Μακρύτερο καπό, τονισμένος προφυλακτήρας εμπρός, αλλά και πλατύτερα μετατρόχια για το νέο smart, που δείχνει πιο δυναμικό από κάθε άλλη φορά.
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Μακρύτερο καπό, τονισμένος προφυλακτήρας εμπρός, αλλά και πλατύτερα μετατρόχια για το νέο smart, που δείχνει πιο δυναμικό από κάθε άλλη φορά.

Oδηγούμε: Νέα smart fortwo και forfour

14.930 Επισκέψεις στο άρθρο (12/11/2014)

Το απόλυτο αστικό αυτοκίνητο αλλάζει, γίνεται ακόμη πιο ευέλικτο και τονίζει την πρακτικότητά του μέσω και μιας νέας 5θυρης και 4θέσιας έκδοσης.

To smart είναι μόνο του ένα ξεχωριστό κομμάτι στην ιστορία της αυτοκίνησης. Ξεκίνησε ως ιδέα του ιδιοκτήτη των ρολογιών Swatch, Νικολά Χάγιεκ, για την κατασκευή του απόλυτου αυτοκινήτου πόλης, ο οποίος μετά από το ναυάγιο της πρώτης συμφωνίας με τη VW, βρήκε αποκούμπι στη Daimler για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. 
Από εκεί και πέρα η ιστορία είναι γνωστή, με το smart να ξεκινά την παραγωγή του το 1998 στη Γαλλία στο εργοστάσιο της Χαμπάχ, ώστε στη συνέχεια – από το 2004 ως «smart fortwo» – να αναδειχθεί από τη μια ως το απόλυτο μέσο μεταφοράς εντός πόλεως, ενώ από την άλλη, να δημιουργηθεί ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα τετράτροχα fashion icons στην ιστορία. Το smart κατέκτησε τις καρδιές του κοινού με την εξαιρετική του ευελιξία, την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και ασφάλεια, αλλά και φυσικά με τις μοναδικές του γραμμές.
Στις δύο, μέχρι σήμερα γενιές του, το fortwo έχει μείνει πιστό στις λιλιπούτειες διαστάσεις του και στη γενικότερη, απόλυτα αστική του φιλοσοφία, με τη Daimler να τολμά το 2004 σε συνεργασία με τη Mitsubishi, να φέρει ένα 5θυρο και μεγαλύτερο μοντέλο (smart forfour), το οποίο όμως δεν ακολούθησε το δρόμο της εμπορικής επιτυχίας και γρήγορα-γρήγορα (2006) μπήκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. 
Η ιστορία επαναλαμβάνεται… διαφορετικά!Με το πέρασμα των ετών, η πορεία του smart γίνεται συνεχώς όλο και καλύτερη. Πλέον, δεν μιλάμε απλά για ένα αυτοκίνητο, αλλά για ένα απόλυτα αναγνωρίσιμο brand name, που επωφελήθηκε και από τη γενικότερη στροφή της αυτοκίνησης προς πιο compact και οικονομικές λύσεις, πέρασε τον Ατλαντικό και κατάφερε γενικότερα, να φέρει στη Daimler πολλά περισσότερα από όσα πολλοί πίστευαν στην αρχή του project. Σήμερα, με το smart να έχει εδραιώσει τη θέση του στην αυτοκίνηση, φθάνει η στιγμή να υποδεχθούμε την 3η γενιά του. 
Το αυτοκίνητο, διατηρεί τα κύρια συστατικά της επιτυχίας του (κινητήρας-κίνηση πίσω, απολύτως compact διαστάσεις), ωστόσο μέσω και της συνεργασίας με τη Renault, έρχεται να επαναλάβει την ιστορία του forfour, διαφορετικά όμως από το παρελθόν. Υποδεχθείτε λοιπόν τα νέα smart fortwo και forfour, με το δεύτερο να αποτελεί πλέον μια επιμηκυμένη εκδοχή του πρώτου, φιλοδοξώντας να ικανοποιήσει αυτούς που αναζητούν ένα 5θυρο smart. Εμείς, λίγο πριν το λανσάρισμα των δύο μοντέλων στην Ελλάδα (αναμένεται να γίνει στις 22 του μήνα), ταξιδεύουμε μέχρι τη Βαρκελώνη της Ισπανίας, από όπου και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.Πιο δυναμικό από ποτέΣε κάθε γενιά του smart, η Daimler τονίζει την εμφάνισή του και πλέον, στο 3ης γενιάς μοντέλο, το fortwo κερδίζει σε δυναμισμό περισσότερο από κάθε άλλη φορά, παρότι από πλευράς μήκους, δεν «ξεφεύγει» και πάλι από τα 2.695 χλστ. Από την άλλη πλευρά όμως, για πρώτη φορά στην ιστορία το fortwo αποκτά ένα σχεδόν κανονικό εμπρόσθιο τμήμα, όπου το «κανονικό» αναφέρεται στο μακρύτερο και όχι εντελώς κάθετο όπως πριν καπό, αλλά και στα τετραγωνισμένα φωτιστικά που δεν πιάνουν όλο το μήκος του. Αντίστοιχα, ο προφυλακτήρας τονίζει τις αναλογίες του και ανεξαρτητοποιείται από το υπόλοιπο αμάξωμα, συμβάλλοντας και αυτός στο δυναμισμό του σχήματος.
