταν η πιο λογική κίνηση.

Όσο για το μοτέρ, μιατεχνολογία βενζίνης υψηλής απόδοσης με δυνατότητα να παραχθεί σε διάφορεςκλίμακες, αποτελεί έναν καλό υποψήφιο για τη βάση ενός υβριδικού συστήματος. Σεσυνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα για ροπή χαμηλά, ένας πολύ μικρός Wankel, σε διαστάσεις και χωρητικότητα, μπορεί να αντικαταστήσει τους βαριούςπιστονοφόρους 1,5 και 1,8 που κινούν τα υβριδικά του ομίλου Toyota σήμερα.

Εσείς νομίζετε ότι αξίζειτον κόπο; Βλέπετε με καλό μάτι μία τόσο διαφορετική τεχνολογία; Και θα τηναγοράζατε στο καθημερινό σας αυτοκίνητο; Ή μήπως ο Wankel είναι πολύ «ειδικός» για μαζικήχρήση; Τι λέτε;

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center