Δείτε ανάμεσα σε ποιες περιπτώσεις έχετε να επιλέξετε πριν αποφασίσετε.
Diesel ή βενζίνη; Εισαγόμενο ή «ελληνικό»;
Αυτή τη στιγμή στην αγορά μεταχειρισμένου μπορεί κανείς να βρει αυτοκίνητα με κινητήρες diesel ή βενζίνης, τα οποία είναι είτε εισαγωγής, είτε «ελληνικά». Στην πρώτη περίπτωση, είναι δύσκολο να βρει μεταχειρισμένο εισαγωγής σε καλή τιμή και με λίγα χιλιόμετρα, τόσο λόγω της εγχώριας φορολογίας κατά την εισαγωγή που ανεβάζει την τιμή εάν τα χιλιόμετρα είναι λίγα, όσο και επειδή στην Ευρώπη, ιδίως στα diesel μεταχειρισμένα, κάνουν πολλά χιλιόμετρα κάθε χρόνο.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Ας δούμε όμως ακριβώς ποιες περιπτώσεις μεταχειρισμένων υπάρχουν:
Diesel
Α. Εισαγόμενα μεταχειρισμένα Euro 3-Euro 4
Πρόκειται για μεταχειρισμένα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά ως καινούργια μέχρι και το τέλος Δεκεμβρίου του 2010, αφού μέχρι τότε επιτρεπόταν να πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στη χώρα μας δεν επιτρεπόταν η πώλησή τους λόγω της γνωστής απαγόρευσης του diesel σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη μέχρι και το Νοέμβριο του 2011. Τα αυτοκίνητα αυτά είναι ρυπογόνα γιατί έχουν πολύ αυξημένες εκπομπές καρκινογόνου NOx (Οξείδιο του Αζώτου), ενώ δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μιας και είναι παλαιάς τεχνολογίας diesel. Τα χιλιόμετρα που συνήθως έχουν είναι πάρα πολλά, από τη στιγμή που ηλικιακά κιόλας έχουν ξεπεράσει τα 6 χρόνια.
Β. Εισαγόμενα μεταχειρισμένα Euro 5
Τα μεταχειρισμένα Euro 5 είναι αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι και το Σεπτέμβριο του 2014. Οι ρύποι τους είναι χαμηλότεροι από ό,τι αυτοί των Euro 3 και Euro 4, όμως η Ευρωπαϊκή Ένωση από την επομένη χρονιά θα εισάγει νέες μετρήσεις εκπομπών ρύπων ειδικά για τα NOx που παραμένουν αυξημένα και στα Euro 5 diesel, κάτι που αναμένεται να ρίξει τις τιμές τους αφού λόγω φορολόγησης και περιορισμών δεν θα συμφέρει η κατοχή τους. Σε ό,τι αφορά στα χιλιόμετρα τους, αυτά είναι πολλά και συνήθως γυρισμένα.
Γ. Ελληνικά μεταχειρισμένα Euro 3-Euro 4
Diesel, χρονολογίας έως και Δεκεμβρίου 2010 (Euro3-Euro4), που να είναι «ελληνικό» δεν υπάρχει, αφού δεν επιτρεπόταν να πωλούνται diesel σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη μέχρι και το Νοέμβριο του 2011.
Δ. Ελληνικά μεταχειρισμένα Euro 5
Εγχώρια ελληνικά Euro 5 μεταχειρισμένα diesel στην αγορά υπάρχουν με πρώτη άδεια από το Νοέμβριο του 2011 και ύστερα όταν επιτράπηκε το diesel σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όμως τα περισσότερο από αυτά είναι εταιρικά, καθώς οι ιδιώτες δεν έχουν λόγο να τα πουλήσουν και έχουν κάνει πολλά χιλιόμετρα. Και εδώ ισχύει ό,τι και στα εισαγωγής Euro 5, δηλαδή ότι λόγω των υψηλών τους NOx αναμένεται η φορολόγησή τους να ανέβει από το 2017 και οι τιμές τους να πέσουν. Τα χιλιόμετρα που πρέπει να υπολογίζετε, είναι 35.000 χιλιόμετρα/χρόνο.
