• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Επιδόσεις ή κατανάλωση; Εσείς ποιας σχολής είστε και τελικά ποια επιλογή ακολουθείτε;

Λτ./100 χλμ. ή 0-100;

Διαβάστηκε από 6260 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/3/2017

Κάποτε πουλούσαμε μαγκιά λέγοντας ότι πήγαμε στη Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και κάψαμε 2 ντεπόζιτα. Σήμερα πουλάμε μαγκιά αν πούμε ότι κάψαμε μόλις 20 ευρώ...

 
Οι καιροί αλλάζουν και σίγουρα τα τελευταία χρόνια, ειδικά στη χώρα μας, έχουν γίνει πιο δύσκολοι από ποτέ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αλλάξουμε πολλές από τις συνήθειές μας. Mεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και ο τρόπος της οδήγησής μας. 

Πριν λίγα χρόνια, συζητούσαμε με τις παρέες μας για το πόσο γρήγοροι οδηγοί είμαστε, λέγοντας πως « 3 ώρες έκανα για Θεσσαλονίκη. 2 φορές φουλάρισα». Πλέον αυτές οι συζητήσεις μοιάζουν να ανήκουν στο παρελθόν και τη θέση τους έχουν πάρει παρόμοιες με θέμα την κατανάλωση. 

Λογικό θα πει κάποιος. Κάποτε η βενζίνη κόστιζε περίπου 1 ευρώ το λίτρο, ενώ τώρα βρίσκεται κοντά στο 1,60. Μεγάλη αύξηση, αν συνυπολογίσουμε και το αυξημένο κόστος διέλευσης από τα διόδια.

`Αρα στις προτεραιότητες μπήκε η κατανάλωση και οι «τελικές» ή το 0-100 χλμ./ώρα, βρίσκονται πέρα από κάθε σκέψη. Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ακόμη και τα τέλη κυκλοφορίας, πλέον, υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 οι οποίες συνδέονται άμεσα με την κατανάλωση του εκάστοτε αυτοκινήτου. 

Έτσι οι περισσότεροι οδηγοί προσάρμοσαν τον τρόπο οδήγησής τους στα νέα δεδομένα της εποχής. Λίγοι είναι αυτοί πλέον που πάνε με… όσα στην αριστερή λωρίδα, βυθίζοντας το γκάζι στο πάτωμα αδιαφορώντας για την κατανάλωση. Οι περισσότεροι επιλέγουν ταχύτητες που δεν ξεφεύγουν από τα ανώτατα όρια των αυτοκινητοδρόμων και τους εξασφαλίζουν μειωμένη μέση κατανάλωση καυσίμου.

Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι κατασκευαστές προκειμένου να πληρούν τα νέα στάνταρ σε ρύπους και κατανάλωση. Οι εταιρείες έχουν κάνει μεγάλες προσπάθειες να κάνουν τα αυτοκίνητά τους πιο οικονομικά, αφού τα εξοπλίζουν με συστήματα που βελτιστοποιούν την κατανάλωση, όπως το Start/Stop. Επίσης υπάρχουν και άλλες εφαρμογές που ενημερώνουν τον οδηγό, δίνοντάς του πληροφορίες όπως στιγμιαία και μέση κατανάλωση και ένδειξη αλλαγής σχέσης, με στόχο τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου. 

Μήπως τελικά αντιστράφηκαν οι ρόλοι; Μήπως τα νούμερα επιδόσεων του παρελθόντος έδωσαν τη θέση τους στα νούμερα καταναλώσεων και CO2; 
 
Εσείς τι λέτε; Τι προτιμάτε; Θυσιάζετε, πλέον, τις επιδόσεις για χάρη της κατανάλωσης; 

 
  • Στάθης

    Εξαρτάται από τον κάθε οδηγό, πως βλέπει την οδήγηση. Ο οδηγός που οδηγεί για να πάει στη δουλειά του και η οδήγηση γιαυτόν είναι μια αναγκαία εργασία, θα λάβει υπόψη του την κατανάλωση. Ενώ ο οδηγός που χαίρεται να οδηγεί και κάνει διαδρομές για απόλαυση και η οδήγηση είναι ο σκοπός της ζωής του, ενδιαφέρεται για τις επιδόσεις. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι και δεν βλέπουμε την οδήγηση με το ίδιο μάτι.

      3
  • FaniSporty

    Αν θες ΛΤ/100 χλμ ξέχνα τα 0-100...αντίστοιχα ισχύει και το αντίθετο...Αν θες 0-100 ξέχνα τα ΛΤ/100...

      1
  • JIMA1

    Το άρθρο που γράφετε αφορά οδηγούς που κινούνται σε ανοικτούς δρόμους και όχι στην πλειοψηφία των οδηγών που κινούνται σε αστικό περιβάλλον. Αν οδηγείς σε κίνηση και είσαι κολλημένος στην κιφησίας ή στην θηβών δεν έχει νόημα ούτε το 0-100 ούτε τα λτ/100κμ Τώρα για την μειοψηφία που κινούνται σε ανοικτούς δρόμους θα σας δώσω τον παρακάτω υπολογισμό. Αν διανύεις 25.000 km ανα έτος με ταχύτητα 90 km/h με αυτοκίνητο diesel θελεις περίπου 1300 ευρώ καύσιμα ανά έτος. Αν η ταχύτητα ανέλθει στα 120 km/h, τότε το κόστος καυσίμων ανέρχεται στα 1800 ευρώ δηλ. 500 ευρώ περισσότερα. Όμως για αυτά τα 500 ευρώ θα πρέπει να οδηγεί κάποιος 50 ώρες επιπλέον το χρόνο δηλ. 50 ώρες λιγότερες από τον ελεύθερο χρόνο. Εν κατακλείδει αυτό σημαίνει 50 ώρες για 500 ευρώ. Οποιος λέει ότι αξίζει ας το κάνει.