Πόσο πίσω στο χρόνο θα πηγαίνατε για να πάρετε ένα προσιτό αλλά καλό μεταχειρισμένο;
Ο παλιός είναι καλός;
(2/12/2016)
Η γριά κότα έχει το ζουμί, αλλά πόσο ισχύει κάτι τέτοιο στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα; Τι εκπτώσεις κάνετε στην παλαιότητα για να κερδίσετε σε τιμή;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Μπορεί ένα αυτοκίνητο του 1999 ή του 2000 να είναι κυριολεκτικά του περασμένου αιώνα, ενώ αν δει κανείς τη μέση ηλικία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, θα δει πως αυτό δεν είναι και τόσο σπάνιο.
Δεδομένων των 13 ετών του μέσου όρου ηλικίας, τα μισά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι κατασκευής πριν το 2003. Τα μισά!
Είναι λοιπόν πολύ πιθανό το αυτοκίνητο που θα επιλέξει κανείς για μεταχειρισμένο να ανήκει σε αυτή την εποχή. Αν τα χρόνια όμως δεν σας πτοούν, τι είναι αυτό που θα κοιτάξετε να έχει ένα αυτοκίνητο για να μην το θεωρείτε ξεπερασμένο;
Καλά εννοείται πως οτιδήποτε πριν το 2012 δύσκολα θα έχει σύστημα ευστάθειας. Μέχρι πριν 4 χρόνια μόνο κάποια, συνήθως από μικρομεσαία και πάνω διέθεταν το σύστημα αυτό, ενώ σε όσα ήταν έξτρα, στοίχιζε μία περιουσία, και έτσι δεν ήταν πολύ σύνηθες.
Εδώ που τα λέμε, τα αυτοκίνητα πριν το 2000 δεν διέφεραν από αυτά των περασμένων δεκαετιών. Δηλαδή δεν είχαν καθόλου ηλεκτρονικά, το πολύ να είχαν ηλεκτρικά παράθυρα και ενσωματωμένο ηχοσύστημα.
Αλλά αυτά είναι το λιγότερο. Τα παλιότερα αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν όταν οι δοκιμές πρόσκρουσης ήταν ακόμη στα παιδικά τους χρόνια. Ακόμη και τα πεντάστερα του 2000 σήμερα δεν θα έπιαναν ούτε ένα αστέρι.
Μέχρι και το 2001 τα αυτοκίνητα ήταν Euro 2, που σημαίνει ότι εξέπεμπαν 2.5 φορές περισσότερο μονοξείδιο, 3 φορές περισσότερους υδρογονάνθρακες, πενταπλάσια οξείδια του αζώτου και εκτός ελέγχου περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα. Βάλε καμιά πενηνταριά τέτοια αυτοκίνητα στη γειτονιά σου, και κάθε πρωί που παίρνουν όλα μπροστά θα είναι μια ωραία ατμόσφαιρα.
Όταν όμως το χρήμα καθορίζει τις κινήσεις μας, πολλά από αυτά δεν απασχολούν. Εσάς τι σας προβληματίζει περισσότερο; Τι είναι αυτό που κάνει ένα παλιό αυτοκίνητο ξεπερασμένο; Και τι είναι αυτό που θα φροντίζατε να έχει οπωσδήποτε αυτό που θα αγοράσετε; Πόσο πίσω στο χρόνο θα πηγαίνατε για να αγοράσετε ένα προσιτό μεταχειρισμένο;
Δεν συμφέρει σε καμία περίπτωση η αγορά αμαξιού άνω των δέκα ετών. Ληγμένοι αερόσακοι που θέλουν αντικατάσταση,ξεπερασμένα συστήματα ασφαλείας, ξεπερασμένα μηχανολογικά σύνολα με υπερβολική κατανάλωση και ρύπους, μοτέρ με πολλά χιλιόμετρα ίσως και στο όριο ζωής τους, μηχανολογικές επισκευές υψηλού κόστους, πεσμένα καθίσματα και ταπετσαρίες, χτυπημένες λαμαρίνες και ξεθωριασμένα χρώματα. Στην Ευρώπη τα πετάνε και εδώ λόγω καταραμένης φτώχιας και κρίσης τα πουλάμε ακόμα
Με μια Άλφα Ρομέο 156, δίλιτρη ημιαυτόματη του 2002 που σήμερα κλείνει ακριβώς 14 χρόνια, αισθάνομαι υπέροχα. Πηγαίνει σφαίρα, δεν τρίζει απολύτως τίποτα, προσεγμένη με το δερμάτινο σαλόνι σαν καινούργιο χωρίς να έχει βγει τίποτα ομορφότερο μέχρι σήμερα (εξαιρουμένων κάποιων πανάκριβων).. Στην αγορά αξίζει μόνον 3000 ευρώπουλα, στην καρδιά μου απείρως περισσότερα... Για κάτι αντίστοιχο καινούργιο χρειάζονται σήμερα πάνω απο 40000 ευρώ... Αν τα είχα, θα τα έδινα μόνον για μια Τζούλια αλλά και πάλι την 156 δεν θα την αποχωριζόμουν... Πώς να το κάνουμε.... Η ομορφιά είναι εκ των ων ου άνευ...
