Τι πιστοποίηση Euro έχει το ντιζελάκι σου; Ξέρεις ότι αν είναι παλιάς τεχνολογίας απαγορεύεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Και αν το ξέρεις τι κάνεις;
Η πιο απλή ερώτηση που μπορείς να κάνεις είναι η εξής: Το ντίζελ που οδηγείς τι πιστοποίηση Euro έχει; Με τα μεταχειρισμένα ντίζελ εισαγωγής αυτή την ερώτηση την έκαναν όλο και λιγότεροι στο βωμό του φθηνού ντίζελ αυτοκινήτου, και γέμισε η χώρα με παράνομα αυτοκίνητα. Μήπως είναι και το δικό σου;
Το κακό όνομα στο ντίζελ δεν το έδωσε το ντίζελ. Το έδωσε η κακή χρήση. Βλέπεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη το ντίζελ είχε απαγορευτεί για 30 χρόνια, και όχι άδικα. Σε πόλεις με κλειστά λεκανοπέδια, ή φραγμένο βορρά, η ατμόσφαιρα δεν καθαρίζει εύκολα. Όταν τα ντίζελ βγάζουν από πίσω δηλητήριο τα απαγορεύεις. Και τα ντίζελ έβγαζαν δηλητήριο μέχρι και τον κανονισμό Euro4. Δεν υπήρχε η τεχνολογία να μειώσουν άλλο τους ρύπους ΝΟx, το μονοξείδιο, τα σωματίδια και τις άλλες βλαβερές για τον άνθρωπο ενώσεις.
Στις ανοιχτές πόλεις της Ευρώπης αυτοί οι ρύποι δεν έμεναν όπως θα έμεναν στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη. Με την έλευση του Euro5 τα όρια για τους κατασκευαστές έπεσαν 10 φορές κάτω. Σε επίπεδα που δεν ήταν πλέον επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία. Τα όρια Euro5 και αργότερα Euro6 βασικά αφορούσαν τα ντίζελ με δραστικές μειώσεις στους ρύπους τους, αφού πλέον οι τεχνολογίες των καταλυτών με διαλύματα ουρίας μπορούσαν να κάνουν θαύματα.
Με αυτή την οπτική, μέχρι να ξεσπάσει το σκάνδαλο dieselgate, ολόκληρη η Ευρώπη πρότεινε στο κοινό να προτιμήσουν ντίζελ, αφού δεν επιβάρυναν τον πλανήτη με διοξείδιο του άνθρακα, ενώ τώρα είχαν και ρύπους που δεν είναι επικίνδυνοι για την υγεία. Έτσι και η Ελλάδα, επέτρεψε το ντίζελ στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της.
Ποιο ντίζελ όμως; Euro5 και Euro6. Ο νόμος εξακολουθεί να απαγορεύει οτιδήποτε παλιότερο να μπαίνει στις πόλεις. Είναι χωρίς υπερβολή δολοφονικό για αυτά τα αυτοκίνητα να ζουν στις πόλεις μας. Όμως ο νόμος, όπως πολλοί άλλοι στην Ελλάδα, δεν αστυνομεύεται.
Με την αυξημένη ζήτηση στα ντίζελ και χωρίς αρχικά εγχώρια αγορά μεταχειρισμένου, οι αετονύχηδες μαντράδες βρήκαν τα Euro3 και Euro4 μοντέλα που ξεφορτώνονταν η Ευρώπη και τα έφεραν εδώ ως φθηνά (αν και όχι και τόσο όσο θα έπρεπε) ντίζελ. Και γέμισε η Ελλάδα με τέτοια, που σε μεγάλο ποσοστό κιόλας, έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα.
Μήπως λοιπόν είναι και το δικό σου ντιζελάκι ένα τέτοιο, euro3 ή euro4; Μήπως είσαι παράνομος και ενώ γλιτώνεις το πρόστιμο απλά δηλητηριάζεις τον κόσμο χωρίς να το ξέρεις; Ή χωρίς να σε νοιάζει;
"..και μετά να έρθει και η σειρά των κακόμοιρων που μαζέψανε τις οικονομίες τους και αγοράσανε ένα αυτοκίνητο."
