Η οδήγηση σε υψηλές στροφές αυξάνει κατακόρυφα την κατανάλωση του οχήματός σας.

Τα λιπαντικά είναι υπεύθυνα για τη μείωση των τριβών, οι οποίες προκαλούν απώλεια έργου, συνεπώς και μεγαλύτερη κατανάλωση.

Ένα παλιό καμένο μπουζί θα αυξήσει τη κατανάλωση καυσίμου συγκριτικά με ένα καινούριο.

Η σωστή πίεση των ελαστικών συνεισφέρει στην οικονομία καυσίμου.

Χρησιμοποιήστε air condotion όταν κινείστε με ταχύτητες μεγαλύτερες από 80 χλμ./ώρα.

Οι σχάρες και οι μπαγκαζιέρες αυξάνουν τον αεροδυναμικό συντελεστή του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται και η κατανάλωση.

Mειώστε την κατανάλωση

Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/11/2016

Θέλεις να γλιτώσεις λεφτά από τα καύσιμα; Μάθε πως εύκολα και γρήγορα μπορείς να μειώσεις την κατανάλωση στο αυτοκίνητό σου.

 
Η οικονομία καυσίμου είναι κάτι που απασχολεί έντονα τον μέσο οδηγό, μιας και η τιμή του λίτρου καυσίμου έχει φθάσει σε υψηλά επίπεδα. Ας δούμε λοιπόν με ποιους τρόπους οδήγησης μπορούμε να επιτύχουμε ένα χαμηλό νούμερο κατανάλωσης, κοντά στο εργοστασιακό, ώστε να διανύσουμε περισσότερα χιλιόμετρα, με λιγότερα λίτρα καυσίμου και με πιο γεμάτη…τσέπη. 
Η λύση βρίσκεται στο συνδυασμό της σωστής συντήρησης του οχήματος και του «οικονομικού» τρόπου οδήγησης, παράλληλα με την αποφυγή ορισμένων «κακών» συνηθειών. 
Παράλληλα, αν για εσάς οικονομία σημαίνει συντήρηση του αυτοκινήτου σε αραιά χρονικά διαστήματα, το κόστος αυτής της τακτικής θα το πληρώσετε στο... βενζινάδικο, αφού είναι σίγουρο ότι το αυτοκίνητό σας θα παρουσιάσει αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. 
Αντίθετα, κινήσεις όπως η αλλαγή λαδιών, μπουζί και φίλτρων αέρα, λαδιού και βενζίνης, η ευθυγράμμιση των ελαστικών και η πιστή τήρηση του χρονοδιαγράμματος των απαραίτητων σέρβις μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της κατανάλωσης του αυτοκινήτου σας κατά 4% και κατά συνέπεια στον περιορισμό του οικονομικού κεφαλαίου που... απορροφά ο τετράτροχος σύντροφός σας.
 
Μπουζί - Φίλτρο αέρα
Πιο συγκεκριμένα τη μεγαλύτερη επίδραση στην κατανάλωση καυσίμου έχουν τα μπουζί και ακολουθούν το φίλτρο αέρα και το μπροστινό σύστημα του αυτοκινήτου, η κακή ρύθμιση του οποίου, με βάση τους υπολογισμούς των κατασκευαστών ελαστικών, μπορεί να επιβαρύνει την κατανάλωση από 1 ως 2%.
  • Μπουζί: Στην περίπτωση που τα μπουζί είναι καμένα ή γεμάτα επικαθίσεις, λείπει ο απαραίτητος σπινθήρας με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται σημαντικά η κατανάλωση του αυτοκινήτου. 
  • Φίλτρο αέρα: Κάθε είδους ακαθαρσίες όπως σκόνη, έντομα και χώμα βουλώνουν το φίλτρο αέρα και εμποδίζουν τον κινητήρα να αναπνεύσει αυξάνοντας την κατανάλωση του καυσίμου. Όταν οδηγείτε συχνά σε χωματόδρομους ή μέρη με πολλή σκόνη, πρέπει να καθαρίζετε αλλά και να αλλάζετε συχνά το φίλτρο αέρα.
Λίπανση 
Ο τακτικός έλεγχος της λίπανσης του κινητήρα εκτός ότι του δίνει μακροζωία μειώνει και την κατανάλωση καυσίμου. Ένας κινητήρας με ελλιπή λίπανση αυξάνει τις τριβές του, επομένως και την κατανάλωση καυσίμου. Σε ένα αυτοκίνητο, υπολογίζεται, ότι το 6% από την ενέργεια που αποδίδει το καύσιμο, καταναλώνεται σαν ενέργεια τριβών.
 
