Εσείς τι θα επιλέγατε; Φυσικό αέριο ή υγραέριο; Ή μήπως τίποτα από τα δύο;

Εσείς τι θα επιλέγατε; Φυσικό αέριο ή υγραέριο; Ή μήπως τίποτα από τα δύο;

LPG vs CNG

8.041 Επισκέψεις στο άρθρο (5/2/2016)

Ποιο καύσιμο αεριοκίνησης θα επιλέγατε για το αυτοκίνητό σας, υγραέριο ή φυσικό αέριο;

Η αεριοκίνηση έχει μπει πλέον για τα καλά στη ζωή μας, με

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

τον αριθμό των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν συστήματα αεριοκίνησης ναπληθαίνουν με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου. Ο λόγος είναι προφανής καιξεκάθαρος. Εξοικονόμηση χρημάτων. Ειδικά από τη στιγμή που ξεπεράστηκαν οιδιάφορες «άκυρες» προκαταλήψεις που υπήρχαν σχετικά με τη χρήση του όλο καιπερισσότεροι στράφηκαν στη λύση των LPG και CNG.

Και όσο αυξάνεται η δημοφιλία τους, πέφτει και η τιμή. Καιειδικά για την Ελλάδα, βελτιώνεται και η κατάρτιση και αυξάνεται η εμπειρία τωνσυνεργείων τοποθέτησης. Μπορεί πριν δύο ή τρία χρόνια να ήταν μόνο μια χούφταανθρώπων που κατείχε την τεχνολογία, σήμερα όμως, με την διείσδυση τηςαεριοκίνησης, οι σοβαροί εγκαταστάτες ξέρουν ακριβώς τι κάνουν, ενώ αν έχουνεπιφυλάξεις (σε νέα μοτέρ κυρίως) δεν διστάζουν να το πουν.

Να δούμε όμως με τις σημερινές τιμές των καυσίμων τι οικονομίαπροκύπτει. Ένα κιλό φυσικού αερίου (το φυσικό αέριο τιμολογείται ανά κιλό καιόχι λίτρο) ισοδυναμεί με 1,90 λίτρα υγραερίου. Πρακτικά για κάθε 1.000χιλιόμετρα που διανύουμε, θα χρειαστούμε 84 λτ. υγραερίου και 43 κιλά φυσικούαερίου. Χρηματικά αυτό σημαίνει (μέση τιμή Ιανουαρίου):

·        Υγραέριο: 55,44 ευρώ

·        Φυσικό αέριο: 38,70ευρώ

Παράλληλα το φυσικό αέριο αυγκριτικά με το υγραέριο  εκπέμπει λιγότερους ρύπους CO2 της τάξηςτου 10%, ελάχιστα λιγότερους υδρογονάνθρακες και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου.

Παράλληλα το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο του αέρα. Αντίθεταμε το υγραέριο που είναι βαρύτερο από τον αέρα και σε πιθανή διαρροήσυσσωρεύεται και μπορεί να αναφλεγεί, το φυσικό αέριο είναι ελαφρύ και ανυπάρχει διαρροή απλά… φεύγει.

Το φυσικό αέριο όμως δεν υγροποιείται. Ή καλύτερα δενυγροποιείται εύκολα και έτσι πωλείται για χρήση πεπιεσμένο (CNG, compressednatural gas). Βέβαια ως αέριο, καταλαμβάνει περισσότερο όγκο ανά μονάδα βάρουςμε αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα που το χρησιμοποιούν να έχουν μικρότερη αυτονομίακαι να θέλουν ανεφοδιασμό συχνότερα.

Σε αυτό το κομμάτι είναι και η μεγάλη αδυναμία του CNG αφού αυτή τη στιγμήσυνολικά υπάρχουν μόνο 8 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα, 4 στην Αττική, 2 στηΘεσσαλονίκη και από ένα σε Λάρισα και Βόλο. Την ίδια ώρα το LPG υπάρχει σεόλους τους νομούς με παρουσία σε περισσότερα από 500 πρατήρια.

Και επειδή τα πάντα κινούνται γύρω από την οικονομία για τοτέλος αφήσαμε το κόστος μετατροπής. Το LPG κιτμπορείτε να το τοποθετήσετε με τιμές από 600 ευρώ για ένα τετρακύλινδροκινητήρα, ενώ το CNG κιτ θα σας κοστίσει για τον ίδιο κινητήρα το λιγότερο 1.600ευρώ.

Εσείς λοιπόν βλέποντας όλα τα δεδομένα θα μπαίνατε ποτέ στηδιαδικασία να τοποθετήσετε κάποιο κιτ αεριοκίνησης. Τι θα προτιμούσατε από ταδύο; Φυσικό αέριο ή υγραέριο; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center