Συνηθισμένος να έχω παλιά αυτοκίνητα μια ζωή, δεν με απασχολούν ιδιαίτερα τα συστήματα ασφαλείας, ούτε οι σύγχρονες ανέσεις. Έτσι αν βρω μια μεγάλη ιπποδύναμη σε ένα σχετικά γερό αμάξωμα, δεν με ενδιαφέρει τίποτε άλλο. Η ηλικία του αυτοκινήτου δεν είναι πολύ σημαντικό κριτήριο για μένα. Επίσης αυτό που με ενδιαφέρει είναι να υπάρχουν ανταλλακτικά, προκειμένου να αποκαταστήσω ότι χρειάζεται φτιάξιμο.
Εγω παντος εχω ενα μ3 ε46 του 2004, ειμαι πολυ ευχαριστημενος ειναι σπορ οικογενειακο,[ εχω τρια παιδια ] βεβαια δεν το σπαω, το μονο προβλημα ειναι τα τελη κυκλ. προς το παρον δεν βλεπω να το αλλαζω για οποιοδηποτε λογο αφου μου προσφερει αυτο που θελω.
H csl της φωτογραφίας πάντως δε θα με χάλαγε και μετά από 30 χρόνια :D
Ο μοναδικός λόγος που δεν θα αγόραζα αυτοκίνητο παλιό είναι ο παράγοντας ασφάλεια. Προτιμότερο ένα A-Class 2ετίας παρά ένα E-Class 10ετίας (και ας στριμωχτούν οι επιβάτες). Προτιμότερο επίσης ένα cayman 2ετίας παρά ένα careera 10ετίας ή ένα Qashqai 2ετίας από ένα Range Rover 10ετίας.
Θα έπαιρνα όποιο αυτοκίνητο μού άρεσε, ανεξαρτήτως ηλικίας (δηλαδή αν θα είναι 15, 20 ή 25 ετών). πχ, μια alfa 156 ΠΡΩΤΗΣ (τονισμένο) γενιάς είναι must που κάποτε θα πραγματοποιήσω. Επίσης μού αρέσουν ΠΟΛΥ οι σειρές Ε34 της BMW και W124 της mercedes, που πρέπει να είναι και εξαιρετικά καλοφτιαγμένες, πέρα από την (έστω υποκειμενική, μα σίγουρα κλασσική) ομορφιά τους.
Το ξεπερασμενο για μενα ειναι καθαρα υποκειμενικη υποθεση, καθως για αλλον ενα σχημα μπορει να ειναι αναχρονιστικο, ενω σε εναν αλλον να συνεχιζει να ασκει τη γοητεια του ακομη και μετα απο 50 χρονια. Για παραδειγμα, οι γραμμες του Opel Astra G, της δευτερης γενιας του, που αποτελει και το αυτοκινητο μου, συνεχιζουν να με συνεπαιρνουν ακομη και μετα απο 15 χρονια κυκλοφοριας του. Ηταν πολυ αεροδυναμικο, ενω στο τελειωμα του σχηματιζε και μια αεροτομη πανω στην πορτα. Ειχε δυναμικο σχημα με επιβλητικη μασκα και ομορφες γραμμες που θυμιζε κουπε. Εχω την 5θυρη εκδοση, και εκτος απο την ποιτητα, την αξιοπιστια και την οδικη συμπεριφορα, με τρελαινει διαρκως. Πολλοι εχουν κατηγορησει και το Golf της VW, οτι εχει κουρασει με τη σχεδιαση του. Ομως εμενα μου αρεσει αυτη η διαχρονικοτητα του γιατι δειχνει οτι αντεχει στο χρονο. Το ιδιο μου αρεσει πολυ και η γενια της G-Class, που αποτελει οχημα του Ελληνικου Στρατου για πολλα χρονια, αλλα εμενα με εξιταρει πολυ. Ξεπερασμενο τωρα πραγματικα και αντικειμενικα, ειναι για μενα ενα αυτοκινητο, που δεν παρουσιαζει διαφορες καινοτομιες σε μηχανικα μερη π.χ αναρτησεις, κινητηρες αλλα μενει προσκολλημενο στα παλια.
Για όχημα κυκλοφορίας αν είναι σε καλή κατάσταση, δηλαδή ατρακάριστο στο σασί, τα πάντα όλα αλλαγμένα από την χρήση που του έκανε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης=σε τιμή όχι ξεφτίλας=να τον πληρώσω αν έχει τοποθετήσει στο όχημα πράγματα αξίας π.χ. 50000 ευρώ, ΟΧΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΩ ΔΩΡΕΑΝ, κ.τ.λ. θα το προτιμήσω, όπως επίσης αν θέλω κάποιο για μετατροπή και είναι καλό ως σασί=τα υπόλοιπα δεν με ενδιαφέρουν και πάλι να τον πληρώσω τον προηγούμενο ιδιοκτήτη... Λίγο διαφορετικά είναι τα πράγματα στα συλλεκτικά οχήματα...