Εύρος λειτουργίας
Ένας τρόπος με τον οποίο μπορούμε να εξοικονομήσουμε καύσιμα, είναι να λειτουργούμε τον κινητήρα σε ένα εύρος στροφών που να βρίσκεται κοντά στη μέγιστη ροπή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Έτσι, θα καταναλώνουμε το ελάχιστο δυνατό καύσιμο, ενώ πάντα θα έχουμε τον κινητήρα διαθέσιμο, όταν θα χρειαστούμε να επιταχύνουμε.
 
Τρόπος οδήγησης
Όταν οδηγείτε μέσα στην πόλη ανεβάζοντας γρήγορα ταχύτητες και έχοντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερη σχέση, η κατανάλωση μπορεί να μειωθεί μέχρι και 51% ενώ οι ομαλές επιταχύνσεις προσφέρουν οικονομία μέχρι και 35%. Σβήνοντας τον κινητήρα σε μεγάλες στάσεις αλλά και διατηρώντας σταθερή ταχύτητα επιτυγχάνεται μείωση κατανάλωσης κατά 7% και 2% αντίστοιχα. Σε εθνική οδό, αν πηγαίνετε με ταχύτητα από 120 έως 140 χλμ./ώρα, κάνετε μεγάλη οικονομία ενώ διατηρώντας σταθερή ταχύτητα μειώνετε την κατανάλωση κατά 6%. Σε χαμηλές θερμοκρασίες μην προθερμαίνετε τον κινητήρα με το αυτοκίνητο σταματημένο. Ξεκινήστε άμεσα οδηγώντας αργά και αποφεύγοντας τις γρήγορες επιταχύνσεις.
 
Πίεση ελαστικών
Ο τακτικός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών του αυτοκινήτου μας παίζει σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας, αλλά και στην κατανάλωση καυσίμου. Όταν ένα ελαστικό έχει χαμηλότερη πίεση από αυτή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής ενός αυτοκινήτου, τότε οι τριβές του πέλματος με το δρόμο είναι μεγαλύτερες, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι πρέπει να ανεβάσουμε την πίεση του αέρα των ελαστικών παραπάνω από ό,τι ανακοινώνει ο κατασκευαστής, για να μειώσουμε κι άλλο την κατανάλωση, διότι επηρεάζουμε αρνητικά την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας.
 
Επιπλέον βάρος
Σε περίπτωση που μεταφέρουμε βαριά αντικείμενα (εργαλεία) στο χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου μας, τα οποία δε χρειαζόμαστε άμεσα, καλό θα είναι να τα ξεφορτώσουμε. Το επιπλέον αυτό βάρος επιβαρύνει τη λειτουργία του κινητήρα, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιεί περισσότερο καύσιμο κατά τις μετακινήσεις μας. 
 
Σχάρα-μπαγκαζιέρα οροφής
Η σχάρα οροφής ή η μπαγκαζιέρα, σε περίπτωση που δε χρησιμοποιείται, καλό θα είναι να αφαιρείται. Η αντίσταση που παρουσιάζει επιβαρύνει τον αεροδυναμικό συντελεστή του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να «κουράζει» τον κινητήρα, αυξάνοντας κατά ένα ποσοστό την κατανάλωση καυσίμου. Σε κάποιες περιπτώσεις παρουσιάζει ενοχλητικό θόρυβο, ιδιαίτερα όταν το αυτοκίνητο κινείται με υψηλές ταχύτητες.
 