Αυτοί οι "κακόμοιροι" ήξεραν ότι το αυτοκίνητο που αγοράζουν ΞΕΡΝΑΕΙ ΚΑΡΚΙΝΟ από πίσω; Ή είπαν "Ρε δε γαμ..., εγώ θα το πάρω γιατί έχει όλα αυτά που θέλω. Κι αν ρυπαίνει, να! Ποιος θα σε ελέγξει;" Και γιατί δεν προτίμησαν να πάρουν το μικρότερο βενζίνη; Γιατί δεν είχε τζάμπα το δερμάτινο σαλόνι του diesel.. Ή -ξερω 'γω- ηλιοροφή ή μεταλλικό ή ηχοσύστημα.. Η καλοπέραση μου πρώτα και ας ρυπαίνει.. Ποιος θα με ελέγξει; Κι αν την πατήσω εγώ, θα δώσω στεγνά τον μαντρά να την πατήσει και κείνος.. Δεν θα γίνουμε άνθρωποι ποτέ, ρε παιδί μου. Πως έλεγε στην ταινία: "Τζάμπα προσπαθούμε να σε κάνουμε άνθρωπο. Εσύ θέλεις 100 χρόνια να γίνεις ζώο!.." :-)
Και συμφωνώ, βεβαίως να ελεχθούν και τα ταξί και τα κρατικά και οι συγκοινωνίες και οι μαντράδες που τα 'φεραν. Εγώ δεν θα κουραστώ να το λέω: ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠ' ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΦΙΛΤΡΟΥ DIESEL. 500€ Η ΕΠΙΣΚΕΥΗ, 700€ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ! Και ρίχτο στην εφορία να τοκίζεται..
Εντάξει εγώ με το παράνομο smart-άκι euro4 μέ τα 800cc που διανύω 20 με 30 χλμ την ημέρα.
Το TAXI με τον δίλιτρο "νόμιμο" κινητήρα euro2 και euro3 που κυκλοφορεί όλο το εικοσιτετράωρο; Τα αστικά του ΟΑΣΘ,πού περνάν και σκοτεινιάζει από το καυσαέριο; Οι νταλίκες και τα φορτηγά διανομών, τα λεωφορεία, οι καυστήρες πετρελαίου,τα τζάκια ανοικτού τύπου με απόδοση το καλύτερο 24%, η παρατεταμένη κρίση πού καίει ο κοσμάκης τα παλιόξυλα με τις λαδομπογιές γιά να ζεσταθεί,και εγώ δεν ξέρω τι άλλο...Ας τα συμμαζέψουν όλα αυτά και μετά να απαγορέυσουν και το SMART-άκι μου...
Μήπως να δουν και τα κακοσυντηρημένα ταξί που κυκλοφορούνε και εκείνα που καίνε ναυτιλιακό και πετρέλαιο αγνώστου προελεύσεως; Επίσης όλα τα κρατικά και στρατιωτικά οχήματα που εδώ και χρόνια δηλητηριάζουνε τον αέρα. Ας ξεκινήσουν το καθάρισμα πρώτα από αυτά και μετά να έρθει και η σειρά των κακόμοιρων που μαζέψανε τις οικονομίες τους και αγοράσανε ένα αυτοκίνητο.
Ας ελέγχει το κράτος... με τους μηχανισμούς του ώστε να μην εισάγονται πετρελαιοκίνητα euro4, κ.τ.λ. ή να κυκλοφορούν σε μικρά χωριά, κ.τ.λ.
Επίσης τα κρατικά οχήματα τα πληρώνουμε ΟΛΟΙ ΜΑΣ... δεν κοστίζουν τόσα... όσο πιστεύουν οι πιο πολλοί... απλά και εκεί ΚΑΤΙ ΦΤΑΙΕΙ, κ.τ.λ. μπορεί να αλλάζονται τα κρατικά οχήματα και ανά 3 χρόνια και λιγότερο... κάποια, κ.τ.λ.
