Πόσο επωφεληθήκατε από τα σπορ στοιχεία που βάλατε στο αυτοκίνητό σας;
Μήπως η μανία μας για σπορ αυτοκίνητα βλάπτει όταν αγοράζουμε το δικό μας;
3.896 Επισκέψεις στο άρθρο (4/7/2014)
Εσείς ποιο σπορ στοιχείο θα θέλατε να έχει το δικό σας αυτοκίνητο; Μήπως να είναι καθαρόαιμο σπορ; Και τελικά πως κάνατε το δικό σας αυτοκίνητο να έχει μια ιδέα, έναν αέρα αθλητικής απόδοσης;
Πριν καν μπούμε να δούμε τι σπορ βάλατε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, για να δούμε, σε πόσο καλό σας βγήκαν όλα αυτά τα σπορ στοιχεία. Δε το αμφισβητεί κανείς ότι μια 18άρα ζάντα με ένα 245/35/R18 ελαστικό είναι κούκλα. Πόσο έχει όμως; Πόσο έχει αυτό το λάστιχο που φοράει; 200, 300 ευρώ το ένα; Και τελικά αξίζει 1000 ευρώ μία τετράδα λάστιχα;
Ειδικά αν το χαμηλό προφίλ σημαίνει πως στην ελληνικό άσφαλτο μπορείς να ξεχωρίζεις τις καινούργιες από τις παλιές λακκούβες. Τόση λεπτομέρεια στο «διάβασμα» του δρόμου. Και αν τα ζαντολάστιχα δεν σκότωσαν τελείως την άνεση, τότε η χαμηλή «θεόσφιχτη» ανάρτηση σίγουρα την αποτελείωσε. Δε λέει κανείς, ωραία είναι να μη γέρνει το αυτοκίνητο στις στροφές, αλλά με τι τίμημα; Να περνάς για ανωμαλία του δρόμου το γαρμπίλι της ασφάλτου;
Αντέχεται αυτή η κατάσταση; ¶σε που ρημαδιάζει όλο το αυτοκίνητο με τόσους κραδασμούς που δεν απομονώνονται από την ανάρτηση και αρχίζουν να τρίζουν όλα στο εσωτερικό.
Και τα αεροδυναμικά «βοηθήματα»; Αλήθεια χρειάζεται τόση αρνητική άντωση το αυτοκίνητο σας; Κινδυνεύει να «πετάξει» χωρίς τα σπόιλερ και τις αεροτομές; Μάλλον όχι. Μάλλον όλα αυτά τα αεροδυναμικά εμπόδια ανεβάζουν τον συντελεστή αεροδυναμικής και μετατρέπουν το αυτοκίνητό σας σε Formula 1. Όχι ως προς την απόδοση, αλλά ως προς την πολύ κακή αεροδυναμική που μαζεύει τον αέρα αντί να τον αφήσει να γλιστρήσει απαλά γύρω από το αμάξωμα. Το κόστος δεν είναι μόνο σε κατανάλωση, αλλά και σε τελική ταχύτητα. Μία «σιδερώστρα» στο πίσω μέρος μπορεί να κόβει και 20 χλμ/ώρα τελικής.
Τι λέτε λοιπόν; Πόσο επωφεληθήκατε από τα σπορ στοιχεία που βάλατε στο αυτοκίνητό σας; Και τελικά μήπως η μανία αυτή στοιχίζει σε άνεση, κατανάλωση και επιδόσεις; Πρέπει σώνει και καλά τα αυτοκίνητα να είναι σπορ; Για ποια ακριβώς χρήση; Τι λέτε;
Μου αρέσει ο σπορ χαρακτήρας και η εμφάνιση, σε όλα τα αυτοκίνητα, αλλά όχι οι υπερβολές, κυρίως στην εμφάνιση, όπου μου αρέσει να έχω λίγο φαρδύτερα λάστιχα και ζάντες. Αυτό όμως που κάνω σε κάθε μου αυτοκίνητο, είναι η αύξηση της ιπποδύναμης και ροπής, η βελτίωση της ανάρτησης και των φρένων, η αλλαγή του τιμονιού με ένα μικρότερο (προτιμώ το momo), η τοποθέτηση έξτρα οργάνων στο ταμπλό, για να δείχνουν πιέσεις, θερμοκρασίες κ.λ.π., για καλύτερο έλεγχο της λειτουργίας των μηχανισμών του όλου αυτοκινήτου, η τοποθέτηση καθισμάτων τύπου μπάκετ, που αγκαλιάζουν το σώμα και σε κρατούν σταθερά στις γρήγορες στροφές και ότι άλλο μου φαίνεται χρήσιμο. Μου αρέσει επίσης η καλή εμφάνιση του χώρου του κινητήρα και γιαυτό αλλάζω τα κολλάρα με αντίστοιχα σιλικόνης που είναι καλύτερα ποιοτικά και πιό εμφανίσιμα, αλλάζω πολλές βίδες με αντίστοιχες ανοξείδωτες, χρωμιώνω διάφορα μέρη για καλύτερο αποτέλεσμα κ.λ.π. Στη φωτογραφία που επισυνάπτω, φαίνεται ο χώρος του κινητήρα του Mitsubishi Pajero του 1988, πως έχει βελτιωθεί και εμφανισιακά και πραγματικά.
Οπως ανεφέρετε, πολλές μετροπές (που είναι περισσότερο "για να φαίνεται πιό γρήγορο") έχουν αρνητικό αποτέλεσμα στην καθημερινή οδήγηση. Καλύτερη τοποθέτηση χρημάτων είναι η νωρίτερη αντικατάσταση λάστιχων και ενδεχομένως και αμορτισέρ.
Η κλασσική εξωτερική βελτίωση παλαιών οχημάτων που η ιπποδύναμή τους, τους επιτρέπει τελικές λίγο πάνω από τα 160χλμ είναι καθαρά για λόγους επίδειξης. Γίνεται από άτομα που θεωρούν τον εαυτό τους κατώτερο, και ψάχνουν τρόπο αυτοανάδειξης και τον βρίσκουν βελτιώνοντας το αμάξι τους, και κάνοντας βόλτες 5-10 φορές απ το ίδιο σημείο.
Εγώ δεν έχω βάλει ούτε προτίθεμαι να βάλω κάποιο αξεσουάρ βελτίωσης μιας και έχω SUV και δεν έχω καμία όρεξη να το καγκουροποιήσω... Αλλά και σεντάν να είχα θα προτιμούσα να δώσω τα λεφτά για βελτίωση του κινητήρα. Το είναι είναι σημαντικότερο του φαίνεσθαι και επιπλέον θα είναι μια βλετίωση για μένα και όχι για να τη βλέπουν οι άλλοι.