Αξίζει το ρίσκο για τη ζωή, αλλά και το κόστος για τη τσέπη η επιθετική οδήγηση;
Οδηγείς ή παίζεις ξύλο;
6.376 Επισκέψεις στο άρθρο (11/3/2017)
Η αμυντική οδήγηση εξασφαλίζει ασφάλεια, λιγότερα έξοδα και ηρεμία. Εσύ θα συνεχίσεις να οδηγείς επιθετικά;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Τι είναι λοιπόν η αμυντική οδήγηση; Εν συντομία θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι το σύνολο των συμπεριφορών που επιτρέπουν στον οδηγό να προβλέπει, να αναγνωρίζει και να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να...αποφύγει με ασφάλεια τους ενδεχόμενους οδικούς κινδύνους. Ο αμυντικός οδηγός δεν είναι αργός οδηγός. Είναι προνοητικός και κατά μία έννοια πιο έξυπνος.
Στην Ελλάδα, δυστυχώς, ο μέσος οδηγός χαρακτηρίζεται από την επιθετική οδήγηση. Ως τέτοια θα μπορούσαμε να ορίσουμε τη διαδικασία κατά την οποία ο οδηγός αντιμετωπίζει τις συνθήκες κίνησης, που επικρατούν, ως εμπόδιο στην απρόσκοπτη σχεδιασμένη πορεία του. Ένα εμπόδιο το οποίο πρέπει να αποφύγει με κάθε τρόπο, όπως επίσης και την επίδειξη ικανοτήτων.
Η αξία του αμυντικού οδηγού είναι τεράστια μιας και:
- Μειώνει τις πιθανότητες ατυχήματος, ειδικά αν έχει εκπαιδευτεί σε αυτό και φυσικά μπορεί να νιώθει πιο ασφαλής.
- Είναι σε θέση να προβλέπει ή να εντοπίζει τις συγκρούσεις που κάποιος άλλος μπορεί να προκαλέσει, και να τις αποφεύγει.
- Γλυτώνει άσκοπα έξοδα, ταλαιπωρία και έχει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
- Ελέγχει το άγχος και εμφανίζει ηρεμία, που τον ακολουθεί στην καθημερινότητά του.
Το καλύτερο όλων είναι πως ο αμυντικός οδηγός μπορεί να εκπαιδευτεί για να απολαύσει όλα τα παραπάνω. Οι ασφαλιστικές εταιρείες στο εξωτερικό προσφέρουν εκπτώσεις στους πελάτες τους, που έχουν πιστοποιημένη εκπαίδευση αμυντικής οδήγησης. Γιατί όχι και στη χώρα μας.
Εσείς τι λέτε; Αξίζει το ρίσκο για τη ζωή, αλλά και το κόστος για τη τσέπη η επιθετική οδήγηση;
Εσείς τι λέτε; Αξίζει το ρίσκο για τη ζωή, αλλά και το κόστος για τη τσέπη η επιθετική οδήγηση;
Η "επιθετική οδήγηση" είναι χαρακτηριστικό αυτών που είναι κακοί οδηγοί. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα που θα μπορούσα να γράψω, αλλά το πιο χαρακτηριστικό είναι το να συναγωνίζεσαι με κάποιον για να φτάσεις πιο γρήγορα στο επόμενο φανάρι και να πέσεις με δύναμη στα φρένα. Είναι ένα πολύ συνηθισμένο φαινόμενο στους ελληνικούς δρόμους. Όμως και πιο πολλή βενζίνη χαλάς έτσι και τα φρένα σου καταπονείς. Αντίθετα αν δεις από μακρυά το κόκκινο και πας πιο αργά προσδοκώντας να γυρίσει σε πράσινο το φανάρι είναι πολύ πιο καλό. Δεν αναγκάζεσαι να ξεκινήσεις το όχημά σου από 0km/h, ούτε τα φρένα σου ζορίζεις και πιο γρήγορα πας τελικά.
Κάποιες φορές οδηγώ επιθετικά, διότι δεν μου αρέσει κάποιοι έξυπνοι να περνούν με κόκκινο, εις βάρος κάποιων άλλων. Ας πούμε σε διασταυρώσεις με φανάρια, όταν ανάβει το κόκκινο, μερικοί εξακολουθούν να περνάνε, για λίγα δευτερόλεπτα. Στις περιπτώσεις αυτές, αν τύχει να είμαι πρώτος στο φανάρι της κάθετης οδού, μόλις ανάβει το πράσινο, ξεκινώ άμεσα, παρατηρώντας τι θα κάνει αυτός που έρχεται από την κάθετη οδό και μόλις του έχει ανάψει κόκκινο. Αν δω ότι δεν κόβει ταχύτητα και επιχειρεί να περάσει, καθώς εγώ ξεκινώ άμεσα με το δικό μου πράσινο, όπως έχω κάθε δικαίωμα να κάνω, κατευθύνομαι κατά πάνω του, προσέχοντας πάντα να μην προκαλέσω σύγκρουση και αν δω ότι δεν κόβει ταχύτητα, θα κόψω εγώ, για να περάσει, αλλά κάποιες φορές, με τον τρόπο αυτό τον τρομάζω και τον αναγκάζω να σταματήσει, οπότε περνώ εγώ. Με τον τρόπο αυτό δείχνω το λάθος του, σε αυτόν που περνάει με κόκκινο και ελπίζω αυτό να γίνει μάθημα σε κάποιους και να τους δώσει να καταλάβουν ότι δεν πρέπει να παραβιάζουν το κόκκινο.
Τι θα πει προτεραιότητα και ξεπροτεραιοτητα? Πάντα πρέπει να ελέγχουμε σε μία διασταύρωση γιατί όπως έλεγε και ο μακαρίτης ο Σταθακης (καλή του ώρα) αν μπείτε μέσα σε ένα νεκροταφείο αριστερά βάζουν αυτούς που φταίνε και δεξιά αυτούς που δε φταίνε!
Ισχύει η εκ δεξιών προτεραιότητα από τον κ.ο.κ.
Στην Ιαπωνία, αν σε μία διασταύρωση δεν υπάρχει σήμα STOP έχεις προτεραιότητα. Στην Ελλάδα, δεν είναι βέβαιο! Ας τοποθετούσαν σήμα προτεραιότητας όπου ο κάθετα ερχόμενος έχει STOP