Ποιο μοντέλο και ποιας μάρκας έχει την πιο «βαριά φανέλα» στο πέρασμα του χρόνου; Οι «μνηστήρες» είναι πολλοί, αλλά εσείς ποιο αυτοκίνητο θεωρείτε ότι στάθηκε απέναντι στο χρόνο;

Ποιο μοντέλο και ποιας μάρκας έχει την πιο «βαριά φανέλα» στο πέρασμα του χρόνου; Οι «μνηστήρες» είναι πολλοί, αλλά εσείς ποιο αυτοκίνητο θεωρείτε ότι στάθηκε απέναντι στο χρόνο;

Μοντέλα με βαριά φανέλα

4.326 Επισκέψεις στο άρθρο (2/6/2017)

Ποιο μοντέλο, ποιας μάρκας, είναι το πιο επιτυχημένο ιστορικά; Ποιος κατασκευαστής έχει καταφέρει κάθε φορά που λανσάρει μια νέα γενιά να είναι πάντοτε πιστός στο προηγούμενο, να έχει την απαραίτητη εξέλιξη, να κάνει τις ίδιες πωλήσεις και να κρατάει την αξία του;

Πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις ένα μοντέλο στην παραγωγή για τριάντα ή σαράντα χρόνια; Όταν η Ford, για παράδειγμα έπαψε το βασικό της μοντέλο να το λέει Escort και αποφάσισε να ξεκινήσει από μία κενή κόλλα χαρτί, έσβησε και ότι αντιπροσώπευε το μοντέλο της. Το Focus δεν είχε καμία σχέση, όχι τόσο τεχνικά, όσο από πλευράς τοποθέτησης, αξιών και προτεραιοτήτων. Ήταν ένα καινούργιο μοντέλο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Σημαίνει όμως αυτό πως το σημερινό Golf είναι το ίδιο με το πρώτο πριν από 42 χρόνια; Ή η 3άρα της BMW, πόση σχέση έχει με την πρώτη Σειρά 3; Λίγα μοντέλα έχουν μείνει να παράγονται τόσα χρόνια, ποιο είναι το πιο πετυχημένο;

Όταν μιλάμε για επιτυχία δεν μιλάμε φυσικά μόνο για πωλήσεις. Μετά από τόσες γενιές είναι φυσικό κάποια να τα πήγαν καλύτερα από άλλα. Οι πωλήσεις δεν είναι το κριτήριο. Κριτήριο θα πρέπει να είναι κατά πόσο κάθε γενιά διατηρούσε τα στοιχεία εκείνα που κάνουν το μοντέλο ξεχωριστό. Αν είναι δηλαδή πιστό στις αξίες του.

Η 3άρα είναι μάλλον η καλύτερη περίπτωση. Γεννήθηκε να προσφέρει οδηγική απόλαυση, χώρους ποιότητα και ένα lifestyle μεταξύ σπορ αυτοκινήτου και executive. Κάθε γενιά της ήταν και καλύτερη, χτισμένη ακριβώς στις ίδιες αξίες.

Ισχύει αυτό για το Golf; Σίγουρα η λογική του ποιοτικού συμπαγούς χάτσμπακ οικογενειακού παραμένει, με χώρους, ποιότητα και οικονομία, αν και από πλευράς τιμής το Golf σήμερα δεν το λες φθηνό. 

Ποια άλλα μοντέλα έμειναν πιστά; Δες το Fiat Panda. Μόλις τρεις γενιές από το πρώτο του 1980, όμως η φιλοσοφία του παραμένει η ίδια, και γι αυτό και είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στην μίνι κατηγορία σήμερα. Το Astra, γεννήθηκε Kadett, όμως η αλλαγή του ονόματός του δεν έγινε για τους ίδιους λόγους όπως του Focus. Ουσιαστικά παρέμεινε το ίδιο μοντέλο, και μάλιστα διατηρώντας ακριβώς όσα ήθελε να πετύχει και τριάντα τόσα χρόνια πριν. Με συνεχή βελτίωση, εξέλιξη και τοποθέτηση στην αγορά.

Υπάρχουν φυσικά και μοντέλα που άλλαξαν ονόματα αλλά έμειναν στην ίδια λογική. Το μικρό της Peugeot για παράδειγμα, από 205 μέχρι το 208 στη δεύτερη γενιά του σήμερα, παραμένει στην ίδια λογική, έχει χάσει όμως την έμφαση στον οδηγικό του χαρακτήρα.

Εσείς ποια μοντέλα βλέπετε πως έχουν μείνει πιστά σε αυτό που ήταν; Και ποια μοντέλα από αυτά που παράγονται με το ίδιο όνομα τόσα χρόνια θεωρείται πιο επιτυχημένα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

peugeot
skoda