Βενζίνη
Εισαγόμενα ή Ελληνικά
Είτε εισαγωγής, είτε ελληνικά, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα δεν έχουν τα ίδια πολλά χιλιόμετρα με τα diesel, ενώ λόγω του καυσίμου οι εκπομπές NOx τους είναι χαμηλές και δεν κινδυνεύουν από τυχόν νέες φορολογήσεις. Από την άλλη βέβαια, σε σχέση με ένα πετρελαιοκίνητο ίδιας περιόδου η κατανάλωση μπορεί να είναι υψηλότερη έως και κατά 3 λτ./100 χλμ. (καίνε περίπου 9,0 λτ./100χλμ.). Τα χιλιόμετρα που πρέπει να υπολογίζετε είναι 15.000/χρόνο.
Τώρα δεν είναι εποχή για αγορά μεταχειρισμένου αλλά μετά τον Γενάρη όπου ο πωλητής θα έχει πληρώσει και το τέλος κυκλοφορίας του 2017
Κάνετε ένα λάθος όσον αφορά τα Ελληνικά Euro 3-4 Diesel. Το ότι δεν επιτρέπονταν στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη δε σημαίνει ότι δεν εισάγονταν. Προσωπικά έχω στην κατοχή μου καινούριο Euro 4 του 2008 αγορασμένο από Ελληνική αντιπροσωπεία. Αλλη μία φορά το παράλογο του Ελληνικού Δημοσίου έκανε την εμφάνιση του. Αν έμενε κάποιος Βάρη, Βάρκιζα, Παλλήνη, Σαλαμίνα, Ασπρόπυργο κλπ, μπορούσε να αγοράσει diesel...
Αγαπητό περιοδικό γειά σας, νομίζω ότι υπερτονίζεται τα Diesel και υποεκτιμάτε τα LPG. Eιμαι κάτοχος Daihatsu 1300 με lpg (του 2008), έχω κάνει 120000 με lpg και η μέση καναλωση του αυτοκινήτου με lpg δεν υπερβαίνει τα 6,5 λ/100χ (κάθε μέρα Νίκαια-Ανάβυσσσος-μεικτή διαδρομή). Είναι το κόστος της μετακίνησης πολύ χαμηλότερο και από καινούργιο diesel, όχι από τα 6ετίας που παρεπιπτόντως μόλις ξεπεράσουν τα 100-120 χιλ. χιλιόμετρα πάνε όλα για αλλαγή φίλτρου που κοστίζει από 1300 ευρώ και πάνω! Αν υπολογίσουμε αυτά, την διαφορά τιμής αγοράς ενός diesel και την λιγότερη κατανάλωση του lpg σε ευρώ (λόγω χαμηλής τιμής lpg), τα ετήσια κόστη είναι απίστευτα χαμηλότερα για τα αυτοκίνητα με lpg. Το μόνο που έχω να συστήσω στους κατόχους αυτοκινήτων με lpg είναι συνεχής παρακολούθηση από καλό "τοποθέτη" ανά 2-3 μήνες.
Δεν θεωρώ ότι τα EURO 5 diesel θα φορολογηθούν περισσότερο επειδή θα αποδειχθεί ότι ρυπαίνουν περισσότερο αλλά επειδή το κράτος έχει ανάγκη χρημάτων. Πάντως μπορεί να βρεις και εδώ ευκαιρίες για ελληνικό diesel EURO 5 από ιδιώτη με λίγα χλμ αλλά αυτό είναι πολύ σπάνιο και φυσικά δεν θα το πάρεις φτηνά. Βρήκα μια Giulietta 1.6 diesel μοντέλο 2012 με 50.000 χλμ. με πλήρως ενημερωμένο βιβλίο σέρβις. Κόστος 15.000 ευρώ. Το ίδιο αμάξι κοστίζει πάνω από 20.000. Χαλάλι όμως γιατί η Ιουλιέτα είναι μια κούκλα. Και τις κούκλες πάντα τις πληρώνεις κάτι παραπάνω.