Μίνι πολυτέλεια;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Μίνι πολυτέλεια;

3.527 Επισκέψεις στο άρθρο (30/5/2015)

Μήπως τα μίνι είναι ακριβά γιΆ αυτό που προσφέρουν, αφού τα παίρνεις μόνο αν έχεις λεφτά για δεύτερο αυτοκίνητο;

Με μερίδιο κοντά στο 12%, τα μίνι είναι η τρίτη μεγαλύτερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, πίσω από τα μικρά και τα μικρομεσαία. Όμως μήπως κοστίζουν πολύ ακριβά γι αυτό που προσφέρουν, αφού με τα λεφτά ενός μίνι αγοράζεις μικρό που έχει πολλά περισσότερα πλεονεκτήματα, και μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμα και ως κύριο αυτοκίνητο; 
Αλλά ας δούμε, γιατί τα μικρά προσφέρουν περισσότερα στα ίδια λεφτά με ένα μίνι. 
Ξεκινώντας από το προφανές που είναι οι χώροι, με τα μικρά να έχουν χώρους επιβατών που κοντράρουν τα μικρομεσαία, ενώ τα μίνι είναι πιο στενάχωρα (όσο και καλή εκμετάλλευση χώρου να έχουν). Ας πάρουμε για παράδειγμα την τριπλέτα VW up!, SEAT Mii και Skoda Citigo. Πρόκειται για τα πιο ευρύχωρα παραδείγματα της κατηγορίας. Αλλά όσο και να προσπαθούν, τους πίσω χώρους ενός Yaris για παράδειγμα δεν τους φτάνουν, αφού η διαφορά στην άνεση στα πίσω πόδια ξεπερνάει τους 6 πόντους, υπέρ του ιαπωνικού μικρού. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο χώρος αποσκευών. Στο Suzuki Celerio, που έχει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών της κατηγορίας, τα λίτρα φτάνουν τα 254, ενώ στο αναμενόμενο νέο Skoda Fabia ξεπερνάνε τα 330 λίτρα. Και εδώ μιλάμε για τα άκρα της κατηγορίας, όταν στα μίνι ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 200 λίτρα, ενώ στα μικρά αγγίζει τα 300. 
Μετά είναι η γενικότερη άνεση που προσφέρουν. Λόγω μεγαλύτερου μεταξονίου, που πάει πακέτο με το μεγαλύτερο εξωτερικό μήκος, τα μικρά είναι πιο άνετα και ασφαλή στο δρόμο, οπότε τα καβαλάς και πας άνετα ταξίδια μαζί τους, χωρίς υποχωρήσεις. Εδώ αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση μεταξύ των δύο αξόνων (μεταξόνιο), τόσο μεγαλύτερο είναι το εμβαδό που πιάνει το αυτοκίνητο στο δρόμο, άρα τόσο καλύτερο πάτημα έχει. Επίσης, αναλογικά πάνε και οι άλλες διαστάσεις. Ας πούμε στα μίνι που έχουν μικρό μεταξόνιο, το ύψος που πρέπει να έχουν για να είναι αρκετά ευρύχωρα για τους επιβάτες, είναι δυσανάλογα υψηλό με το μήκος τους, με αποτέλεσμα αυτό να επηρεάζει αρνητικά την αεροδυναμική του αυτοκινήτου (δηλαδή μεγαλύτερη αντίσταση στον αέρα, μεγαλύτερη κατανάλωση, μεγαλύτερη ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους) και άρα και την ευστάθεια στα πολλά χιλιόμετρα. Και στην Ελλάδα τα μίνι πάνε συχνά και εκτός πόλης. Από την άλλη, με μήκος κοντά στα 4 μέτρα, τα μικρά, μπορεί να μην έχουν την ευελιξία των μίνι, αλλά δεν παύουν να παραμένουν ευκίνητα σε αστικές συνθήκες. 
Ακόμα κάτι που δε φαίνεται με την πρώτη ματιά, στη σύγκριση των δύο κατηγοριών, είναι ότι τα μικρά έχουν, κατά μέσο όρο, χαμηλότερη κατανάλωση από τα μίνι. Ο λόγος είναι απλός. Τα μικρά εφοδιάζονται με κινητήρες πιο σύγχρονης τεχνολογίας (turbo, άμεσος ψεκασμός, απενεργοποίηση των μισών κυλίνδρων όταν δε χρειάζονται, προς όφελος της οικονομίας καυσίμου), ακόμα και αν τα μικρά έχουν, κατά μέσο όρο, μικρότερο όγκο στους κινητήρες τους. Πάρτε για παράδειγμα το 1.000άρι smart fortwo που καίει 4,1 λτ./100 χλμ., όταν το diesel Fiesta 1,6 καίει 3,3 λτ./100χλμ. και έχουν παραπλήσια τιμή. 
Τέλος, είναι και οι χρηστικές υποχωρήσεις που κάνεις στα μίνι, αφού τα περισσότερο εξ αυτών αρκούνται στα πίσω παράθυρα που ανοίγουν προς το πλάι με μεντεσέδες. Ένα χαρακτηριστικό που δεν βρίσκεις σε κανένα μικρό.Από την άλλη, τα μίνι διατηρούν το αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα της ευελιξίας, που προέρχεται τόσο από τις συμπαγείς τους διαστάσεις (με μήκος κοντά στα 3,5 μέτρα), όσο και από τον περιορισμένο κύκλο στροφής. Για παράδειγμα, τα smart και twingo, με τον κινητήρα πίσω, μπορούν και περιστρέφουν τους εμπρός τροχούς τους κατά 45 μοίρες, κάνοντας, στην κυριολεξία, σβούρα γύρω από τον εαυτό τους. Επίσης, τα μίνι έχουν αναβαθμίσει και τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με συστήματα όπως αυτό που φρενάρει το αυτοκίνητο αυτόματα, αλλά και σύγχρονα συστήματα infotainment. Όμως αυτά, όπου μπαίνουν, κοστίζουν και ανεβάζουν την τιμή, προσεγγίζοντας κι άλλο την τιμή ενός μικρού. Ακόμα και αν τα μίνι παραμένουν γουστόζικα, με ακαταμάχητο στυλ, που τα κατατάσσει στην κατηγορία ενός gadget. 
Εσείς, λοιπόν, τι λέτε; Θα αγοράζατε ένα μίνι ή ένα μικρό στα ίδια περίπου λεφτά; 

Στα περισσότερα μίνι, τα πίσω παράθυρα
που ανοίγουν με μεντεσέ, σε αντίθεση 
με τα μικρά.

Στα περισσότερα μίνι, τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν με μεντεσέ, σε αντίθεση με τα μικρά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

LEASING APRILIOS
skoda