Χρήση κλιματισμού και ανοιχτό παράθυρο
Επιλέξτε συνετά αν θα χρησιμοποιήσετε το κλιματιστικό του αυτοκινήτου σας ή αν θα ανοίξετε το παράθυρο. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει αύξηση στην κατανάλωση, όμως αν η ταχύτητα κίνησης είναι κάτω από 80 χλμ./ώρα πιο οικονομική λύση είναι το ανοιχτό παράθυρο, ενώ από τα 80 χλμ./ώρα και πάνω ο κλιματισμός.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • t@kis

    Δυστυχώς ελάχιστα πράγματα είναι στο χέρι μας, προκειμένου να μειώσουμε την κατανάλωση τώρα που οι καιροί είναι οικονομικά δύσκολοι και η βενζίνη ακριβή! Ολα τα παλιά βενζινοκίνητα (όχι turbo) καίνε το λιγότερο 9-10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα! Μπορούμε να οδηγούμε με 4η ή 5η ταχύτητα αντί για 1η 2η όπου αυτό είναι εφικτό έτσι έχουμε μια πολυ μικρή οικονομία! Τίποτα άλλο δεν γίνεται, και αν κάνουμε πολύσυχνά service σε παλιά αυτοκίνητα τότε απλά κλαίμε τα λεφτά μας! Καμία διαφορά, το παλιό δεν γίνεται καινούργιο! Τώρα γιατί γράφονται όλα αυτά μα γιατί άλλο να δουλεψουν λίγι και οι αντιπροσωπείες (συνεργεία)! Αφoύ ο κόσμος δεν μπορεί να αγοράσει καινούργια θα πληρώνει σε επισκευές και service! Για τα καινούργια είναι σαφώς καλύτερα τα πράγματα ειδικά στα diesel turbo (4-5 λίτρα) και τα βενζίνης turbo 5-7. Αν έχεις παλιό δεν γίνεται τίποτα μιας και πριν 10 χρόνια κανένας κατασκευαστής δεν εστίαζε στην κατανάλωση Απλά φροντίζεις τα στοιχειώδη και δεν δίνεις επιπλέον χρήματα σε συχνά service (κάνουν ζημιά στην τσέπη) Παρακαλάς να μην σου τύχει βλάβη και περιορίζεις τις μετακινήσεις σου ... παίρνοντας ένα ...παπάκι!

      7
  • Kostas

    Παιδιά ότι και να κάνεις ,μέχρι να περάσεις το κωλοφαναρο της Γυμναστικής Ακαδημίας και να ανέβεις την Φιλολαου έχεις κάψει μισό ντεπόζιτο,ξέρετε εσείς, δυστυχώς

      6
  • Στάθης

    Σχετικά με τη λειτουργία του κινητήρα κοντά στις στροφές, στις οποίες αποδίδεται η μέγιστη ροπή, για να έχουμε την ελάχιστη κατανάλωση, αυτό είναι σωστό, αλλά μόνο αν οι στροφές αυτές, βρίσκονται σχετικά χαμηλά. Αν έχουμε έναν κινητήρα με τη μέγιστη ροπή σε πολύ υψηλές στροφές, είμαστε υποχρεωμένοι να τρέχουμε πολύ, χρησσιμοποιώντας τη μεγαλύτερη σχέση, στο κιβώτιο, όπως 5η ή 6η, οπότε η αντίσταση του αέρα αυξάνει με το τετράγωνο της ταχύτητας και έτσι η κατανάλωση θα αυξάνει, αντί να μειώνεται. Άσε που τα υφιστάμενα όρια ταχύτητας δεν μας το επιτρέπουν αυτό.

      2
  • ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΩΤΣΗΣ

    Ειναι γεγονός οτι όλα τα παραπάνω συνδυαστικά βοηθάνε στη μείωση της κατανάλωσης .Κάτι ακόμη και ίσω ς το σημαντικότερο όλων που δέν αναφέρθηκε είναι να χρησιμοποιούμε λιπαντικα ημισυνθετικά και ακόμη καλύτερα φούλ συνθετικά .Προσωπικά με τα δεύτερα έχω δεί διαφορά στην κατανάλωση , και ο κινητήρας δέν το συζητώ οτι δουλεύει με χαμηλότερες τριβές και άρα οικονομικότερα και καλύτερα ,ενώ θα έχει και μεγαλύτερη μακροζωία .

      1