Στο πλάι από την άλλη, τα αυξημένα μετατρόχια (+100 χλστ.) σπρώχνουν περισσότερο προς τα άκρα τους τροχούς και τονίζουν τους θόλους τους τονίζοντας και πάλι το δυναμισμό του νέου smart, την ίδια στιγμή που ο παραδοσιακός tridion κλωβός ασφαλείας, παρέχει στο αυτοκίνητο την απαραίτητη ασφάλεια, ενώ τονίζει και την εμφάνιση μέσω του διαφορετικού του χρωματισμού.
Περνώντας στο πίσω τμήμα, εκεί αυτό που ξεχωρίζει είναι τα νέα τετράγωνα φωτιστικά, που αντικαθιστούν τα διπλά του παρελθόντος, αγκαλιάζοντας μάλιστα χρωματικά στο πλάι τον κλωβό tridion. Σε ό,τι αφορά στο μακρύτερο forfour, εδώ η προσθήκη των έξτρα πίσω θυρών και το μακρύτερο κατά 619 χλστ. μεταξόνιο τονίζουν τη διαφορετικότητα του μοντέλου, παρότι οπτικά, το forfour δείχνει λιγότερο «μαζεμένο» από τον μικρότερο «αδελφό» του.Σε τιμές από 11.450 ευρώΤο λανσάρισμα των νέων smart fortwo και forfour στη χώρα μας αναμένεται στα τέλη Νοεμβρίου, με την ελληνική αντιπροσωπεία να έχει ήδη ανακοινώσει τις τιμές του. Έτσι, το fortwo με τον 1.000άρη κινητήρα των 71 ίππων ξεκινά μετά την απόσυρση από τα 11.450 ευρώ, με δεδομένο ότι ο εξοπλισμός της αρχικής έκδοσης είναι πολύ καλύτερος από πριν (στάνταρ ESP, 5 αερόσακοι, cruise control, ηχοσύστημα, ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμός κ.λπ.). Για το ισχυρότερο fortwo με τον 0,9 turbo βενζινοκινητήρα των 90 ίππων, οι τιμές ξεκινούν από τα 12.427 ευρώ. Τέλος, το forfour 1,0 71 PS θα κοστίζει στη χώρα μας από 12.087 ευρώ.Εσωτερικό: Πιο «γεμάτο» και ευχάριστοΤο εσωτερικό των νέων smart fortwo και forfour έρχεται πλήρως αλλαγμένο, πιο «γεμάτο» και σίγουρα, πιο κοντά σε αυτό μεγαλύτερων μοντέλων. Πλέον, συναντούμε ένα ταμπλό που εισέρχεται περισσότερο στο εσωτερικό, ενσωματώνει μια πλήρη κονσόλα που κατεβαίνει μέχρι τη βάση του επιλογέα ταχυτήτων, ενώ υπάρχει κανονικό καλυπτόμενο ντουλαπάκι χαμηλά από την πλευρά του συνοδηγού. Μεγαλύτερος και πιο πλατύς είναι ο πίνακας οργάνων, με ευμέγεθες ταχύμετρο, ψηφιακή οθόνη πληροφοριών έως και 3,5 ιντσών, αλλά και με στροφόμετρο που έρχεται προαιρετικά στο αριστερό άκρο του ταμπλό σε ένα ξεχωριστό οργανάκι. 
