Κάμερα στο αυτοκίνητο: Μεγάλος αδελφός ή ο τρόπος να βρίσκεις το δίκιο σου;
Κάμερα στο αυτοκίνητο: Μεγάλος αδελφός ή ο τρόπος να βρίσκεις το δίκιο σου;
11.485 Επισκέψεις στο άρθρο (7/1/2015)
Εσείς πώς βρίσκετε το δίκιο σας όταν είστε σε δύσκολη θέση; Πώς θα αποδείξετε ότι δεν φταίτε για ένα ατύχημα; Πως μπορείτε να διεκδικήσετε μερίδιο συνυπαιτιότητας όταν ο ΚΟΚ τυφλά λέει πως φταίτε; Μήπως μία κάμερα που καταγράφει την κίνηση εμπρός βοηθάει; Ή μήπως ελέγχει τι κάνετε;
Η μόδα με τις dashcams ξεκίνησε στη Ρωσία και τις άλλες χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ, κυρίως για να καταγράφουν συμβάντα και να λειτουργούν ως μάρτυρες. Σε χώρες όπου η διαφθορά ήταν τεράστιο πρόβλημα, οι πολίτες ήθελαν μάρτυρα ακόμη και για τις συναλλαγές τους με την αστυνομία.
Ασχετα με το πόσο κοντά σε αυτή την περιγραφή είναι η κατάσταση στην Ελλάδα, έχουμε σίγουρα μια δυσκολία στον καθορισμό της υπαιτιότητας όταν υπάρχει τρακάρισμα. Ο ΚΟΚ είναι απολύτως μονολιθικός, δηλαδή δίνει υπαιτιότητα με βάση το ποιος βρίσκονταν που και πως κινούνταν, και όχι με βάση το ποιος έκανε λάθος. Αν είσαι από πίσω και κάποιος πέσει πάνω σου με όπισθεν, φταις μόνο και μόνο γιατί βρίσκεσαι στο πίσω όχημα. Αντε να αποδείξεις ότι σε χτύπησε ο άλλος. Ο ΚΟΚ δεν διακρίνει τι κάνουν οι άλλοι, αλλά ποιος βρίσκεται που. Αν ελέγξεις το στοπ, για παράδειγμα, μόνο από την πλευρά που επιτρέπεται η κίνηση, και πέσεις πάνω σε αυτοκίνητο που ερχόταν από την άλλη, παρότι απαγορεύεται, φταις. Γιατί είχες στοπ. Και τρέχα γύρευε.
Η dashcam φαίνεται πως διευκολύνει εκτός από τους οδηγούς και τις ασφαλιστικές. Με ντοκουμέντα μπορούν να απαιτούν συνυπαιτιότητα, ενώ μπορούν πλέον να ζητούν τα «ρέστα» από το δήμο όταν υπάρχει έλλειψη ή κακή σήμανση, κάτι που η αστυνομία αρνείται να εξακριβώσει κατά την καταγραφή ατυχήματος.
Τι λέτε λοιπόν; Μήπως το 2015 είναι η χρονιά που και εσείς θα βάλετε μια κάμερα για μόνιμο μάρτυρα; Ή μήπως αντί για μάρτυρα την βλέπετε για ρουφιάνο; Τι άποψη έχετε;
Απλά τα πράγματα! Αν η χρήση τους στην Ελλάδα, ως συσκευές καταγραφής, είναι επιτρεπτή και άρα νόμιμη από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, τότε μόνο θα αποτελούν ότι πιο χρήσιμο υπάρχει στη ζούγκλα των δρόμων μας. Αλλιώς ακόμη ένα άχρηστο gadget...
Καλό θα ήταν να κάνατε μια έρευνα-παρουσίαση των dashcam που υπάρχουν στην αγορά μας, το κόστος κτήσης και εγκατάστασης και τον τρόπο λειτουργίας τους. Νομίζω ότι θα ήταν πολύ ενδιαφέρον.
Η κάμερα, πέρα από τη χρήση της ως μάρτυρα, σε περιπτώσεις ατυχημάτων, ή τρακαρισμάτων, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την καταγραφή διαδρομών, για ενημέρωση άλλων οδηγών, και ακόμη και για καταγραφή των επιδόσεων του αυτοκινήτου και του οδηγού, σε συγκεκριμένες φάσεις, όπου μπορεί ο χρήστης να δει πως πήρε μια στροφή, ή πως κινήθηκε σε ένα κομμάτι διαδρομής, για εξάσκηση και βελτίωση των οδηγικών του ικανοτήτων.
Αν ψάξετε στο skroutz.gr μπορείτε να βρείτε πολύ φθηνές κάμερες, από 40 ευρώ περίπου, όπως π.χ. αυτή εδώ: http://www.cosmodata.gr/product/223033/
Εννοείται ότι θα βάλω κάμερα το έχω στα υπόψιν.
Ρουφιάνος γιατί; Αφού ότι καταγράφει παραμένει τοπικά στην κάμερα και δεν τα μεταδίδει με κάποιο τρόπο σε κεντρικό σερβερ. Οπότε δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα.
Καλες ειναι οι καμερες ,,να τις βαλουμε και εμεις στα αυτοκινητα ,,αλλα το κοστος ειναι ακριβο ,,,εαν θελουν οι ασφαλιστικες να επιδοτουν με διαφορους τροπους(μιωση ασφαλειστρων - μειωση μπονους -κ.α)
την εγκατασταση της καμερας
Δεν βλέπω αρνητικά την κάμερα, με την προυπόθεση ότι η χρήση της θα είναι προαιρετική και το περιεχόμενο της θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις αρχέςμόνο με τη συγκατάθεση του οδηγού, εκτός από την περίπτωση θανατηφόρου ατυχήματος.
συμφωνω απολυτα με τον MG.....οπως ανεφερε ο αρθρογραφος ο τροπος που σε αντιμετωπιζει ο ΚΟΚ ειναι καποιες φορες το λιγοτερο απαραδεκτος....οποτε αποτελει σχεδον μονοδρομο η τοποθετηση καμερας....αλλιως αντε να βρεις αυτοπτη μαρτυρα που θα αμφισβητηθει κια ως ψευδομαρτυρας κατα πασα πιθανοτητα....σε μια δικη....