Η τεχνολογία στο αυτοκίνητο μας κάνει καλύτερους ή χειρότερους οδηγούς;

Η τεχνολογία στο αυτοκίνητο μας κάνει καλύτερους ή χειρότερους οδηγούς;

Η τεχνολογία στο αυτοκίνητο μας κάνει καλύτερους ή χειρότερους οδηγούς;

7.064 Επισκέψεις στο άρθρο (8/7/2014)

Τι κάνει έναν οδηγό καλό; Το να μπορεί να ανταπεξέλθει στα δύσκολα; Να μπορεί να χειριστεί ακόμη και τα πιο δύσκολα αυτοκίνητα ή τελικά μόνο το αποτέλεσμα, να είναι δηλαδή ασφαλής, αποδοτικός και σίγουρος;

Με αυτό το ερώτημα στο πίσω μέρος του μυαλού σου, σκέψου τι τεχνολογίες ήρθαν στα αυτοκίνητα τα τελευταία 20 χρόνια και πάρε θέση.Για κάποιους για παράδειγμα η καθιέρωση του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων έκανε τους οδηγούς καλύτερους, ενώ για άλλους τους έκανε χειρότερους. 
Οι πρώτοι εννοούν πως με τα αυτόματα κιβώτια περισσότεροι οδηγοί μπορούν να επικεντρώσουν την προσοχή τους σε πιο σημαντικά πράγματα από το να αλλάζεις ταχύτητες και να γίνουν πιο προσεκτικοί, πιο ασφαλείς. Μπορεί να έχασαν μια ικανότητα, να οδηγούν μηχανικό κιβώτιο, όμως τελικά καίνε λιγότερο καύσιμο, κρατάνε πιο εύκολα αποστάσεις και είναι λιγότερο επικίνδυνοι.
Οι δεύτεροι λένε πως η απώλεια αυτής της ικανότητες αποβλακώνει τους οδηγούς, τους κάνει να βασίζονται πολύ στα συστήματα του αυτοκινήτου και τελικά να μην οδηγούν οι ίδιοι αλλά το αυτοκίνητο μόνο του. Μπορεί να είναι και έτσι, όμως το τελικό αποτέλεσμα ποιο είναι; Είναι περισσότεροι οδηγοί σήμερα ασφαλείς από ότι ήταν στο παρελθόν; Ναι. Είχε λοιπόν κακό αντίκτυπο η τεχνολογία; Ναι ή όχι; 
Ας δούμε μερικές τεχνολογίες ακόμη. Τα αυτόματα φώτα που τα χλευάζουν πολλοί. Ναι, δεν είναι δύσκολο να τα ανάψεις μόνος σου, αλλά το γεγονός ότι τελικά όταν υπάρχουν, όλοι τα έχουν αναμμένα όταν πρέπει, ή μέσα στα τούνελ είναι σημαντικό. Ξέχασαν να τα ανάβουν; Δεν έμαθαν ποτέ; Έχει σημασία από τη στιγμή που ένας οδηγός με αυτόματα φώτα τα έχει αναμμένα όταν πρέπει είτε το κάνει ο ίδιος είτε όχι; 
Φυσικά το καλύτερο παράδειγμα είναι το σύστημα ευστάθειας. Παλιότερα γινόταν αγώνας να μάθουν οι οδηγοί τι είναι υπερστροφή, τι υποστροφή, τι τις προκαλεί, πως διορθώνονται και άλλα τέτοια. Μετά ήρθε το ESP και ασχολείται αυτό. Ναι, ο μέσος οδηγός δεν μπορεί πλέον να διορθώσει την πορεία του αυτοκινήτου του αν αυτό εκτραπεί, και αν οδηγήσει ένα αυτοκίνητο χωρίς ESP μπορεί να είναι επικίνδυνος, η ουσία όμως είναι πως με την έλευση του συστήματος αυτού, οι οδηγοί έγιναν στην πλειοψηφία τους πιο ασφαλείς.
Το σύνηθες επιχείρημα είναι πως οι οδηγοί σήμερα επειδή αφήνουν στην τεχνολογία του αυτοκινήτου να αναλάβει να τους ξελασπώσει στα δύσκολα, ή απλά να έχει τις καλές συνήθειες που δεν έχουν εκείνοι (βλέπε φώτα, καθρέφτες με ειδοποίηση τυφλού σημείου, φλας αλλαγής λωρίδας, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κλπ) οι ίδιο γίνονται ουσιαστικά λιγότερο ικανοί πίσω από το τιμόνι. Πως αν οδηγήσουν ένα αυτοκίνητο χωρίς αυτά τα συστήματα θα είναι «χάροι». 
Μπορεί να είναι κι έτσι. Έχει όμως σημασία; Είναι ή δεν είναι οι οδηγοί σήμερα πιο ασφαλείς, και τελικά καλύτεροι με όλες τις παρεχόμενες τεχνολογίες των αυτοκινήτων, απ ότι ήταν στο παρελθόν χωρίς αυτές; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

NEO PROACE
NISSAN