Το τριάκτινο τιμόνι από την πλευρά του, με τα μπουτόν α λα Φόρμουλα 1 για το cruise control, είναι από τα ομορφότερα που έχουμε δει. Συνεχίζοντας την αναζήτηση στο εσωτερικό των νέων smart, μένουμε στη βάση της κονσόλας εκεί όπου για πρώτη φορά συναντούμε ποτηροθήκες που αυξάνουν την πρακτικότητα, ενώ ακριβώς από κάτω τους έρχεται μια συρταρωτή, πολύ πρακτική θήκη για μικροαντικείμενα. Για την εσωτερική ψυχαγωγία, υπάρχει είτε το αρχικό ηχοσύστημα με σύνδεση και συνεργασία με smartphone, είτε η πιο high-tech επιλογή με οθόνη αφής 7 ιντσών. Θήρες USB και για κάρτα SD είναι επίσης παρούσες. Ποιοτικά τέλος, μπορεί και πάλι να απουσιάζουν τα μαλακά πλαστικά, ωστόσο η άψογη συναρμογή και φινίρισμα όλων των πλαστικών και υφασμάτινων επενδύσεων, τονίζουν τον ποιοτικό χαρακτήρα των νέων smart fortwo και forfour.Χώροι: Περισσότερο πλάτος, ικανοποιητικό για 4 ενήλικες το forfourΣτο πεδίο των χώρων, η αύξηση του πλάτους κατά 110 χλστ., έχει ωφελήσει το εσωτερικό του fortwo, με τους αποκλειστικά δύο επιβάτες του να έχουν περισσότερο χώρο για τους ώμους τους από κάθε άλλη φορά. Πίσω τους, η smart έχει φροντίσει ώστε να υπάρχει ένας σεβαστός χώρος αποσκευών 260 λτ., με την πρόσβαση σε αυτόν να γίνεται και πάλι μέσω διπλά ανοιγόμενης πόρτας (ανοίγει ξεχωριστά το τζάμι και ξεχωριστά το κάτω μέρος). Στην περίπτωση του forfour τώρα, η διαφορά στο μεταξόνιο υπέρ αυτού έρχεται να μετουσιωθεί σε πράξη και έτσι, στη δεύτερη σειρά καθισμάτων του υπάρχει επαρκής χώρος για τα γόνατα ενήλικων επιβατών. 
Από εκεί και πέρα, πίσω η διάταξη είναι αποκλειστικά με δύο θέσεις (προαιρετικά χωρίζονται στη βάση από ένα τούνελ με ποτηροθήκες και αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα). Ωστόσο, το πορτ-μπαγκάζ είναι μικρότερο του fortwo, αλλά μέσα στα δεδομένα της μίνι κατηγορίας, με 185 διαθέσιμα λίτρα και ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Για αυτούς που αναζητούν περισσότερα, οι πλάτες των πίσω καθισμάτων έχουν τη δυνατότητα αναδίπλωσης και μπορούν να αυξήσουν τον όγκο έως τα 975 λίτρα (μέχρι την οροφή), ενώ για τη φόρτωση μακρύτερων αντικειμένων, αναδιπλώνεται και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού. Τέλος, οι πλαϊνές πίσω πόρτες ανοίγουν κάθετα (μέχρι 85 μοίρες), διευκολύνοντας την είσοδο στα πίσω καθίσματα.Κινητήρες-Κιβώτια: Οικονομικά μοτέρ με νέο μηχανικό κιβώτιοΌπως και πριν, έτσι και τώρα, το smart fortwo φέρει αποκλειστικά compact κινητήρες, τοποθετημένους πάνω στον πίσω άξονα και προσανατολισμένους στο γενικότερο αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι επιλογές έρχονται από τη Renault και πρόκειται για έναν 3κύλινδρο 1.000άρη βενζινοκινητήρα 71 ίππων, αλλά και τον γνωστό από τα Renault Clio, Captur και Twingo, 0,9 turbo επίσης 3κύλινδρο, με 90 ίππους. Αμφότερα τα μοτέρ συνδυάζονται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και αυτό, είναι μια καινοτομία για το smart, που πλέον αποχαιρετά το παλαιό αυτόματο και αντικειμενικά δύσχρηστο στη χρήση, κιβώτιό του. Για αυτούς πάντως που θα επιμείνουν σε ένα αυτόματο smart, η εταιρεία θα φέρει μέσα στο 2015 και επιλογές με το διπλού συμπλέκτη αυτόματο-σειριακό 6άρι DCT κιβώτιο καταγωγής Renault. Στο πεδίο της οικονομίας, οι δύο βενζινοκινητήρες τα καταφέρνουν καλά (μέση κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ. για τον 1.000άρη, 4,2 λτ./100 χλμ. για τον turbo), διαθέτοντας και σύστημα start/stop με βελούδινη λειτουργία. Από την άλλη βέβαια, η αυτονομία περιορίζεται λόγω του μικρού ρεζερβουάρ των 28 λίτρων (+5 ρεζέρβα), με την smart να χρεώνει έξτρα 65 ευρώ για το πιο «δόκιμο» ρεζερβουάρ των 33 λίτρων. Στην πράξη τώρα, από τα δύο μοτέρ του fortwo, εμείς θα προτιμήσουμε τον πιο αδύναμο 1.000άρη, ο οποίος μπορεί να μη δίνει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 14,9 δλ.), όμως στην κίνησή μας μέσα στο κέντρο της Βαρκελώνης, έδειξε σαφώς πιο προοδευτικός και ελαστικός, από τον ισχυρότερο turbo. 