Δεν είναι σώφρων, κ.τ.λ. να έχουμε euro3-4 όχημα και να μιλάμε για κρατικά ΠΟΥ ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ... YOU KNOW;;; ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ, Κ.Τ.Λ. ΤΟ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΤΑ ΟΔΗΓΑΝΕ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝΕ.-
Όσο για ότι, όσα ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ... ΜΠΟΡΟΥΝ ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΑΔΥΝΑΜΩΝ.-
"..και μετά να έρθει και η σειρά των κακόμοιρων που μαζέψανε τις οικονομίες τους και αγοράσανε ένα αυτοκίνητο." Αυτοί οι "κακόμοιροι" ήξεραν ότι το αυτοκίνητο που αγοράζουν ΞΕΡΝΑΕΙ ΚΑΡΚΙΝΟ από πίσω; Ή είπαν "Ρε δε γαμ..., εγώ θα το πάρω γιατί έχει όλα αυτά που θέλω. Κι αν ρυπαίνει, να! Ποιος θα σε ελέγξει;" Και γιατί δεν προτίμησαν να πάρουν το μικρότερο βενζίνη; Γιατί δεν είχε τζάμπα το δερμάτινο σαλόνι του diesel.. Ή -ξερω 'γω- ηλιοροφή ή μεταλλικό ή ηχοσύστημα.. Η καλοπέραση μου πρώτα και ας ρυπαίνει.. Ποιος θα με ελέγξει; Κι αν την πατήσω εγώ, θα δώσω στεγνά τον μαντρά να την πατήσει και κείνος.. Δεν θα γίνουμε άνθρωποι ποτέ, ρε παιδί μου. Πως έλεγε στην ταινία: "Τζάμπα προσπαθούμε να σε κάνουμε άνθρωπο. Εσύ θέλεις 100 χρόνια να γίνεις ζώο!.." :-) Και συμφωνώ, βεβαίως να ελεχθούν και τα ταξί και τα κρατικά και οι συγκοινωνίες και οι μαντράδες που τα 'φεραν. Εγώ δεν θα κουραστώ να το λέω: ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠ' ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΦΙΛΤΡΟΥ DIESEL. 500€ Η ΕΠΙΣΚΕΥΗ, 700€ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ! Και ρίχτο στην εφορία να τοκίζεται..
Εντάξει εγώ με το παράνομο smart-άκι euro4 μέ τα 800cc που διανύω 20 με 30 χλμ την ημέρα. Το TAXI με τον δίλιτρο "νόμιμο" κινητήρα euro2 και euro3 που κυκλοφορεί όλο το εικοσιτετράωρο; Τα αστικά του ΟΑΣΘ,πού περνάν και σκοτεινιάζει από το καυσαέριο; Οι νταλίκες και τα φορτηγά διανομών, τα λεωφορεία, οι καυστήρες πετρελαίου,τα τζάκια ανοικτού τύπου με απόδοση το καλύτερο 24%, η παρατεταμένη κρίση πού καίει ο κοσμάκης τα παλιόξυλα με τις λαδομπογιές γιά να ζεσταθεί,και εγώ δεν ξέρω τι άλλο...Ας τα συμμαζέψουν όλα αυτά και μετά να απαγορέυσουν και το SMART-άκι μου...
Οπως ειπε κ ο Σπυρος πολυ παραπανω κακο κανουν τα Euro0 κρατικα οχηματα - λεωφορεια - παλια ταξι, Euro5 που του εχει αφαιρεθει το dpf, παρα ενα καλοσυντηρημενο Euro4
Μήπως να δουν και τα κακοσυντηρημένα ταξί που κυκλοφορούνε και εκείνα που καίνε ναυτιλιακό και πετρέλαιο αγνώστου προελεύσεως; Επίσης όλα τα κρατικά και στρατιωτικά οχήματα που εδώ και χρόνια δηλητηριάζουνε τον αέρα. Ας ξεκινήσουν το καθάρισμα πρώτα από αυτά και μετά να έρθει και η σειρά των κακόμοιρων που μαζέψανε τις οικονομίες τους και αγοράσανε ένα αυτοκίνητο.
Ας ελέγχει το κράτος... με τους μηχανισμούς του ώστε να μην εισάγονται πετρελαιοκίνητα euro4, κ.τ.λ. ή να κυκλοφορούν σε μικρά χωριά, κ.τ.λ. Επίσης τα κρατικά οχήματα τα πληρώνουμε ΟΛΟΙ ΜΑΣ... δεν κοστίζουν τόσα... όσο πιστεύουν οι πιο πολλοί... απλά και εκεί ΚΑΤΙ ΦΤΑΙΕΙ, κ.τ.λ. μπορεί να αλλάζονται τα κρατικά οχήματα και ανά 3 χρόνια και λιγότερο... κάποια, κ.τ.λ. Δεν είναι σώφρων, κ.τ.λ. να έχουμε euro3-4 όχημα και να μιλάμε για κρατικά ΠΟΥ ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ... YOU KNOW;;; ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ, Κ.Τ.Λ. ΤΟ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΤΑ ΟΔΗΓΑΝΕ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝΕ.- Όσο για ότι, όσα ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ... ΜΠΟΡΟΥΝ ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΑΔΥΝΑΜΩΝ.-