Ένα πολύ συνηθισμένο και επικίνδυνο λάθος που κάνουν οι μοτοσικλετιστές είναι να περνούν πάνω στη γραμμή που χωρίζει τις λωρίδες κυκλοφορίας, περνώντας ανάμεσα στα αυτοκίνητα.

Ένα δίκυκλο μπορεί να καλυφθεί εντελώς από τη νεκρή γωνία ενός καθρέφτη, οπότε χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και έλεγχος και με το κεφάλι, όταν αλλάζετε λωρίδα.

Όταν κινούμαστε μπροστά από μια μοτοσικλέτα ένα απότομο φρενάρισμα μπορεί να αποβεί ολέθριο για τον αναβάτη.

Το σπρέι της βροχής που δημιουργείται από τα αυτοκίνητα μπορεί να δημιουργήσει αρκετά μεγάλα προβλήματα στην ορατότητα των μοτοσικλετιστών.

Οδηγοί και μοτοσικλετιστές

Οι οδηγοί των μοτοσικλετών είναι αρκετά ευάλωτοι στο δρόμο, για αυτό το λόγο, οι οδηγοί αυτοκινήτων οφείλουν να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή απέναντί τους. Διαβάστε τι πρέπει να προσέξετε.

Δεν είναι λίγες οι φορές που μία λανθασμένη εκτίμηση ή μία επιπολαιότητα γίνεται η αιτία για κάποιο ατύχημα στο δρόμο. Σε μειονεκτική θέση βρίσκονται οπωσδήποτε οι οδηγοί των μοτοσικλετών, δεδομένης και της ανασφάλειας, που τους γεννά η αδιαφορία πολλών οδηγών αυτοκινήτου. Και το χειρότερο είναι πως, στις περισσότερες των περιπτώσεων, οι λανθασμένες κινήσεις, που γίνονται, δε θα απασχολήσουν ποτέ το «δημιουργό» τους, γιατί, απλά, ποτέ δεν του πέρασε από το μυαλό ο κίνδυνος, που παραμονεύει για τους οδηγούς των δίτροχων οχημάτων.

Είναι παρά πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε το βαθμό επικινδυνότητας που διέπει την οδήγηση ενός δίτροχου οχήματος. Στο αυτοκίνητο ένα λάθος τις περισσότερες των περιπτώσεων δεν μπορεί να αποβεί μοιραίο -κυρίως μέσα στην πόλη, όπου εντοπίζεται και το μεγαλύτερο «πρόβλημα» στη συνύπαρξη αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας. Το αντίθετο συμβαίνει με τους αναβάτες δίτροχων, αφού ακόμα και το μικρότερο λάθος -είτε οφείλεται στον ίδιο τον αναβάτη είτε σε άλλο οδηγό- μπορεί να τους στοιχίσει τη ζωή. 
 
Αποστάσεις
Οι οδηγοί αυτοκινήτων πρέπει να τηρούν μεγαλύτερες αποστάσεις όταν κινούνται μπροστά, πίσω ή δίπλα από μια μοτοσικλέτα. Ο πρώτος λόγος είναι ότι ο αέρας που εκτοπίζεται από ένα αυτοκίνητο έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση σε μια μοτοσικλέτα με αποτέλεσμα να την ωθεί σε απώλεια ισορροπίας (σε παράλληλη κίνηση). Επίσης όταν κινούμαστε πίσω από μια μοτοσικλέτα κρατούμε μεγαλύτερη απόσταση, καθώς το λάθος για σε ένα αυτοκίνητο θα κοστίσει λαμαρίνες, στον αναβάτη όμως μπορεί να στοιχίσει ακόμα και τη ζωή.

Όταν κινούμαστε μπροστά από μια μοτοσικλέτα, έχουμε κατά νου να ελέγχουμε την απόσταση, παρόλο που αυτό είναι υποχρέωση του οχήματος που ακολουθεί και να μειώνουμε σταδιακά  και ομαλά την ταχύτητά μας, ώστε σε ένα δικό μας απότομο φρενάρισμα, να προλάβει ο αναβάτης να αντιδράσει. Οι αποστάσεις έχουν ακόμα μεγαλύτερη σημασία όταν βρέχει αφού το σπρέι νερού από το αυτοκίνητο μπορεί να μειώσει τελείως την ορατότητα του μοτοσικλετιστή.
 
Φώτα
Ο οδηγός μοτοσικλέτας δεν έχει το πλεονέκτημα να τραβήξει το βλέμμα του από το δρόμο ούτε για μια στιγμή και αυτό συμβαίνει αναγκαστικά όταν το αντίθετα ερχόμενο αυτοκίνητο έχει τη μεγάλη σκάλα των προβολέων ανοιχτή με αποτέλεσμα να του προκαλεί τύφλωση. Το ίδιο συμβαίνει όταν κινούμαστε πίσω από μια μοτοσικλέτα αμελώντας να κλείσουμε τη μεγάλη σκάλα. Όπως και για όλα τα οχήματα έτσι και για τους μοτοσικλετιστές τα μονόφθαλμα αυτοκίνητα από απόσταση ή σε βαθύ σκοτάδι εύκολα μπορούν να θεωρηθούν δίκυκλα με αποτέλεσμα τη λάθος εκτίμηση.
 
Αλλαγή λωρίδας
Αποτελεί μια από τις κυριότερες αιτίες ατυχημάτων. Πλήθος οδηγών αρέσκεται στις αλλαγές λωρίδας ή κατεύθυνσης και θεωρεί σωστή οποιαδήποτε κίνηση επειδή έχει ανάψει φλας (αν και δεν το κάνουν πάντα). Κυρίως όταν ακολουθεί μοτοσικλέτα πρέπει να γνωρίζουμε πλήρως τι συμβαίνει γύρω μας και να είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι δεν ξέφυγε κάτι από το οπτικό μας πεδίο. Μην ξεχνάτε πως απαιτείται ακόμα μεγαλύτερη προσοχή, καθώς ένα δίκυκλο μπορεί να καλυφθεί εντελώς από τα τυφλά σημεία ενός καθρέφτη. 
 
Χρήση φλας 
Ο δείκτης αλλαγής πορείας χρησιμοποιείται για να προειδοποιήσει τα επερχόμενα οχήματα. Η ευελιξία των δίτροχων δεν αναιρεί τον παραπάνω κανόνα, όπως αρκετοί οδηγοί νομίζουν, καθώς ένα μηχανάκι μπορεί εύκολα να ανατραπεί στην προσπάθεια αποφυγής κάποιου εμποδίου.
 
Ανοιγμα πόρτας
 Θυμηθείτε πόσες φορές έχετε παρατηρήσει έναν οδηγό να παρκάρει δεξιά και να πετιέται από το αυτοκίνητο χωρίς καν να κοιτάξει. Πριν ανοίξετε την πόρτα σας, για να κατεβείτε από το όχημα, βεβαιωθείτε πως, αυτή δε θα αποτελέσει «φράγμα» για κάποιο επερχόμενο όχημα.
 
Λακούβες με νερά
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται να επιδεικνύουν οι οδηγοί των αυτοκινήτων, κάθε φορά που περνάνε από σημεία του δρόμου με συσσωρευμένα νερά. Στην περίπτωση που μία μοτοσικλέτα βρίσκεται σε εκείνο το σημείο, εκτός από την ψυχρολουσία, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο απώλειας του ελέγχου από τον αναβάτη.
 
Καθρέφτης
Η εικόνα μίας μοτοσικλέτας, στον καθρέφτη του αυτοκινήτου, μπορεί να ξεγελάσει τον οδηγό, λόγω του μικρότερου μεγέθους. Τα μηχανάκια κατά κανόνα πλησιάζουν ένα αυτοκίνητο σε μικρότερο χρόνο απ ότι ένα άλλο αυτοκίνητο, είτε γιατί κινούνται γρηγορότερα, είτε γιατί, όταν γίνουν εμφανή στους καθρέφτες του αυτοκινήτου, βρίσκονται ήδη αρκετά κοντά σε αυτό. 
 
Διορθώστε τα λάθη των δικυκλιστών
Δυστυχώς πολλές φορές οι ίδιοι οι μοτοσικλετιστές προκαλούν την τύχη τους με τις ενέργειές τους. Ένα πολύ συνηθισμένο λάθος που κάνουν είναι να περνούν πάνω στη γραμμή που χωρίζει τις λωρίδες κυκλοφορίας, ειδικά σε δρόμους με αυξημένη κίνηση, περνώντας ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Η διήθηση, όπως ονομάζεται το παραπάνω φαινόμενο, είναι παράνομη, ωστόσο δε χρειάζεται αυτή την παρανομία να την πληρώσουν οι αναβάτες με την ίδια τους τη ζωή. Ειδικά όσοι οδηγοί δεν έχουν οδηγήσει ποτέ κάποιο δίκυκλο και δεν είναι εξοικειωμένοι με τις παράνομες συνήθειες των δικυκλιστών, πολλές φορές άθελά τους ακαριαία κλείνουν τον διάδρομο που χρησιμοποιούν οι αναβάτες, δημιουργώντας επικίνδυνες καταστάσεις.
 
Επιπλέον μία ακόμα παράνομη και άκρως επικίνδυνη συνήθεια των μοτοσικλετιστών είναι η παραβίαση το ερυθρού σηματοδότη. Καλό θα είναι σε κεντρικούς δρόμους να είστε σε επιφυλακή όταν περνάτε κάποια διασταύρωση με φανάρι.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

home pro
moto