Ο τελευταίος, μέχρι να εμπλακεί το turbo εμφανίζει υστέρηση στην απόκρισή του, ικανοποιώντας περισσότερο στο μεσαίο φάσμα λειτουργίας του. Οι επιδόσεις πάντως που προσδίδει στο fortwo είναι αρκετά γρήγορες.Στο δρόμο: Εξαιρετική ευελιξία – Σημαντικά καλύτερη άνεσηΤο νέο smart fortwo μπορεί να μεγάλωσε σε πλάτος, όμως δεν έχασε την εξαιρετική του ευελιξία στην πόλη. Τουναντίον το περαιτέρω τράβηγμα των εμπρός τροχών προς τα άκρα, έχουν ως αποτέλεσμα αυτό το fortwo να έχει έναν εκπληκτικά μικρό κύκλο στροφής μόλις 6,95 μέτρων (8,65 μ. το forfour), βολεύοντας ιδιαίτερα στο παρκάρισμα και τους ελιγμούς εντός πόλεως. Από εκεί και πέρα, ίσως το πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο της οδικής παρουσίας του νέου smart είναι η έμφαση που δόθηκε στη βελτιστοποίηση της άνεσης, έναντι ιδίως των δύο προηγούμενων μοντέλων που δεν διακρίνονταν σε αυτόν τον τομέα.
Πλέον όμως, στην τρίτη του γενιά, το smart έρχεται με νέα ανάρτηση (Γόνατα ΜακΦέρσον-αντιστρεπτική εμπρός, άξονας DeDion πίσω) που φέρει σαφώς πιο μαλακές ρυθμίσεις, δείχνοντας να διαχειρίζεται με περισσότερη ευκολία το πέρασμα από τις εγκάρσιες ανωμαλίες, ώστε τελικά να μην τις μεταφέρει στο εσωτερικό. Αλλά και η γενικότερη οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ενισχυμένη από τα πλατύτερα μετατρόχια δείχνει σαφώς πιο ώριμη, με το νέο fortwo να προσφέρει ακόμη περισσότερη σιγουριά και ασφάλεια, χωρίς να «φοβάται» να βγει και εκτός πόλεως.
Aλλωστε, η smart το προικίζει με νέα συστήματα ασφαλείας όπως το Crosswind Assist, που εντάσσεται στο ESP και φροντίζει ώστε σε ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ώρα να κρατά σταθερά το αυτοκίνητο στην πορεία του, μειώνοντας σημαντικά την ευπάθεια που εμφάνιζε το προηγούμενο smart σε πλευρικούς ανέμους. Σε ό,τι αφορά τέλος στο τιμόνι, εδώ έχουμε μια νέα, μεταβαλλόμενη ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, με λίγο πιο ελαφριά αίσθηση από πριν που βολεύει στους αστικούς ελιγμούς, αλλά και με αρκετή πληροφόρηση και ακρίβεια.

Η ανάρτηση του νέου smart fortwo βελτιώθηκε σημαντικά σε άνεση, ενώ έχει ενισχυθεί και η ασφάλεια που προσφέρει το αυτοκίνητο εκτός πόλεως.

Η ανάρτηση του νέου smart fortwo βελτιώθηκε σημαντικά σε άνεση, ενώ έχει ενισχυθεί και η ασφάλεια που προσφέρει το αυτοκίνητο εκτός πόλεως.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto